TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W GRUPIE VI
CZERWIEC 2025
- DZIEŃ DZIECKA – 2- 6. 06.2025
Cele: – poszerzanie wiedzy na temat ludzi z różnych stron świata
– rozróżnianie i nazywanie emocji
– kształtowanie wiedzy na temat praw dziecka
– doskonalenie percepcji słuchowej, wzrokowej
– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
– rozwijanie sprawności manualnej, wyobraźni plastycznej
– rozwijanie myślenia matematycznego
– rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności ruchowej
– rozwijanie czynnego słownika, umiejętności językowych
Zabawy ruchowe: „ Karuzela”, „ Balony”, „ Każdy lubi co innego”,
„ Tu mam ręce”, „ Jedzie pociąg”, „ Skakanka”, „ Małe, duże piłeczki”, „ Wielkoludy i krasnale”
Festyn z okazji Dnia Dziecka dla wszystkich grup przedszkolnych
„ Prawa dziecka” ”- słuchanie opowiadania O. Masiuk
„ W 80 dni dookoła świata”- oglądanie bajki z przygodami Bolka i Lolka
„ Emocje”- zabawa dydaktyczna
„ Ile jest dzieci na obrazku? ”- ćwiczenie spostrzegawczości
„ Dziupla mądrej sowy ”- zabawa słownikowa
„ Umiem liczyć ”- zabawa utrwalająca umiejętność przeliczania, stosowania liczebników
„ Wymyśl zdanie ”- zabawa słownikowa
„ Kto gdzie mieszka ”- zabawa dydaktyczna
„ Podajmy sobie ręce ”- słuchanie piosenki
„ Po mojej prawej stronie jest… ”- zabawa dydaktyczna
„ Mój portret”- praca plastyczna
Gimnastyka buzi i języka- ćwiczenia logopedyczne
„ Dzieci świata”- słuchanie wiersza W. Faber
„ Wesoły świat dzieci ”- praca plastyczna
- WAKACJE TUŻ- TUŻ – 9- 13. 06.2025
Cele: – poszerzanie wiedzy przyrodniczej
– zdobywanie wiedzy na temat letnich sposobów wypoczywania
– kształtowanie percepcji słuchowej, wzrokowej
– doskonalenie umiejętności liczenia
– rozwijanie sprawności fizycznej
– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie logicznego myślenia przyczynowo- skutkowego
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
– rozwijanie sprawności manualnej
Zabawy ruchowe: „ Wędrówka ”, „ Skoki kozicy ”, „ Przekładanie kamieni”, „ Przejście przez rzekę”, „ Raki”, „ Statki na morzu ”,
„ Tunel”, „ Tama na rzece”, „ Wyścig kajakarzy”, „ Transporter”
„ Polskie krajobrazy”- rozmowa przy oglądaniu czasopism i albumów na temat krajobrazów Polski
„ Tropimy głoskę h”- zabawa słuchowa
„ Mieszkańcy jeziora”- rozwiązywanie zagadek
„ Góry”- słuchanie utworu J. Porazińskiej
„ Piosenka do walizek i plecaków”- nauka piosenki
„ Idź za przewodnikiem”- zabawa dydaktyczna
„ Pak i rybki”- zabawa matematyczna
„ Żaba „- lepienie z plasteliny
„ Jakie jest morze?’”- słuchanie wiersza D. Wawiłow
„ Krajobrazy”- malowanie farbami
„ Rzeczka”- słuchanie wiersza J. Tuwima
„ Umiem liczyć ”- zabawa dydaktyczna
„ Moje wakacyjne marzenia”- praca plastyczna
Gimnastyka buzi i języka
- KOLORY LATA – 16- 20. 06. 2025
Cele:- doskonalenie umiejętności porównywania długości mierzonych umowną miarką
-doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków z zabaw badawczych
– rozwijanie umiejętności językowych
– kształtowanie percepcji słuchowej, wzrokowej
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie logicznego myślenia
– rozwijanie myślenia matematycznego
– rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu
– rozwijanie umiejętności przewidywania i planowania
– kształtowanie orientacji na kartce
– rozwijanie sprawności fizycznej
– poszerzanie wiedzy przyrodniczej
Zabawy ruchowe: „Żółty parzy”, „ Gra w żółte”,” Wyścig żab”,
„ Zrób tyle, ile pokażę ”, „ Gra w zielone ”, „ Lecimy z wiatrem”, „ Gra w niebieskie”, „Biedronki na łące”, „ Gra w czerwone”, „Gra w kolory”
„ Zegar słoneczny ”- zabawa badawcza w ogrodzie
„ Co ma kolor żółty?”- rozmowa z dziećmi
„ Mierzymy promienie Słońca”- zabawa dydaktyczna
„ Żółte stworki ”- praca plastyczna
„ Piosenka na kolorowe lato”- nauka piosenki
„ Gramy w zielone”- słuchanie wiersza W. Broniewskiego
„ Na zielonej łące”- praca plastyczna
„ Szukamy koloru niebieskiego”- rozmowa z dziećmi
„ Gimnastyka buzi i języka”- zabawy logopedyczne
„ Letnie niebo”- zabawa z instrumentami
„ Co pływa, a co tonie”- zabawa badawcza
„ Ile czereśni mamy w koszyku?”- zabawa dydaktyczna
„ Tęcza”- słuchanie wiersza W. Słobodnika
„ Układanie tęczy”- zabawa dydaktyczna
„ Dyktando graficzne”- zabawa dydaktyczna
- DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE !- 23 – 30. 06.2025
Cele: – doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej
– rozwijanie umiejętności językowych
– kształtowanie postaw społecznych
– kształtowanie myślenia matematycznego
– kształtowanie sprawności manualnej
– poszerzanie wiedzy na temat sposobów zachowania bezpieczeństwa w różnych miejscach
– rozwijanie percepcji wzrokowej
– rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu
– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego
– rozwijanie sprawności fizycznej
Zabawy ruchowe:” Przenieś piłkę na krążku”, „ Rybki i kozice”, „Zrób tyle, ile pokazuję”, „ Do basenu”, „ Kto więcej zbierze”, „ Rzuć i złap”,
„ Pociągi”, „Letnie motyle”, „Przejdź bezpiecznie”, „Przez dziurę w płocie”, „ Rekin”, „Zgadnij, kogo brakuje?”, „ Karuzela”, „ Przejście przez tunel”
„ Wakacje- to dobrze czy źle?- słuchanie opowiadania O. Masiuk
„ Układanka”- zabawa dydaktyczna
„ Co zabieramy na wakacje?- rozwiązywanie zagadek
„ Co włożę do plecaka?- zabawa dydaktyczna
„Do widzenia przedszkole”- słuchanie piosenki
„ Bezpieczne wakacje”- rozmowa z dziećmi
„ Życzenia”- zabawa językowa
„ Będziemy bezpieczni”- utrwalenie wiadomości na temat bezpiecznych wakacji
„ Jaka to melodia?”- zagadki słuchowe
„ Wspominamy”- rozmowa
„ Podróż”- praca plastyczna
„ Kalambury”- zabawa pantomimiczna
„ Zagadki Tropicieli ”- rozwiązywanie zagadek interaktywnych
„ Najbardziej ”- praca plastyczna