TEMATY KOMPLEKSOWE – GRUDZIEŃ 2024
GRUPA IV „ BIEDRONKI”
- „ ŚWIĄTECZNE POCZTÓWKI”
2.12- 6.12.2024R.
Cele edukacyjne:
- Kształtowanie umiejętności i rytmicznych
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- Wdrażanie do nawiązywania serdecznych i przyjacielskich relacji z rówieśnikami
- Rozwijanie słownika czynnego
Działania:
- „ Jedzie listonosz” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem szarf
- „Wrzucamy widokówki”- zabawa ruchowa
- „ List do…” – zabawa dydaktyczna
- „ List” – słuchanie wiersza Iwony Salach
- „ Grzesiu kłamczuchu i jego cioci” – rozmowa na temat wiersza Juliana Tuwima
- „ List i pocztówka” – demonstrowanie listu i pocztówek
- „Koperty i znaczki” – zabawa matematyczna
- „ Kartka świąteczna” – praca plastyczna
- „ Czy znasz swój adres”- zapamiętywanie swojego adresu
- „ Listonosz” – osłuchanie z piosenką
- „ Teatr rodziców”- Przedstawienie teatralne dla dzieci z okazji „Mikołajek”
- „ Mikołaj” – praca plastyczna
- ZWIERZĘTA ZIMĄ
9.12 – 13.12.2024R.
Cele edukacyjne:
- Rozwijanie słownika czynnego
- Rozwijanie motoryki małej i sprawności manualnej
- Kształtowanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym
- Kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt
- Rozwijanie umiejętności językowych
Działania:
- „Zagadki Tupa” – rozwiązywanie zagadek
- „ Ptaki z karmnika” – zabawa plastyczna
- „ Wróbelki skaczą” – zabawa ruchowa
- „ Myszka i serek” – masażyk wg Bolesława Kołodziejewskiego
- „ Pocopotek ma robotę” – słuchanie opowiadania Barbary Lewandowskiej
- „ Miś” – zabawa ruchowa wg Małgorzaty Barańskiej
- „ Zima w lesie” – ćwiczenia słownikowe z wykorzystaniem ilustracji
- „ Łabędzie i kaczki , czy to też ptaki” – burza mózgów
- „ Przysmaki zwierząt” – zabawa dydaktyczna
- „ Zimowa przygoda w lesie” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk
- „Koncert kolęd”
- SPOTKANIE PRZY WIGILIJNYM STOLE
16.12 – 20.12. 2024R.
Cele edukacyjne;
- Kształtowanie logicznego myślenia
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Czerpanie radości z przygotowań do świąt
- Kształtowanie umiejętności interpretowania muzyki za pomocą ruchu
- Doskonalenie sprawności manualnej
- Rozwijanie słownika czynnego
Działania:
- „Choinka” – burza mózgów, rozwiązywanie zagadki
- „ Jadą choinki” – zabawa ruchowa
- „Wykonanie ozdób na choinkę”- zajęcia plastyczne
- „ Wesoła choinka” – osłuchanie z piosenką
- „ Dłuższy-krótszy” – porównywanie długości łańcuchów
- „ Świąteczne aniołki” – słuchanie wiersza Agnieszki Galicy
- „ Piórka” – ćwiczenia oddechowe
- „ Gwiazdki” – zabawa ruchowa
- ŚWIĄTECZNE ZWYCZAJE
23.12.- 3.01.2025R.
Cele edukacyjne:
- Kształtowanie sprawności językowej – tworzenie logicznej wypowiedzi
- Rozwijanie percepcji słuchowej
- Kształtowanie umiejętności wokalnych
- Rozwijanie logicznego myślenia
- Doskonalenie umiejętności plastycznych
Działania:
- „ Jaki to instrument” – zagadki słuchowe
- „ Komu potrzebne jest Boże Narodzenie”- słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy
- „Wieszamy gwiazdkę” – zabawa ruchowa
- „ Stół wigilijny” – zabawa dydaktyczna
- „ Łyżka i widelec” – słuchanie wiersza Tadeusza Śliwaka
- „ Okropny tłok” – słuchanie opowiadania Małgorzaty Strzałkowskiej
- „ Prezenty” – analiza i synteza sylabowa
- „ Tańczące figury” – zabawa ruchowa z figurami geometrycznymi
- „ Prezent dla Mikołaja” – słuchanie wiersza Doroty Gellner
- „ Szopka” – praca plastyczna
- „ Jakie zwierzęta były w stajence” – zabawy matematyczne
- „ Gwiazda” – zabawa ruchowa
- „ Zagadki Tropicieli” – odgadywanie zagadek interaktywnych
- „ Spacer wokół terenu przedszkola” – oglądanie domów ozdobionych motywami świątecznymi