PLAN  PRACY

DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ- MIESIĄC: KWIECIEŃ

                            GRUPA VI „ZAJĄCZKI”

Tematy kompleksowe:

      1.  „ NA WSI”- 2.04 – 5.04

       2.  PRACA ROLNIKA”- 8.04 – 12.04

      3. „ KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY”- 15.04 – 23.04

      4. „ KTO TY JESTEŚ?”- 24.04 – 30.04

 

Cele dydaktyczno-wychowawcze

-rozwijanie umiejętności językowych dzieci

-doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej

-rozwijanie koordynacji ruchowo- wzrokowo- słuchowej

-rozwijanie myślenia matematycznego- wprowadzenie liczby 8 w trzech aspektach

-kształtowanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwanie głoski: j, w, f w wyrazach, budzenie zainteresowania czytaniem

-rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole

-doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego

-kształcenie sprawności fizycznej- wzmacnianie mięśni tułowia podczas zabaw i ćwiczeń gimnastycznych

-rozwijanie myślenia matematycznego- orientacja w schemacie ciała i w przestrzeni

-rozwijanie myślenia logicznego podczas zabaw z kodowaniem

-budzenie zainteresowania światem

-rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi

-kształtowanie poczucia rytmu u dzieci

-kształtowanie właściwych i zachowań ekologicznych

-kształtowanie umiejętności rysowania po śladzie z nieodrywaniem ręki

-kształtowanie postawy proekologicznej

-rozwijanie kreatywności

-kształtowanie postawy patriotycznej podczas poznawania najważniejszych zabytków Warszawy

-rozwijanie pamięci wzrokowej w trakcie pracy z mapą

Zabawy dydaktyczne

„Magiczny woreczek”, „Wiemy wszystko o zwierzętach”, „Tropimy zwierzęta”, „Liczymy kocięta”, „Lusterkowe czary”, „Praca rolnika”, „Dawniej i dziś”, „Moje środowisko”, „Segregujemy śmieci”.

Zabawy ruchowe

„Na pastwisku”, „Gospodyni i ptactwo domowe”, „Kura i kurczęta”, „Praca mrówek”, „Kotki na spacerze”, „Małe – duże jajo kurze”, „Rób inaczej”, „Nosimy worki”, „Wiatraczki”, „Stary Donald farmę miał”, „Kwiaty rosną- kwiaty więdną”, „Gra w zielone”, „Raz, dwa, trzy, smok patrzy”, „Warszawskie tramwaje”.

Zabawy słuchowe

„Na wiejskim podwórku”, „Tropimy głoskę j”, „Tropimy głoskę f”, „Tropimy głoskę w”.