TEMATY KOMPLEKSOWE

GRUPA VI „ZAJĄCZKI”- GRUDZIEŃ 2025r.

 

TYDZIEŃ I

1.12. – 5.12.2015

„Czyńmy dobro”

 CELE EDUKACYJNE:

  • kształtowanie umiejętności reagowania na potrzeby innych osób,
  • zapoznanie z pojęciem bezinteresownego pomagania innym,
  • kształtowanie empatii, życzliwości i troski o innych,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą y, Y,
  • doskonalenie umiejętności porównywania wielkości,
  • rozwijanie zdolności manualnych i kreatywności

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW:

  • „Dobry uczynek Większego Piotrka” – opowiadanie M. Mazan.
  • „Sprzątam” – zabawa ruchowa z elementem skoku.
  • „ Emocje i relacje”- omawianie scenek przedstawiających różne rodzaje pomocy
  • „ Dary serca” – wprowadzenie piosenki
  • Wprowadzenie litery „y, Y” drukowanej małej i wielkiej na podstawie wyrazu podstawowego „buty”.
  • „ Buty” – zabawa muzyczno- ruchowa
  • „Prezenty” – zabawa matematyczna
  • Wprowadzenie cyfry „8”
  • „ Wyścig listonoszy” – zabawa bieżna
  • „ Witamy Święty Mikołaju!” – rozmowa kierowana
  • „ Święty Mikołaj” – praca plastyczna
  • „ A to ciekawe!” – ciekawostki o reniferze
  • „ Zimno jak w Laponii” – zabawa sensoryczno-językowa
  • „ Cienie” – zabawa badawcza
  • „Mikołajki” – wiersz D. Gellner
  • Zabawa Mikołajkowa

 

TYDZIEŃ II

8.12. – 12.12.2025r.

Odczytaj wiadomość

CELE EDUKACYJNE:

  • rozwijanie umiejętności komunikowania się z innymi niewerbalnie,
  • kształtowanie umiejętności odczytywania i wyrażania emocji,
  • budowanie postawy akceptacji,
  • rozwijanie umiejętności współpracy
  • zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą k, K, doskonalenie słuchu fonematycznego,
  • wprowadzenie podstawowych pojęć matematycznych związanych z kupowaniem znaczków (liczba, cena, monety, banknoty),

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW:

  • „Paulina i mowa ciała” – opowiadanie M. Mazan.
  • „Jak odczytasz ten znak?” – zabawa orientacyjno – porządkowa
  • „ Krok w lewo, dwa kroki w prawo” – zabawa ruchowo – naśladowcza
  • „Listy, maile, sms-y” – wiersz K. Szczygieł
  • Wprowadzenie litery „k, K” drukowanej małej i wielkiej na podstawie wyrazu podstawowego: „koperta”
  • „Poproszę 2 znaczki” – zabawa społeczna z elementami TUS
  • „ Znaczki” – zabawa matematyczna
  • „Dwa koguty” – wiersz W. Chotomskiej
  • „Koperty, znaczki, listy” – zabawa językowo-klasyfikacyjna
  • „Koperty” – praca plastyczna
  • „ Masz wiadomość” – zabawa słuchowa
  • Zagadki o sposobach komunikacji

 

TYDZIEŃ III

15.12. – 23.12.2025r.

Święta za pasem

CELE EDUKACYJNE:

  • kształtowanie postawy szacunku wobec tradycji świątecznych,
  • kształtowanie świadomości różnorodności kulturowej,
  • kształtowanie umiejętności składania życzeń,
  • zapoznanie z tradycyjnymi kolędami i pastorałkami,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania potraw i osób przy stole,
  • zapoznanie z prawidłowym sposobem nakrycia stołu,
  • kształtowanie umiejętności zapamiętywania,
  • rozwijanie umiejętności współpracy i dzielenia się z innymi
  • zapoznanie z różnymi rodzajami drzew iglastych
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • ćwiczenie motoryki małej podczas tworzenia ozdób świątecznych

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW:

  • „Manuela i tradycja” – opowiadanie M. Mazan.
  • „Tradycja – rzecz święta” – zabawa językowa z elementami TUS.
  • „Ozdoba na drzwi” – praca plastyczna
  • „Rodzina przy stole” – zabawa ćwicząca orientację w przestrzeni.
  • „Czym pachną święta?” – nauka ciszy i koncentracji według M. Montessori
  • „Już blisko kolęda” – wprowadzenie piosenki
  • „Koncert Kolęd” – spotkanie wigilijne, śpiewanie kolęd wspólnie z rodzicami
  • „Z okazji świąt życzę ci…” – zabawa tematyczna
  • „Święta w gestach” – kalambury
  • „Świąteczna ozdoba” – praca plastyczna
  • „Wieczór wigilijny” – wiersz E. Śnieżkowskiej-Bielak.
  • „Uszka” – zabawa matematyczna
  • „Na wigilijnym stole” – zabawa pamięciowa
  • „Bieg z potrawami” – zabawa bieżna na koncentrację
  • „Potrawy wigilijne” – zabawa ruchowo-naśladowcza
  • „Przynieś danie” – zabawa ruchowa i na koncentrację
  • „Magiczna choinka” – wiersz K. Czarneckiej
  • „Gałązki choinkowe” – zabawa przyrodnicza
  • „Choinki jak trójkąty” – zabawa matematyczna

 

TYDZIEŃ IV

29.12.2025r. – 2.01.2026r.

„  Zimowe zabawy

CELE EDUKACYJNE:

  • kształtowanie odporności emocjonalnej,
  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych,
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania mocnych stron swoich i innych,
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw wybranych sportów zimowych oraz sprzętu potrzebnego do ich uprawiania,
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego uprawiania sportów zimowych
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • doskonalenie umiejętności liczenia

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW:

 

  • „Igor i straszny dzień” – opowiadanie M. Mazan
  • „Delikatny jak płatek śniegu” – nauka ciszy i koncentracji.
  • „Zimowe zabawy” – pląs na dzień dobry
  •  „Mój bałwanek” – praca plastyczna
  • „Robimy porządki” – zabawa matematyczna
  • „Śnieżne kuleczki” – zabawa logopedyczna
  • „Gdy spadnie śnieg” – rozmowa kierowana
  • „Tor saneczkarski” – zabawa ruchowa ćwicząca duże grupy mięśniowe
  • „Na łyżwach, na desce, na nartach, na sankach” – rozmowa kierowana
  • „Zimowe zagadki” – rozwiązywanie zagadek
  • „Wyścig zaprzęgów” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Ćwiczymy z sylabami” – zabawa ruchowo-językowa
  • „Krąży wstążka” – zabawa równoważna
  • „Prawa, lewa strona” – zabawa grafomotoryczna
  • „Zimowi goście” – zabawy sensoryczne
  • „Bałwanek” – wiersz M. Gintowt
  • „Domki z lodu” – eksperyment
  • „Obrazek na lodzie” – praca plastyczna
  • „Schowaj się do igloo!” – zabawa ruchowa z chustą animacyjną