PLAN PRACY GRUPA I „PSZCZÓŁKI” – CZERWIEC 2024r.
Tydzień I 3.06 – 7.06.2024r
„Dzień Dziecka”
Cele edukacyjne:
- rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,
- kształtowanie wartości dotyczącej przyjaźni,
- doskonalenie sprawności manualnej
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- rozwijanie myślenia matematycznego, stosowanie określeń mały – duży
Praca dydaktyczna:
- „Chcę mieć przyjaciela” – rozmowa na temat opowiadania D. Niewoli.
- „Mój przyjaciel” – zabawa słownikowa
- „Nasze prawa, nasze obowiązki” – rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci. Odczytywanie symbolicznych ilustracji
- „Ona i ja” – rozmowa na temat wiersza H. Ochockiej. Rysowanie postaci podczas słuchania wiersza
- „Najmniejsza – największa” – zabawa dydaktyczna
- „Podróż z moim przyjacielem” – malowanie kredkami pastelowymi
Tydzień II 10.06 – 14.06.2024r
„Wakacje tuż-tuż…”
Cele edukacyjne:
- poszerzanie słownika czynnego o nazwy zawodów,
- usprawnienie funkcjonowania narządów mowy,
- kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką
- wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł bezpiecznego podróżowania, spędzania czasu wolnego
- rozwijanie myślenia matematycznego, szybkiego liczenia w zakresie 5 z wykorzystaniem liczmanów; klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy
Praca dydaktyczna:
- „Kim będę, gdy dorosnę?” – zabawa słownikowa
- „Pożar” – rozmowa na temat wiersza W. Broniewskiego
- „Pali się”, „W sklepie z zabawkami” – zabawa ruchowa
- „Wąż strażacki” – wyklejanie konturu węża strażackiego plasteliną
- „W sklepie” – omówienie ilustracji
- „Wielkie zakupy” – zabawa matematyczna
- „Czego potrzebuje lekarz?” – zabawa dydaktyczna.
- „U lekarza” – gra interaktywna ćwicząca spostrzegawczość
Tydzień III 17.06 – 21.06.2024r
„Kolory lata”
Cele edukacyjne:
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego w trakcie zajęć edukacyjnych,
- poszerzanie doznań sensorycznych,
- rozwijanie umiejętności językowych,
- kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie ogólnej sprawności
Praca dydaktyczna:
- „Co jest żółte, zielone, niebieskie, czerwone?” – zabawa słownikowa
- „Duże – małe” – zabawa dydaktyczna, klasyfikowanie wg dwóch cech – koloru i wielkości.
- „Każdy przedszkolak wie” – zabawy rytmiczno-muzyczne przy piosence
- „Idą krasnoludki” – zabawa paluszkowa do wiersza M. Barańskiej
- „Kolory” – zabawa zręcznościowa
- „Taniec z chustą do muzyki” – zabawa ruchowa
- „Niebieskie niebo” – obserwacja nieba ze szczególnym zwróceniem uwagi na różne odcienie koloru niebieskiego i kształty chmur
- „Czerwone – stój, zielone – idź” – zabawa orientacyjno-porządkowa
Tydzień IV 24.06 – 28.06.2024r
„Do widzenia, przedszkole!”
Cele edukacyjne:
- kształtowanie umiejętności układania rytmu dwu-, trzyelementowego,
- doskonalenie sprawności manualnej dzieci podczas zabaw konstrukcyjnych,
- rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą,
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo,
- kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie ogólnej sprawności
Praca dydaktyczna:
- „Na plaży” – rozmowa na temat wiersza J. Ratajczaka. „Co można robić na plaży?” – zabawa słownikowa
- „Muszelki i kamyki” – zabawa dydaktyczna. Układanie rytmów 2- i 3-elementowych
- „Jestem prawie czterolatkiem” – kształtowanie samodzielności, zaradności, przynależności do grupy przedszkolnej
- „Do widzenia, przedszkole!” – rozmowa na temat opowiadania O. Masiuk. Wykonanie pracy plastycznej na zakończenie roku
- „Pociąg krasnoludków” – zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence
- „Morze, góry i jeziora” – omówienie wiersza J. Jabłońskiego.
- „Sposób na nudę” – zabawy słownikowe.