PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC CZERWIEC

2025/2026

Grupa I “Pszczółki”

 

02-06.06 “Dzień dziecka”

Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności językowych

  • rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej

  • doskonalenie sprawności manualnej

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

  • rozwijanie myślenia matematycznego

  • kształtowanie postawy tolerancji dla wszystkich ludzi na świecie

Propozycje zajęć i zabaw:

  • “Lwy” – zabawa paluszkowa do wiersza

  • “Chcę mieć przyjaciela” – rozmowa na temat opowiadania

  • “Lusterka” – zabawa naśladowcza w parach

  • “Karuzela” – zabawa ruchowa ze śpiewem

  • “Zwierzęta z zoo” – rozwiązywanie zagadek

  • “Dzikie zwierzęta” – zabawa z kodowaniem

  • “Nasze prawa nasze obowiązki” – rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci

  • “Różne strony świata” – rozmowa na temat ilustracji

  • “Ona i ja” – rozmowa na temat wiersza; rysowanie postaci

  • “Najmniejsz-największa” – zabawa dydaktyczna

  • “Bańki mydlane” – gimnastyka buzi i języka

  • “Zagadki Tropicieli” – rozwiązywanie zagadek interaktywnych

  • “Podróż z moim przyjacielem” – malowanie kredkami pastelowymi

09-13.06 “Wakacje tuż-tuż…”

Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności językowych

  • poszerzanie słownika czynnego o nazwy zawodów

  • kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką

  • wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł bezpiecznego podróżowania, spędzania czasu wolnego

  • rozwijanie myślenia matematycznego

  • klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy

  • rozwijanie logicznego myślenia

  • kształtowanie sprawności fizycznej

Propozycje zajęć i zabaw:

  • “W zoo” – ćwiczenia usprawniające narządy mowy

  • “Nożyczkami rachu-ciachu”- nauka prawidłowego posługiwania się nożyczkami

  • “Kto to?” – rozmowa na temat różnych zawodów

  • “Kim będę, gdy dorosnę?” – zabawa słownikowa

  • “Zając Tup” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence

  • “W przedszkolu” – odgrywanie ról

  • “Pożar” – rozmowa na temat wiersza

  • “Wąż strażacki” – wyklejanie plasteliną

  • “Komu potrzebne są te narzędzia?” – zagadki słuchowe

  • “W sklepie” – omówienie ilustracji

  • “Wielkie zakupy” – zabawa matematyczna

  • “Gdzie to jest?” – zabawa kształtująca orientację w przestrzeni

  • “U fryzjera” – zabawa tematyczna w kąciku fryzjerskim

  • “Portret” – doklejanie fryzury z włóczki

16-20.06 “Kolory lata”

Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności językowych

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

  • kształtowanie poczucia rytmu

  • doskonalenie sprawności manualnej

  • poszerzanie doznań sensorycznych

     

Propozycje zajęć i zabaw:

  • “Idą krasnoludki” – zabawa paluszkowa

  • “Każdy przedszkolak wie” – zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence

  • “Duże-małe” – zabawa dydaktyczna

  • “Żółty obrazek” – malowanie żółtą farbą

  • “Kolory” – zabawa zręcznościowa

  • “Co jest zielone?” – zabawa słownikowa

  • “Balony” – zabawa ruchowa z balonami

  • “Dzień i noc” – zabawa ruchowa z chustą animacyjną

  • “Światełko” – rozmowa na podstawie wiersza

  • “Zielone-czerwone” – zabawa z kodowaniem

  • “Tęcza” – rozmowa na podstawie wiersza

23-30.06 “Do widzenia, przedszkole!”

Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności językowych

  • kształtowanie umiejętności układania rytmu

  • kształtowanie poczucia rytmu

  • kształtowanie ekspresji ruchowej

  • usprawnianie funkcjonowania narządów mowy

  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo

  • kształtowanie sprawności fizycznej

  • kształtowanie sprawności manualnej

Propozycje zajęć i zabaw:

  • “Jaka to melodia?” – zagadki słuchowe

  • “Na plaży” – rozmowa na temat wiersza

  • “Rekin” – zabawa bieżna

  • “Zamek z piasku” – konstruowanie budowli

  • “Pociąg krasnoludków” – zabawy muzyczno-rytmiczne

  • “Dokąd jedziemy na wakacje?” – zabawa słownikowa

  • “Na wsi” – omówienie ilustracji

  • “Kurczątka do kurnika” – zabawa muzyczno-ruchowa

  • “Morze, góry i jeziora” – omówienie wiersza

  • “Przejdź bezpiecznie” – zabawa ruchowa

  • “Latawiec” – praca plastyczna

  • “Kółko graniaste” – zabawa integracyjna

  • “Do widzenia, przedszkole” – rozmowa na temat opowiadania

  • “Jestem prawie czterolatkiem” – kształtowanie samodzielności, przynależności do grupy społecznej