TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W GRUPIE VI

                                         CZERWIEC  2025

  1. DZIEŃ DZIECKA – 2- 6. 06.2025

Cele: – poszerzanie wiedzy na temat ludzi z różnych stron świata

– rozróżnianie i nazywanie emocji

– kształtowanie wiedzy na temat praw dziecka

– doskonalenie percepcji słuchowej, wzrokowej

– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego

– rozwijanie sprawności manualnej, wyobraźni plastycznej

– rozwijanie myślenia matematycznego

– rozwijanie wrażliwości muzycznej i  poczucia rytmu

– rozwijanie sprawności ruchowej

– rozwijanie czynnego słownika, umiejętności językowych

           

Zabawy ruchowe: „ Karuzela”, „ Balony”, „ Każdy lubi co innego”,

 „ Tu mam ręce”, „ Jedzie pociąg”, „ Skakanka”, „  Małe, duże piłeczki”, „ Wielkoludy i krasnale”

 

Festyn z okazji Dnia Dziecka dla wszystkich grup przedszkolnych

„ Prawa dziecka” ”- słuchanie opowiadania O. Masiuk

„ W 80 dni dookoła świata”- oglądanie bajki z przygodami Bolka i Lolka

„ Emocje”- zabawa dydaktyczna

„ Ile jest dzieci na obrazku? ”- ćwiczenie spostrzegawczości

„ Dziupla mądrej sowy ”- zabawa słownikowa

„ Umiem liczyć ”- zabawa utrwalająca umiejętność przeliczania, stosowania liczebników

„ Wymyśl zdanie ”- zabawa słownikowa

„ Kto gdzie mieszka ”- zabawa dydaktyczna

„ Podajmy sobie ręce ”- słuchanie piosenki

„ Po mojej prawej stronie jest… ”- zabawa dydaktyczna

„ Mój portret”- praca plastyczna

Gimnastyka buzi i języka- ćwiczenia logopedyczne

„ Dzieci świata”- słuchanie wiersza W. Faber

„ Wesoły świat dzieci ”- praca plastyczna

  1. WAKACJE TUŻ- TUŻ – 9- 13. 06.2025

Cele: – poszerzanie wiedzy przyrodniczej

– zdobywanie wiedzy na temat letnich sposobów wypoczywania

– kształtowanie percepcji słuchowej, wzrokowej

– doskonalenie  umiejętności liczenia

– rozwijanie sprawności fizycznej

–  doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie logicznego myślenia przyczynowo- skutkowego

– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat

– rozwijanie sprawności manualnej

 

Zabawy ruchowe: „ Wędrówka ”, „ Skoki kozicy ”, „ Przekładanie kamieni”, „ Przejście przez rzekę”, „ Raki”, „ Statki na morzu ”,

 „ Tunel”, „ Tama na rzece”, „ Wyścig kajakarzy”, „ Transporter”

 

„ Polskie krajobrazy”- rozmowa przy oglądaniu czasopism i albumów na temat krajobrazów Polski

„ Tropimy głoskę h”- zabawa słuchowa

„ Mieszkańcy jeziora”- rozwiązywanie zagadek

„ Góry”- słuchanie utworu J. Porazińskiej

„ Piosenka do walizek i plecaków”- nauka piosenki

„ Idź za przewodnikiem”- zabawa dydaktyczna

„ Pak i rybki”- zabawa matematyczna

„ Żaba „- lepienie z plasteliny

„ Jakie jest morze?’”- słuchanie wiersza D. Wawiłow

„ Krajobrazy”- malowanie farbami

„ Rzeczka”- słuchanie wiersza J. Tuwima

„ Umiem liczyć ”- zabawa dydaktyczna

„ Moje wakacyjne marzenia”- praca plastyczna

Gimnastyka buzi i języka

 

  1. KOLORY LATA – 16- 20. 06. 2025

Cele:- doskonalenie umiejętności porównywania długości mierzonych umowną miarką

-doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków z zabaw badawczych

– rozwijanie umiejętności językowych

– kształtowanie percepcji słuchowej, wzrokowej

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie logicznego myślenia

– rozwijanie myślenia matematycznego

– rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu

– rozwijanie umiejętności przewidywania i planowania

– kształtowanie orientacji na kartce

– rozwijanie sprawności fizycznej

– poszerzanie wiedzy przyrodniczej

 

Zabawy ruchowe: „Żółty parzy”,  „ Gra w żółte”,” Wyścig żab”,

 „ Zrób tyle, ile pokażę ”, „ Gra w zielone ”, „ Lecimy z wiatrem”, „ Gra w niebieskie”, „Biedronki na łące”, „ Gra w czerwone”, „Gra w kolory”

 

„ Zegar słoneczny ”- zabawa badawcza w ogrodzie

„ Co ma kolor żółty?”- rozmowa z dziećmi

„ Mierzymy promienie Słońca”- zabawa dydaktyczna

„ Żółte stworki ”- praca plastyczna

„ Piosenka na kolorowe lato”- nauka piosenki

„ Gramy w zielone”- słuchanie wiersza W. Broniewskiego

„ Na zielonej łące”- praca plastyczna

„ Szukamy koloru niebieskiego”- rozmowa z dziećmi

„ Gimnastyka buzi i języka”- zabawy logopedyczne

„ Letnie niebo”- zabawa z instrumentami

„ Co pływa, a co tonie”- zabawa badawcza

„ Ile czereśni mamy w koszyku?”- zabawa dydaktyczna

„ Tęcza”- słuchanie wiersza W. Słobodnika

„ Układanie tęczy”- zabawa dydaktyczna

„ Dyktando graficzne”- zabawa dydaktyczna

 

  1. DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE !- 23 – 30. 06.2025

Cele: – doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej

– rozwijanie umiejętności językowych

– kształtowanie postaw społecznych

– kształtowanie  myślenia matematycznego

– kształtowanie sprawności manualnej

– poszerzanie wiedzy na temat sposobów zachowania bezpieczeństwa w różnych miejscach

– rozwijanie percepcji wzrokowej

– rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu

– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego

– rozwijanie sprawności fizycznej

 

Zabawy ruchowe:” Przenieś piłkę na krążku”, „ Rybki i kozice”, „Zrób tyle, ile pokazuję”, „ Do basenu”, „ Kto więcej zbierze”, „ Rzuć i złap”,

 „ Pociągi”, „Letnie motyle”, „Przejdź bezpiecznie”, „Przez dziurę w płocie”, „ Rekin”, „Zgadnij, kogo brakuje?”, „ Karuzela”, „ Przejście przez tunel”

 

„ Wakacje- to dobrze czy źle?- słuchanie opowiadania O. Masiuk

„ Układanka”- zabawa dydaktyczna

„ Co zabieramy na wakacje?- rozwiązywanie zagadek

„ Co włożę do plecaka?- zabawa dydaktyczna

„Do widzenia przedszkole”- słuchanie piosenki

„ Bezpieczne wakacje”- rozmowa z dziećmi

„ Życzenia”- zabawa językowa

„ Będziemy bezpieczni”- utrwalenie wiadomości na temat bezpiecznych wakacji

„ Jaka to melodia?”- zagadki słuchowe

„ Wspominamy”- rozmowa

„ Podróż”- praca plastyczna

„ Kalambury”- zabawa pantomimiczna

 

„ Zagadki Tropicieli ”- rozwiązywanie zagadek interaktywnych

„ Najbardziej ”- praca plastyczna