TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W GRUPIE I „PSZCZÓŁKI”

GRUDZIEŃ  2025

  1. „CZYNIMY DOBRO”   1.12-5.12.2025

CELE:

– rozwijanie sprawności dłoni i całego ciała

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kształtów

– rozwijanie szacunku do innych

Zabawy ruchowe:

„Dzielimy się”, „Biegnij do sklepu”,
„Podaj prezent”, „Łap prezent”, „Poszukiwacze prezentów”

Propozycje zajęć:

  1. „Warto pomagać” K. Wierzbickiej- słuchanie opowiadania, rozmowy
    o dobrych uczynkach
  2. Nauka piosenki pt. „Mikołaj jedzie samochodem…”
  3. „Mikołaj”-  praca plastyczna z talerzyka papierowego
  4. „Prezenty o różnych kształtach”- zabawa matematyczna z figurami
  5. „Bal z Mikołajem”- wspólna zabawa, spotkanie z Mikołajem, rozdanie upominków
  6. Słuchanie wiersza D. Gellner pt. „Prezent dla Mikołaja”, rozmowy
    o życzliwości i wdzięczności inspirowane utworem
  1. „ODCZYTAJ WIADOMOŚĆ”  8-12.12.2025

CELE:

– rozwijanie umiejętności odczytywania i rozumienia emocji

– doskonalenie rozpoznawania kolorów

– poznawanie tradycji bożonarodzeniowych

– rozwijanie wiedzy dotyczącej pracy poczty

– rozwijanie umiejętności matematycznych

Zabawy ruchowe:

„Bitwa na śnieżki”, „Zanieś paczkę do celu”- slalom, „Gołąbki pocztowe”,

„Razem się uda”- wspólne transportowanie na kocu cięższego przedmiotu

Propozycje zajęć:

  1. Praca plastyczna: „Świąteczna kartka” z kolorowego papieru
  2. „Przybieżeli do Betlejem”- nauka kolędy
  3. Zabawa rozwijająca umiejętność odczytywania i nazywania emocji- „Zgadnij, jak się czuję?”
  4. „Paczki i paczuszki”- zabawa matematyczna- porównywanie wielkości  (mała, większa, największa; ustawianie paczek wg wielkości, próby schowania mniejszych paczek w większej)
  5. „Jak przekazujemy wiadomości?- rozmowa o listach, mailach, telefonach i smsach inspirowana wierszem A. Frączek pt. „Gołębie pocztowe”
  6. Zabawa dydaktyczna „Poczta”
  • ŚWIĘTA , ŚWIĘTA!”    15-26.12.2025

CELE:

– rozwijanie integracji sensorycznej

– rozwijanie wiedzy o tradycjach bożonarodzeniowych

– rozwijanie mowy i słuchu muzycznego

– rozwijanie sprawności rąk

– rozwijanie logicznego myślenia i samodzielności

Zabawy ruchowe:

„Podano do stołu”- z przysiadem, „Powieś bombkę”,

„Zaprzęg reniferów”- w parach lub trójkach, „Zza choinki”

Propozycje zajęć:

  1. „Tradycje bożonarodzeniowe”- pogadanka z wykorzystaniem ilustracji
    i przedmiotów
  2. Zabawa językowa: „Życzę Ci…” – zabawa w kończenie zdań
  3. Praca plastyczna: „Bombka” z kolorowego papieru i świecidełek
  4. Zabawa badawcza „Co jest w kopercie?” ( podświetlenie koperty
    z przedmiotami kojarzącymi się ze świętami)
  5. „Nakrywamy do wigilijnego stołu”- zabawa dydaktyczna ( nakrywanie stołu obrusem, ustawianie naczyń, układanie sztućców, dopasowywanie liczby naczyń do osób lub lal siedzących przy stole)
  6. Nauka kolędy „Gdy śliczna Panna”, oglądanie żłóbka
  7. Praca plastyczna „Aniołek”
  8. Zabawa sensoryczna: „Zapach świąt”- próby rozpoznawania zapachu choinki, piernika, pomarańczy

 

  1. „NOWY ROK”       29.12.2025-9.01.2026

CELE:

– rozwijanie logicznego myślenia oraz umiejętności matematycznych
 i orientacji w przestrzeni

– rozwijanie uwagi

– rozwijanie sprawności rąk i całego ciała

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej

– integracja grupy

Zabawy ruchowe:

„Szybko-wolno”, „Wstaje dzień- nadchodzi noc”,
„Sięgnij do gwiazd”- wspięcia na palce, „Sowa”- naśladowanie pohukiwania, latania oraz skrętów szyi

Propozycje zajęć:

  1. Zabawa z dzwonkiem : nauka ciszy i koncentracji
  2. Praca plastyczna „Fajerwerki”
  3. Zabawa matematyczna: połóż gwiazdkę na krzesełku, pod stołem,
    za pudełkiem, przed sobą
  4. „Jak mija czas?”- rozmowa z dziećmi z wykorzystaniem zegarów
    i kalendarzy
  5. „Sylwestrowy bal”- zabawa taneczna przy muzyce dla dzieci
  6. Nauka na pamięć wyliczanki „Palec pod budkę” zakończonej nazwami dni tygodnia
  7. „Dzień i noc”- układanie rytmu , rozmowa o zwierzętach śpiących w nocy i w dzień