PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC CZERWIEC
2025/2026
Grupa I “Pszczółki”
02-06.06 “Dzień dziecka”
Cele ogólne:
-
rozwijanie umiejętności językowych
-
rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej
-
doskonalenie sprawności manualnej
-
rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
-
rozwijanie myślenia matematycznego
-
kształtowanie postawy tolerancji dla wszystkich ludzi na świecie
Propozycje zajęć i zabaw:
-
“Lwy” – zabawa paluszkowa do wiersza
-
“Chcę mieć przyjaciela” – rozmowa na temat opowiadania
-
“Lusterka” – zabawa naśladowcza w parach
-
“Karuzela” – zabawa ruchowa ze śpiewem
-
“Zwierzęta z zoo” – rozwiązywanie zagadek
-
“Dzikie zwierzęta” – zabawa z kodowaniem
-
“Nasze prawa nasze obowiązki” – rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci
-
“Różne strony świata” – rozmowa na temat ilustracji
-
“Ona i ja” – rozmowa na temat wiersza; rysowanie postaci
-
“Najmniejsz-największa” – zabawa dydaktyczna
-
“Bańki mydlane” – gimnastyka buzi i języka
-
“Zagadki Tropicieli” – rozwiązywanie zagadek interaktywnych
-
“Podróż z moim przyjacielem” – malowanie kredkami pastelowymi
09-13.06 “Wakacje tuż-tuż…”
Cele ogólne:
-
rozwijanie umiejętności językowych
-
poszerzanie słownika czynnego o nazwy zawodów
-
kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką
-
wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł bezpiecznego podróżowania, spędzania czasu wolnego
-
rozwijanie myślenia matematycznego
-
klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy
-
rozwijanie logicznego myślenia
-
kształtowanie sprawności fizycznej
Propozycje zajęć i zabaw:
-
“W zoo” – ćwiczenia usprawniające narządy mowy
-
“Nożyczkami rachu-ciachu”- nauka prawidłowego posługiwania się nożyczkami
-
“Kto to?” – rozmowa na temat różnych zawodów
-
“Kim będę, gdy dorosnę?” – zabawa słownikowa
-
“Zając Tup” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence
-
“W przedszkolu” – odgrywanie ról
-
“Pożar” – rozmowa na temat wiersza
-
“Wąż strażacki” – wyklejanie plasteliną
-
“Komu potrzebne są te narzędzia?” – zagadki słuchowe
-
“W sklepie” – omówienie ilustracji
-
“Wielkie zakupy” – zabawa matematyczna
-
“Gdzie to jest?” – zabawa kształtująca orientację w przestrzeni
-
“U fryzjera” – zabawa tematyczna w kąciku fryzjerskim
-
“Portret” – doklejanie fryzury z włóczki
16-20.06 “Kolory lata”
Cele ogólne:
-
rozwijanie umiejętności językowych
-
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
-
kształtowanie poczucia rytmu
-
doskonalenie sprawności manualnej
-
poszerzanie doznań sensorycznych
Propozycje zajęć i zabaw:
-
“Idą krasnoludki” – zabawa paluszkowa
-
“Każdy przedszkolak wie” – zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence
-
“Duże-małe” – zabawa dydaktyczna
-
“Żółty obrazek” – malowanie żółtą farbą
-
“Kolory” – zabawa zręcznościowa
-
“Co jest zielone?” – zabawa słownikowa
-
“Balony” – zabawa ruchowa z balonami
-
“Dzień i noc” – zabawa ruchowa z chustą animacyjną
-
“Światełko” – rozmowa na podstawie wiersza
-
“Zielone-czerwone” – zabawa z kodowaniem
-
“Tęcza” – rozmowa na podstawie wiersza
23-30.06 “Do widzenia, przedszkole!”
Cele ogólne:
-
rozwijanie umiejętności językowych
-
kształtowanie umiejętności układania rytmu
-
kształtowanie poczucia rytmu
-
kształtowanie ekspresji ruchowej
-
usprawnianie funkcjonowania narządów mowy
-
kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo
-
kształtowanie sprawności fizycznej
-
kształtowanie sprawności manualnej
Propozycje zajęć i zabaw:
-
“Jaka to melodia?” – zagadki słuchowe
-
“Na plaży” – rozmowa na temat wiersza
-
“Rekin” – zabawa bieżna
-
“Zamek z piasku” – konstruowanie budowli
-
“Pociąg krasnoludków” – zabawy muzyczno-rytmiczne
-
“Dokąd jedziemy na wakacje?” – zabawa słownikowa
-
“Na wsi” – omówienie ilustracji
-
“Kurczątka do kurnika” – zabawa muzyczno-ruchowa
-
“Morze, góry i jeziora” – omówienie wiersza
-
“Przejdź bezpiecznie” – zabawa ruchowa
-
“Latawiec” – praca plastyczna
-
“Kółko graniaste” – zabawa integracyjna
-
“Do widzenia, przedszkole” – rozmowa na temat opowiadania
-
“Jestem prawie czterolatkiem” – kształtowanie samodzielności, przynależności do grupy społecznej