PAŹDZIERNIK 2023

 

TYDZIEŃ I

„ W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH”

CELE EDUKACYJNE:

Rozwijanie sprawności motorycznych.

Rozwijanie koncentracji, uwagi, logicznego myślenia.

Kształtowanie umiejętności orientacji w przestrzeni- położenie przedmiotów

 

ZABAWY :

Zabawa grafomotoryczna „ Marchewka”

Zabawa dydaktyczna „ Marchewkowa grządka”

Zabawa ruchowa z elementami skoku „ Z grządki na grządkę”

Zabawa z masą solną „ Lepienie ziemniaka”.

Zabawy muzyczno – ruchowe przy piosence „ Jarzynowy wóz”

 

 

TYDZIEŃ II

BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA”

CELE EDUKACYJNE:

Rozwijanie słownika dzieci o pojęcia związane z ruchem drogowym

Rozwijanie percepcji słuchowe

Kształtowanie umiejętności stosowania się do poleceń nauczyciela i czekania na swoją kolej

ZABAWY:

Zabawa ruchowa „Dzieci do domu”

Zabawa bieżna „ Czerwone-stój, zielone-idź”

Zabawa plastyczna „ Mój sygnalizator”

Słuchanie opowiadania O. Masiuk pt. „Zebra”

Zabawa manipulacyjna z figurami geometrycznymi na podstawie wiersza A. Maćkowiaka pt. „ Moje auto”

Śpiewanie piosenki pt. „ Kolorowe światła”

TYDZIEŃ III

PROJEKT EDUKACYJNY „ PRACOWITE PSZCZÓŁKI” 

CELE EDUKACYJNE:

Rozwijanie wiedzy na temat pszczół, ich roli w życiu człowieka i przyrody.

Wzbogacanie słownictwa dzieci o nowe terminy z dziedziny pszczelarskiej.

Doskonalenie umiejętności manualnych i kreatywności podczas wykonywania prac plastycznych.

DZIAŁANIA:

Opracowanie siatki tematycznej.

Poznanie budowy pszczoły.

Zapoznanie z nazwami i wyglądem roślin miododajnych.

Wyjaśnienie terminów: pszczelarz, pasieka, ul, plaster miodu itp.

Śpiewanie piosenki pt. „ Pracowite pszczółki”.

Oglądanie filmów, książek przyrodniczych o pszczołach.

Wykonywanie prac plastycznych.

Poznanie procesu powstawania miodu – degustacja.

Zabawa muzyczno -taneczna w strojach pszczółek.

Spotkanie z pszczelarzem.

Podsumowanie zdobytej wiedzy.

 

 

TYDZIEŃ IV

„ JESIENIĄ W PARKU”

CELE EDUKACYJNE:

Kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej

Rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu

Kształtowanie umiejętności słuchania poleceń

Pokazywanie i nazywanie materiału przyrodniczego związanego z Jesienią

Kształtowanie logicznego myślenia

ZABAWY:

„ Szukamy liści” zbieranie materiału przyrodniczego w trakcie spaceru

„ Wspólny spacer” zabawa usprawniająca pracę języka na podstawie wiersza G. Wasilewicz

„ Liście” zabawa badawcza z wykorzystaniem lup

„ Jesienna śpiewanka” zabawy muzyczno-ruchowe przy muzyce

„ Skarby jesieni” zabawa dydaktyczna

„ Wiewiórka” zabawa plastyczna z farbami

„ Ptaki i jarzębina” zabawa z elementami biegu i przysiadu