PAŹDZIERNIK 2023
TYDZIEŃ I
„ W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH”
CELE EDUKACYJNE:
Rozwijanie sprawności motorycznych.
Rozwijanie koncentracji, uwagi, logicznego myślenia.
Kształtowanie umiejętności orientacji w przestrzeni- położenie przedmiotów
ZABAWY :
Zabawa grafomotoryczna „ Marchewka”
Zabawa dydaktyczna „ Marchewkowa grządka”
Zabawa ruchowa z elementami skoku „ Z grządki na grządkę”
Zabawa z masą solną „ Lepienie ziemniaka”.
Zabawy muzyczno – ruchowe przy piosence „ Jarzynowy wóz”
TYDZIEŃ II
„BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA”
CELE EDUKACYJNE:
Rozwijanie słownika dzieci o pojęcia związane z ruchem drogowym
Rozwijanie percepcji słuchowe
Kształtowanie umiejętności stosowania się do poleceń nauczyciela i czekania na swoją kolej
ZABAWY:
Zabawa ruchowa „Dzieci do domu”
Zabawa bieżna „ Czerwone-stój, zielone-idź”
Zabawa plastyczna „ Mój sygnalizator”
Słuchanie opowiadania O. Masiuk pt. „Zebra”
Zabawa manipulacyjna z figurami geometrycznymi na podstawie wiersza A. Maćkowiaka pt. „ Moje auto”
Śpiewanie piosenki pt. „ Kolorowe światła”
TYDZIEŃ III
PROJEKT EDUKACYJNY „ PRACOWITE PSZCZÓŁKI”
CELE EDUKACYJNE:
Rozwijanie wiedzy na temat pszczół, ich roli w życiu człowieka i przyrody.
Wzbogacanie słownictwa dzieci o nowe terminy z dziedziny pszczelarskiej.
Doskonalenie umiejętności manualnych i kreatywności podczas wykonywania prac plastycznych.
DZIAŁANIA:
Opracowanie siatki tematycznej.
Poznanie budowy pszczoły.
Zapoznanie z nazwami i wyglądem roślin miododajnych.
Wyjaśnienie terminów: pszczelarz, pasieka, ul, plaster miodu itp.
Śpiewanie piosenki pt. „ Pracowite pszczółki”.
Oglądanie filmów, książek przyrodniczych o pszczołach.
Wykonywanie prac plastycznych.
Poznanie procesu powstawania miodu – degustacja.
Zabawa muzyczno -taneczna w strojach pszczółek.
Spotkanie z pszczelarzem.
Podsumowanie zdobytej wiedzy.
TYDZIEŃ IV
„ JESIENIĄ W PARKU”
CELE EDUKACYJNE:
Kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej
Rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu
Kształtowanie umiejętności słuchania poleceń
Pokazywanie i nazywanie materiału przyrodniczego związanego z Jesienią
Kształtowanie logicznego myślenia
ZABAWY:
„ Szukamy liści” zbieranie materiału przyrodniczego w trakcie spaceru
„ Wspólny spacer” zabawa usprawniająca pracę języka na podstawie wiersza G. Wasilewicz
„ Liście” zabawa badawcza z wykorzystaniem lup
„ Jesienna śpiewanka” zabawy muzyczno-ruchowe przy muzyce
„ Skarby jesieni” zabawa dydaktyczna
„ Wiewiórka” zabawa plastyczna z farbami
„ Ptaki i jarzębina” zabawa z elementami biegu i przysiadu