TEMATY KOMPLEKSOWE – GRUDZIEŃ 2024

GRUPA III „ RYBKI”

 

  1. „ ŚWIĄTECZNE POCZTÓWKI”

                     2.12- 6.12.2024R.

Cele edukacyjne:

  • Kształtowanie umiejętności i rytmicznych
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • Wdrażanie do nawiązywania serdecznych i przyjacielskich relacji z rówieśnikami
  • Rozwijanie słownika czynnego

 

Działania:

  • „ Jedzie listonosz” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem szarf
  • „Wrzucamy widokówki”- zabawa ruchowa
  • „ List do…” – zabawa dydaktyczna
  • „ List” – słuchanie wiersza Iwony Salach
  • „ Grzesiu kłamczuchu i jego cioci” – rozmowa na temat wiersza Juliana Tuwima
  • „ List i  pocztówka” – demonstrowanie listu i pocztówek
  • „Koperty i znaczki” – zabawa matematyczna
  • „ Kartka świąteczna” – praca plastyczna
  • „ Czy znasz swój adres”- zapamiętywanie swojego adresu
  • „ Listonosz” – osłuchanie z piosenką
  • „ Teatr rodziców”- Przedstawienie teatralne dla dzieci z okazji „Mikołajek”
  • „ Mikołaj” – praca plastyczna

 

  1. ZWIERZĘTA ZIMĄ

9.12 – 13.12.2024R.

Cele edukacyjne:

  • Rozwijanie słownika czynnego
  • Rozwijanie motoryki małej i sprawności manualnej
  • Kształtowanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym
  • Kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt
  • Rozwijanie umiejętności językowych

   

               Działania:

  • „Zagadki Tupa” – rozwiązywanie zagadek
  • „ Ptaki z karmnika” – zabawa plastyczna
  • „ Wróbelki skaczą” – zabawa ruchowa
  • „ Myszka i serek” – masażyk wg Bolesława Kołodziejewskiego
  • „ Pocopotek ma robotę” – słuchanie opowiadania Barbary Lewandowskiej
  • „ Miś” – zabawa ruchowa wg Małgorzaty Barańskiej
  • „ Zima w lesie” – ćwiczenia słownikowe z wykorzystaniem ilustracji
  • „ Łabędzie i kaczki , czy to też ptaki” – burza mózgów
  • „ Przysmaki zwierząt” – zabawa dydaktyczna
  • „ Zimowa przygoda w lesie” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk
  • „Koncert kolęd”

 

  • SPOTKANIE PRZY WIGILIJNYM STOLE

16.12 – 20.12. 2024R.

Cele edukacyjne;

  • Kształtowanie logicznego myślenia
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Czerpanie radości z przygotowań do świąt
  • Kształtowanie umiejętności interpretowania muzyki za pomocą ruchu
  • Doskonalenie sprawności manualnej
  • Rozwijanie słownika czynnego

 

                Działania:

  • „Choinka” – burza mózgów, rozwiązywanie zagadki
  • „ Jadą choinki” – zabawa ruchowa
  • „Wykonanie ozdób na choinkę”- zajęcia plastyczne
  • „ Wesoła choinka” – osłuchanie z piosenką
  • „ Dłuższy-krótszy” – porównywanie długości łańcuchów
  • „ Świąteczne aniołki” – słuchanie wiersza Agnieszki Galicy
  • „ Piórka” – ćwiczenia oddechowe
  • „ Gwiazdki” – zabawa ruchowa

 

 

  1. ŚWIĄTECZNE ZWYCZAJE

23.12.- 3.01.2025R.

Cele edukacyjne:

  • Kształtowanie sprawności językowej – tworzenie logicznej wypowiedzi
  • Rozwijanie percepcji słuchowej
  • Kształtowanie umiejętności wokalnych
  • Rozwijanie logicznego myślenia
  • Doskonalenie umiejętności plastycznych

              Działania:

  • „ Jaki to instrument” – zagadki słuchowe
  • „ Komu potrzebne jest Boże Narodzenie”- słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy
  • „Wieszamy gwiazdkę” – zabawa ruchowa
  • „ Stół wigilijny” – zabawa dydaktyczna
  • „ Łyżka i widelec” – słuchanie wiersza Tadeusza Śliwaka
  • „ Okropny tłok” – słuchanie opowiadania Małgorzaty Strzałkowskiej
  • „ Prezenty” – analiza i synteza sylabowa
  • „ Tańczące figury” – zabawa ruchowa z figurami geometrycznymi
  • „ Prezent dla Mikołaja” – słuchanie wiersza Doroty Gellner
  • „ Szopka” – praca plastyczna
  • „ Jakie zwierzęta były w stajence” – zabawy matematyczne
  • „ Gwiazda” – zabawa ruchowa
  • „ Zagadki Tropicieli” – odgadywanie zagadek interaktywnych
  • „ Spacer wokół terenu przedszkola” – oglądanie domów ozdobionych motywami świątecznymi