PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ: GRUDZIEŃ
   GRUPA I: „PSZCZÓŁKI”   

2.12- 6.122024 „Zwierzęta zimą”
Cele dydaktyczno- wychowawcze

-kształtowanie umiejętności językowych dzieci
-rozwijanie percepcji słuchowej
-kształtowanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym
-kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt
-rozwijanie sprawności manualnej
-rozwijanie wrażliwości sensorycznej
-doskonalenie percepcji wzrokowej
Propozycje zajęć i zabaw
-„ Nazwy ptaków”- zabawa naśladowcza
– „Strach na wróble”- zabawa ruchowo- słuchowa wg M. Barańskiej
-„ Wróble i wrony”- zabawa ruchowa
– „Gniazdo”- zabawa sensoryczna
– „Gile do gniazd”- zabawa ruchowa
– „Odszukaj gila”- zabawa dydaktyczna
-„ Kolorowe pióra”- ćwiczenia oddechowe
– „Ćwir, czyli kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”- zabawa ortofoniczna na podstawie tekstu A. Frączek
– „Do karmnika” – zabawa orientacyjno- porządkowa
– „Dla kogo?…”- zabawa dydaktyczna
– „Zwierzęta aktywne zimą”- zabawa z kodowaniem
– „ Sowa”- zabawa paluszkowa wg M. Barańskiej.

  1. 9.12-13.12.2024 „Spotkania przy wigilijnym stole”
    Cele dydaktyczno- wychowawcze
    -kształtowanie percepcji wzrokowej
    -rozwijanie logicznego myślenia
    -rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
    -czerpanie radości z przygotowania do świąt
    -doskonalenie małej motoryki
    -rozwijanie słownika czynnego
    -kształtowanie poczucia rytmu
    Propozycje zajęć i zabaw
    – „Chodzi sobie paw”- zabawa integracyjna
    – „Pawie oczka”- zabawa dydaktyczna
    – „Puść oko”- zabawa orientacyjno-porządkowa
    – „Idzie grudzień”- zabawa ruchowa przy piosence
    – „Kolorowe łańcuchy”- zabawa dydaktyczna
    – „Rób to co aniołek”- zabawa naśladowcza
    – „Choinka”- zabawa dydaktyczna na podstawie tekstu B. Formy
    – „Obłoczki”- ćwiczenia oddechowe
    – „Choinka”- zabawa naśladowcza na podstawie tekstu A. Maćkowiaka
    – „Łańcuch z rąk”- zabawa spostrzegawcza
    – „Gwiazdy, gwiazdki”- zabawa dydaktyczna
    – „Gwiazda”- zabawa ruchowa
    – „Ubieramy choinkę”- zabawa ruchowa ze wspięciem na palce
    – „Kolorowe słomki”- ćwiczenia oddechowe
    -„Kolędowanie”- śpiewanie kolęd wspólnie z rodzicami

3.16.12-20.122024 „Świąteczne zwyczaje”
Cele dydaktyczno- wychowawcze
kształtowanie koncentracji uwagi
-rozwijanie umiejętności społecznych
-tworzenie ciepłej, świątecznej atmosfery
-kształtowanie poczucia rytmu
-kształtowanie umiejętności językowych
-kształtowanie sprawności grafomotorycznej i koordynacji wzrokowo- ruchowej
-rozwijanie ciekawości poznawczej
-doskonalenie umiejętności wokalnych
Propozycje zajęć i zabaw
– „Pewien pieróg”- zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza A. Frączek
– „Pomagamy rodzicom”- zabawa tematyczna w kąciku kuchennym
– „Robimy porządki z rodzicami”- zabawa orientacyjno- porządkowa
– „Lepimy pierogi”- zabawa naśladowcza
– „Adam siedmiu synów miał”- tradycyjna zabawa integracyjna
– „Piękne kartki, ciepłe słówka”- zabawa dydaktyczna na podstawie tekstu B. Piergi
-„ Zanieś na stół”- zabawa z elementem przysiadu
-„ Na stole wigilijnym”- zabawa tematyczna
– „ Dla kogo prezent?”- zabawa dydaktyczna
– „Sanie Mikołaja”- zabawa z elementami biegu
– „Zimowe echo”- zabawa słuchowa
– „Pierwsza gwiazdka”- zabawa badawcza z lunetą”
– „Mikołaj”- zabawa z elementem skłonu.

  1. 23.12-31.12.2024 „Skok w nowy rok”
    Cele dydaktyczno- wychowawcze
    -kształtowanie sprawności językowej- wypowiadanie się w sposób logiczny
    -kształtowanie samodzielności podczas wkładania ubrań wierzchnich
    -budzenie ciekawości poznawczej w trakcie uczestniczenia w prostych zabawach badawczych
    -wdrażanie do szybkiej reakcji na sygnały dźwiękowe
    -budzenie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
    -kształtowanie inwencji twórczej dzieci
    -kształtowanie logicznego myślenia
    -rozwijanie doznań sensorycznych
    Propozycje zajęć i zabaw
    -„ Biały i tęcza”- zabawa badawcza
    -„W zaspę hop!”- zabawa z elementami skoku
    -„Topi się śnieg”- zabawa badawcza
    -„Bal pór roku”- zabawa muzyczno-ruchowa
    -„Huśtawka”- zabawa z przysiadem
    -„Wiosna, lato, jesień, zima”- zabawa dydaktyczna z elementami języka angielskiego
    -„Dotknij ręką”- zabawa wzrokowo- motoryczna
    -„Jesienna przesyłka”- zabawa dydaktyczna
    -„Jeże”- zabawa z elementami chodzenia na czworakach
    -„Karuzela”- zabawa integracyjna ze śpiewem
    -„Zagadki Tropicieli”- odgadywanie zagadek interaktywnych
    -„Kręcimy”- zabawa z elementami toczenia
    -„Na karuzeli”- zabawa słuchowo- motoryczna