Tematy kompleksowe na kwiecień 2024r.

Gr. III “Rybki”

 

2-5.04 „Na wsi”

Cele:

– rozwijanie sprawności fizycznej dzieci

– kształtowanie codziennych nawyków higienicznych

– umiejętność odróżniania odgłosów ptaków domowych

– umiejętność przeliczania w zakresie 5; tworzenie zbiorów 5-elementowych

– rozwijanie samodzielności w nakładaniu wierzchnich ubrań

– rozwijanie słownika czynnego dzieci

– rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi

– budzenie ciekawości poznawczej

– doskonalenie sprawności manualnej

 

Przykłady zabaw:

– „Co słychać na podwórku?” – rozwiązywanie zagadek

– „Na pastwisku” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa

-„Łaciate krowy” – zabawa plastyczna

– „Rogate kózki” – zabawa ruchowa

– „Patataj” – zabawa paluszkowa”

-„Na podwórku” – zabawa taneczna

-„Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna

 

 

8-12.04 „Praca rolnika”

 

Cele:

– rozwijanie myślenia matematycznego

– rozwijanie umiejętności językowych

– kształtowanie poczucia rytmu

– rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi

 

Przykłady zabaw:

– „Maszyna” – zabawa paluszkowa

– „Ile zwierząt w zagrodzie?” – zabawa ruchowa z elementem liczenia

– „Zabawy zwierząt” – zabawa ruchowa

– „Rolnik liczy zwierzęta” – zabawa dydaktyczna

– „Gospodarskie pojazdy” – zabawa z kodowaniem

– „Do czego to służy?” – praca z obrazkiem

 

15-19.04 „Chronimy środowisko”

Cele:

– doskonalenie percepcji słuchowej

– budzenie ciekawości poznawczej

– kształtowanie właściwych postaw i zachowań ekologicznych

– doskonalenie sprawności manualnej

 

Przykłady zabaw:

– „Wąchamy powietrze”- zabawa ruchowa pobudzająco-hamująca

– „Nie chcemy dymu” – zabawa plastyczna

– „Wiatraczki” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa

– „Odgłosy lasu” – zabawa słuchowa

– „Czy woda jest czysta?” – zabawa badawcza

– „Śmieciarka” – zabawa plastyczna

– „Tup w lesie” – gimnastyka buzi i języka

 

 

22-30.04 „Kto ty jesteś?”

Cele:

– kształtowanie postaw patriotycznych

– rozwijanie umiejętności językowych

– doskonalenie percepcji słuchowej

– rozwijanie myślenia matematycznego i umiejętności liczenia

 

Przykłady zabaw:

– „Mój dom” – zabawa plastyczna

– „Ludzie do ludzi” – zabawa ruchowa

– „Co to za miejsce?” – zagadki wzrokowe

– „Kolor do koloru” – zabawa ruchowa

– „Wzorki na fartuszkach” – zabawa z kodowaniem

– „Moja ojczyzna”- zabawa plastyczna