PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC CZERWIEC
2025/2026
Grupa II “Kotki”
02-06.06 “Dzień dziecka”
Cele ogólne:
- 
rozwijanie umiejętności językowych 
- 
rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej 
- 
doskonalenie sprawności manualnej 
- 
rozwijanie zainteresowań przyrodniczych 
- 
rozwijanie myślenia matematycznego 
- 
kształtowanie postawy tolerancji dla wszystkich ludzi na świecie 
Propozycje zajęć i zabaw:
- 
“Lwy” – zabawa paluszkowa do wiersza 
- 
“Chcę mieć przyjaciela” – rozmowa na temat opowiadania 
- 
“Lusterka” – zabawa naśladowcza w parach 
- 
“Karuzela” – zabawa ruchowa ze śpiewem 
- 
“Zwierzęta z zoo” – rozwiązywanie zagadek 
- 
“Dzikie zwierzęta” – zabawa z kodowaniem 
- 
“Nasze prawa nasze obowiązki” – rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci 
- 
“Różne strony świata” – rozmowa na temat ilustracji 
- 
“Ona i ja” – rozmowa na temat wiersza; rysowanie postaci 
- 
“Najmniejsz-największa” – zabawa dydaktyczna 
- 
“Bańki mydlane” – gimnastyka buzi i języka 
- 
“Zagadki Tropicieli” – rozwiązywanie zagadek interaktywnych 
- 
“Podróż z moim przyjacielem” – malowanie kredkami pastelowymi 
09-13.06 “Wakacje tuż-tuż…”
Cele ogólne:
- 
rozwijanie umiejętności językowych 
- 
poszerzanie słownika czynnego o nazwy zawodów 
- 
kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką 
- 
wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł bezpiecznego podróżowania, spędzania czasu wolnego 
- 
rozwijanie myślenia matematycznego 
- 
klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy 
- 
rozwijanie logicznego myślenia 
- 
kształtowanie sprawności fizycznej 
Propozycje zajęć i zabaw:
- 
“W zoo” – ćwiczenia usprawniające narządy mowy 
- 
“Nożyczkami rachu-ciachu”- nauka prawidłowego posługiwania się nożyczkami 
- 
“Kto to?” – rozmowa na temat różnych zawodów 
- 
“Kim będę, gdy dorosnę?” – zabawa słownikowa 
- 
“Zając Tup” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence 
- 
“W przedszkolu” – odgrywanie ról 
- 
“Pożar” – rozmowa na temat wiersza 
- 
“Wąż strażacki” – wyklejanie plasteliną 
- 
“Komu potrzebne są te narzędzia?” – zagadki słuchowe 
- 
“W sklepie” – omówienie ilustracji 
- 
“Wielkie zakupy” – zabawa matematyczna 
- 
“Gdzie to jest?” – zabawa kształtująca orientację w przestrzeni 
- 
“U fryzjera” – zabawa tematyczna w kąciku fryzjerskim 
- 
“Portret” – doklejanie fryzury z włóczki 
16-20.06 “Kolory lata”
Cele ogólne:
- 
rozwijanie umiejętności językowych 
- 
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego 
- 
kształtowanie poczucia rytmu 
- 
doskonalenie sprawności manualnej 
- 
poszerzanie doznań sensorycznych 
Propozycje zajęć i zabaw:
- 
“Idą krasnoludki” – zabawa paluszkowa 
- 
“Każdy przedszkolak wie” – zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence 
- 
“Duże-małe” – zabawa dydaktyczna 
- 
“Żółty obrazek” – malowanie żółtą farbą 
- 
“Kolory” – zabawa zręcznościowa 
- 
“Co jest zielone?” – zabawa słownikowa 
- 
“Balony” – zabawa ruchowa z balonami 
- 
“Dzień i noc” – zabawa ruchowa z chustą animacyjną 
- 
“Światełko” – rozmowa na podstawie wiersza 
- 
“Zielone-czerwone” – zabawa z kodowaniem 
- 
“Tęcza” – rozmowa na podstawie wiersza 
23-30.06 “Do widzenia, przedszkole!”
Cele ogólne:
- 
rozwijanie umiejętności językowych 
- 
kształtowanie umiejętności układania rytmu 
- 
kształtowanie poczucia rytmu 
- 
kształtowanie ekspresji ruchowej 
- 
usprawnianie funkcjonowania narządów mowy 
- 
kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo 
- 
kształtowanie sprawności fizycznej 
- 
kształtowanie sprawności manualnej 
Propozycje zajęć i zabaw:
- 
“Jaka to melodia?” – zagadki słuchowe 
- 
“Na plaży” – rozmowa na temat wiersza 
- 
“Rekin” – zabawa bieżna 
- 
“Zamek z piasku” – konstruowanie budowli 
- 
“Pociąg krasnoludków” – zabawy muzyczno-rytmiczne 
- 
“Dokąd jedziemy na wakacje?” – zabawa słownikowa 
- 
“Na wsi” – omówienie ilustracji 
- 
“Kurczątka do kurnika” – zabawa muzyczno-ruchowa 
- 
“Morze, góry i jeziora” – omówienie wiersza 
- 
“Przejdź bezpiecznie” – zabawa ruchowa 
- 
“Latawiec” – praca plastyczna 
- 
“Kółko graniaste” – zabawa integracyjna 
- 
“Do widzenia, przedszkole” – rozmowa na temat opowiadania 
- 
“Jestem prawie czterolatkiem” – kształtowanie samodzielności, przynależności do grupy społecznej 
 
											 
      
      
        