PLAN PRACY GRUPA I „PSZCZÓŁKI” – CZERWIEC 2024r.

 

Tydzień I 3.06 – 7.06.2024r

„Dzień Dziecka”

Cele edukacyjne:

  • rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,
  • kształtowanie wartości dotyczącej przyjaźni,
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • rozwijanie myślenia matematycznego, stosowanie określeń mały – duży

 

Praca dydaktyczna:

  • „Chcę mieć przyjaciela” – rozmowa na temat opowiadania D. Niewoli.
  • „Mój przyjaciel” – zabawa słownikowa
  • „Nasze prawa, nasze obowiązki” – rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci. Odczytywanie symbolicznych ilustracji
  • „Ona i ja” – rozmowa na temat wiersza H. Ochockiej. Rysowanie postaci podczas słuchania wiersza
  • „Najmniejsza – największa” – zabawa dydaktyczna
  • „Podróż z moim przyjacielem” – malowanie kredkami pastelowymi

 

Tydzień II 10.06 – 14.06.2024r

„Wakacje tuż-tuż…”

Cele edukacyjne:

  • poszerzanie słownika czynnego o nazwy zawodów,
  • usprawnienie funkcjonowania narządów mowy,
  • kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką
  • wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł bezpiecznego podróżowania, spędzania czasu wolnego
  • rozwijanie myślenia matematycznego, szybkiego liczenia w zakresie 5 z wykorzystaniem liczmanów; klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy

 

Praca dydaktyczna:

  • „Kim będę, gdy dorosnę?” – zabawa słownikowa
  • „Pożar” – rozmowa na temat wiersza W. Broniewskiego
  • „Pali się”, „W sklepie z zabawkami” – zabawa ruchowa
  • „Wąż strażacki” – wyklejanie konturu węża strażackiego plasteliną
  • „W sklepie” – omówienie ilustracji
  • „Wielkie zakupy” – zabawa matematyczna
  • „Czego potrzebuje lekarz?” – zabawa dydaktyczna.
  • „U lekarza” – gra interaktywna ćwicząca spostrzegawczość

 

Tydzień III 17.06 – 21.06.2024r

„Kolory lata”

Cele edukacyjne:

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego w trakcie zajęć edukacyjnych,
  • poszerzanie doznań sensorycznych,
  • rozwijanie umiejętności językowych,
  • kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie ogólnej sprawności

 

Praca dydaktyczna:

  • „Co jest żółte, zielone, niebieskie, czerwone?” – zabawa słownikowa
  • „Duże – małe” – zabawa dydaktyczna, klasyfikowanie wg dwóch cech – koloru i wielkości.
  • „Każdy przedszkolak wie” – zabawy rytmiczno-muzyczne przy piosence
  • „Idą krasnoludki” – zabawa paluszkowa do wiersza M. Barańskiej
  • „Kolory” – zabawa zręcznościowa
  • „Taniec z chustą do muzyki” – zabawa ruchowa
  • „Niebieskie niebo” – obserwacja nieba ze szczególnym zwróceniem uwagi na różne odcienie koloru niebieskiego i kształty chmur
  • „Czerwone – stój, zielone – idź” – zabawa orientacyjno-porządkowa

 

Tydzień IV 24.06 – 28.06.2024r

„Do widzenia, przedszkole!”

Cele edukacyjne:

  • kształtowanie umiejętności układania rytmu dwu-, trzyelementowego,
  • doskonalenie sprawności manualnej dzieci podczas zabaw konstrukcyjnych,
  • rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą,
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo,
  • kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie ogólnej sprawności

 

Praca dydaktyczna:

  • „Na plaży” – rozmowa na temat wiersza J. Ratajczaka. „Co można robić na plaży?” – zabawa słownikowa
  • „Muszelki i kamyki” – zabawa dydaktyczna. Układanie rytmów 2- i 3-elementowych
  • „Jestem prawie czterolatkiem” – kształtowanie samodzielności, zaradności, przynależności do grupy przedszkolnej
  • „Do widzenia, przedszkole!” – rozmowa na temat opowiadania O. Masiuk. Wykonanie pracy plastycznej na zakończenie roku
  • „Pociąg krasnoludków” – zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence
  • „Morze, góry i jeziora” – omówienie wiersza J. Jabłońskiego.
  • „Sposób na nudę” – zabawy słownikowe.