PLAN PRACY
GRUPA IV „BIEDRONKI” – LISTOPAD 2024r.
Tydzień I 4.11 – 8.11.2024r
„NA STAREJ FOTOGRAFII”
Cele edukacyjne:
- Rozwijanie pojęć matematycznych: porównywanie długości, stosowanie pojęć „dłuższy, krótszy, taki sam”
- Doskonalenie budowania kilku zdaniowej wypowiedzi
- Uwrażliwianie dzieci na zmiany tempa oraz przerwę w muzyce
- Rozwijanie słuchu fonematycznego
- Utrwalanie znajomości hymnu narodowego oraz pieśni patriotycznych
- Wyrabianie prawidłowych nawyków kulturalnych poprzez udział w apelu z okazji 11 Listopada
Praca dydaktyczna:
- „Moja mama” – zabawa słownikowa, budowanie kilku zdaniowej wypowiedzi. Rysowanie portretu mamy flamastrami.
- „Korale dla mojej mamy – zabawy matematyczne: utrwalanie pojęć: „dłuższy, krótszy, taki sam
- „Tata wkręca śrubki” – zabawa paluszkowa do wiersza M. Barańskiej
- „Moja wesoła rodzinka” – zabawy muzyczno – ruchowe przy piosence
- „Dla mamy i dla taty” – zabawa słuchowa, ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej
- „U fotografa” – rozmowa na temat pracy fotografa na podstawie filmu i ilustracji
- „Zawody” – zabawa dydaktyczna
- „Szkoła do hymnu” – apel z okazji Święta Niepodległości
Tydzień II 11.11 – 15.11.2024r
„JESIENNA MUZYKA”
Cele edukacyjne:
- Wprowadzenie symboli graficznych w celu odczytywania prognozy pogody
- Rozwijanie zmysłu dotyku (rozpoznawanie elementów ubrań)
- Wprowadzenie pojęcia „para”
- Doskonalenie umiejętności przeliczania za pomocą liczebników głównych i porządkowych
- Rozwijanie umiejętności interpretowania muzyki za pomocą ruchu
Praca dydaktyczna:
- „Dola parasola” – słuchanie wiersza H. Łachockiej połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi, ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej
- „Kalendarz pogody”- wprowadzenie kalendarza pogody, rozpoznawanie symboli pogody.
- „Pada i pada” –słuchanie i rozpoznawanie odgłosów padającego deszczu: pojedyncze krople, drobny deszczyk, ulewa, burza.
- „Co nas chroni przed deszczem?” – zabawa dydaktyczna
- „Do pary” – zabawa matematyczna. Wprowadzenie pojęcia „para”.
- „Para” – zabawy ruchowe w parach
- „Buty” – zabawa dydaktyczna
- „Pan Listopad” – słuchanie piosenki, poznanie wyglądu kontrabasu, zabawy muzyczne przy piosence
Tydzień III 18.11 – 22.11.2024r
‘MALI ARTYŚCI”
Cele edukacyjne:
- Rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej
- Rozwijanie ekspresji plastycznej
- Kształtowanie sprawności i manualnej
- Rozwijanie słownika czynnego dzieci- zapoznanie z pracą i akcesoriami rzeźbiarza
- Kształtowanie myślenia matematycznego
Praca dydaktyczna:
- „Malujemy deszcz” – zabawa ruchowa do piosenki
- „Kolory” – zabawa w kole z użyciem piłki, doskonalenie analizy i syntezy sylabowej
- „Kolaż” – zabawa plastyczna
- „Nuda” słuchanie opowiadania O. Masiuk, rozmowa na temat nudy
- „Kolorowa droga” – wykonanie domina z kolorami, dokładne kolorowanie wyznaczonego pola, utrwalanie nazw kolorów. Gra domino z kolegami.
- „Krople deszczu” – zabawy matematyczne
- „Malarze i malarze” – poznanie zawodu malarza artysty i malarza pokojowego. Rozróżnianie i nazywanie narzędzi malarskich
- „Malarz i model” – Zabawa ruchowa
Tydzień IV 25.11 – 29.11.2024r
„CIEPŁO I MIŁO”
Cele edukacyjne:
- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami
- Rozwijanie logicznego myślenia
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według cech
- Rozwijanie sprawności językowej
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz sprawności manualnej
Praca dydaktyczna:
- „Chowamy letnie ubrania” – odgadywanie zagadek
- „Szaliki z frędzlami” – zabawa plastyczna, cięcie nożyczkami po wyznaczonej linii prostej
- „Czapki” – zabawa dydaktyczna
- „Guziki” – zabawy matematyczne, segregowanie, przeliczanie, grupowanie guzików
- „Szewc” – zabawa paluszkowa
- „Ustaw buty” – zabawa ruchowa
- „Kto szedł do Babulki Zimy po nowe odzienie” – słuchanie opowiadania E. Szelburg – Zarembiny, poznanie sposobów przygotowania zwierząt do zimy poprzez zmianę upierzenia lub futra
- „Zwierzęta w lesie” – zabawa ruchowa