PLAN NA LISTOPAD

GRUPA I “PSZCZÓŁKI”

 

 

01.11 -08.11.2024 Jesienna muzyka

Cele:

-rozwijanie słownika czynnego

-kształtowanie umiejętności recytatorskich

-kształtowanie umiejętności matematycznych

-rozwijanie umiejętności logicznego myślenia

-wdrażanie do odkładani zabawek na miejsce po skończonej zabawie

– rozwijanie umiejętności logicznego odpowiadania na pytania

-pokazywanie i podawanie nazw elementów ubrań

Propozycje zajęć i zabaw:

„Kalosze”,” Jesienna pogoda” , „ Wiatr” , „Co lata?” , „Wysoko – nisko” – zabawa dydaktyczna.

„Zakładam kalosze” – zabawa ruchowa z elementem skłonu.

„Deszcz” – zabawa słuchowa.

„Pod parasolem” – zabawa orientacyjno-porządkowa z elementami języka angielskiego.

„Parasol” – zabawa naśladowcza na podstawie wiersza A. Maćkowiaka

„Latawiec” – zabawa naśladowcza z tekstem A. Maćkowiaka.

„Duże i małe kałuże” – Zabawa w kodowanie.

„Wiatraki” – zabawa ruchowa z wymachem rąk w przód.

„Jesienna orkiestra” – zabawy muzyczne.

„Kolorowy wietrzyk” – ćwiczenia oddechowe.

„Kto szybciej?” – zabawa orientacyjno-porządkowa

„Ręka – noga” – zabawa badawcza

 

 

 

11.11-15.11.2024 Mali artyści

Cele:

-rozwijanie słownika czynnego

-pokazywanie i podawanie nazw kolorów

-rozwijanie myślenia logicznego

-kształtowanie pamięci słuchowej

-rozwijanie sprawności manualnej i małej motoryki

-rozwijanie doznań sensorycznych

-rozwijanie ekspresji twórczej

Propozycje zajęć i zabaw:

„Plastelina na niby” – zabawa słuchowo-ruchowa wg M. Barańskiej.

„Malarz…” – zabawa słuchowo-ruchowa wg E. i W. Szwajkowskich

„Kolorowy ryż” – zabawa badawcza.

„Mój kolor to…” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Łowickie pasiaki”, „Dwa” ,  „Obrazki” – zabawa dydaktyczna.

„Narzędzia malarskie” – zabawa dydaktyczna.

„Malowanie” – zabawa ruchowa

„Malujemy masażyk” – zabawa naśladowcza.

„Jesienne granie” – zabawy muzyczno-ruchowe

„Plastelinowe zabawy” – zabawa badawcza i słownikowa

„Kolorowa muzyka” – zabawa muzyczno-ruchowa.

„W powietrzu” – zabawa naśladowcza

„Rysujesz ty” – zabawa ruchowo-słuchowa i słownikowa.

 

 

18.11-22.11.2024 Ciepło i miło

Cele:

-pokazywanie i podawanie nazw różnorodnych nakryć głowy

-rozwijanie myślenia logicznego

-rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej

-rozwijanie samodzielności w nakładaniu ubrań wierzchnich

-kształtowanie poczucia rytmu

-rozwijanie ekspresji twórczej

-rozwijanie umiejętności prawidłowego wkładania butów

-rozwijanie czynnego słowika dzieci

Propozycje zajęć i zabaw:

„Oj, jak zimno!” – zabawa paluszkowa wg M. Barańskiej.

„Czapka” – rozmowa na podstawie fragmentu wiersza A. Maćkowiaka

„Lato – zima”, „Szalik” ,  „Szafa pełna ubrań” , „Kożuch” „Ile tu butów” , „Buty” , „Swetry”  – zabawa dydaktyczna.

„Nakryj głowę” – zabawa orientacyjno-porządkowa

„Wiatr i chmurki” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence.

„Co zakładasz?” – podawanie nazw części

„Sznurowanie” – zabawa rozwijająca motorykę.

„Idę po śladach” – chodzenie po śladach

„Mam dziś…” – zabawa ruchowa z chustą animacyjną.

„Kolory” – zabawa z kodowaniem

„Rękawiczki” – zabawa rozwijająca motorykę małą i dużą

„Czysta odzież” – zabawa badawcza

„Skarpeta dla misia” – zabawa rozwijająca motorykę małą i dużą.

 

25.11-29.11.2024 Świąteczne pocztówki

Cele:

-kształtowanie sprawności językowej

-budzenie zainteresowań środowiskiem społecznym

-kształtowanie percepcji słuchowej

-wdrażanie do nawiązywania serdecznych i przyjacielskich relacji z rówieśnikami

-rozwijanie czynnego słownika dzieci

-kształtowanie wrażliwości sensorycznej

-rozwijanie koncentracji uwagi i myślenia logicznego

-usprawnienie małej motoryki

-doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

-wdrażanie do uważnego korzystania ze wspólnych zabawek

Propozycje zajęć i zabaw:

„Jak się masz?” – zabawa paluszkowa wg M. Barańskiej.

„List” – rozmowa na podstawie historyjki

„Pociągi z listami” , „Listonosz”  , „Listy – wątek osobisty”  „Nie pasuje”, „Szybka wiadomość”  – zabawa dydaktyczna.

„Idę z listem” – zabawa integracyjna

„Dla kogo list?” – zabawa słuchowa.

„Wiatr i chmurki” – zabawy muzyczno-ruchowe

„Paczka” – zabawa sensoryczna.

„Wysyłam list” – zabawa sensoryczna

„Jak się masz?” – zabawa paluszkowa wg M. Barańskiej.

„Do skrzynki!” – zabawa orientacyjno-porządkowa ze wspięciem na palce.

„Przekaż przesyłkę” – zabawa naśladowcza