PLAN PRACY

GRUPA III „RYBKI” – LISTOPAD 2024r.

 

Tydzień I 4.11 – 8.11.2024r

„NA STAREJ FOTOGRAFII”

Cele edukacyjne:

  • Rozwijanie pojęć matematycznych: porównywanie długości, stosowanie pojęć „dłuższy, krótszy, taki sam”
  • Doskonalenie budowania kilkuzdaniowej wypowiedzi
  • Uwrażliwianie dzieci na zmiany tempa oraz przerwę w muzyce
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego
  • Utrwalanie znajomości hymnu narodowego oraz pieśni patriotycznych
  • Wyrabianie prawidłowych  nawyków kulturalnych poprzez udział w apelu z okazji 11 Listopada

Praca dydaktyczna:

  • „Moja mama” – zabawa słownikowa, budowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi. Rysowanie portretu mamy flamastrami.
  • „Korale dla mojej mamy – zabawy matematyczne: utrwalanie pojęć: „dłuższy, krótszy, taki sam
  • „Tata wkręca śrubki” – zabawa paluszkowa do wiersza M. Barańskiej
  • „Moja wesoła rodzinka” – zabawy muzyczno – ruchowe przy piosence
  • „Dla mamy i dla taty” – zabawa słuchowa, ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej
  • „U fotografa” – rozmowa na temat pracy fotografa na podstawie filmu i ilustracji
  • „Zawody” – zabawa dydaktyczna
  • „Szkoła do hymnu” – apel z okazji Święta Niepodległości

 

Tydzień II  11.11 – 15.11.2024r

„JESIENNA MUZYKA”

Cele edukacyjne:

  • Wprowadzenie symboli graficznych w celu odczytywania prognozy pogody
  • Rozwijanie zmysłu dotyku (rozpoznawanie elementów ubrań)
  • Wprowadzenie pojęcia „para”
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania za pomocą liczebników głównych i porządkowych
  • Rozwijanie umiejętności interpretowania muzyki za pomocą ruchu

Praca dydaktyczna:

  • „Dola parasola” – słuchanie wiersza H. Łachockiej połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi, ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej
  • „Kalendarz pogody”- wprowadzenie kalendarza pogody, rozpoznawanie symboli pogody.
  • „Pada i pada” –słuchanie i rozpoznawanie odgłosów padającego deszczu: pojedyncze krople, drobny deszczyk, ulewa, burza.
  • „Co nas chroni przed deszczem?” – zabawa dydaktyczna
  • „Do pary” – zabawa matematyczna. Wprowadzenie pojęcia „para”.
  • „Para” – zabawy ruchowe w parach
  • „Buty” – zabawa dydaktyczna
  • „Pan Listopad” – słuchanie piosenki, poznanie wyglądu kontrabasu, zabawy muzyczne przy piosence

 

Tydzień III 18.11 – 22.11.2024r

‘MALI ARTYŚCI”

Cele edukacyjne:

  • Rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej
  • Rozwijanie ekspresji plastycznej
  • Kształtowanie sprawności i manualnej
  • Rozwijanie słownika czynnego dzieci- zapoznanie z pracą i akcesoriami rzeźbiarza
  • Kształtowanie myślenia matematycznego

Praca dydaktyczna:

  • „Malujemy deszcz” – zabawa ruchowa do piosenki
  • „Kolory” – zabawa w kole z użyciem piłki, doskonalenie analizy i syntezy sylabowej
  • „Kolaż” – zabawa plastyczna
  • „Nuda” słuchanie opowiadania O. Masiuk, rozmowa na temat nudy
  • „Kolorowa droga” – wykonanie domina z kolorami, dokładne kolorowanie wyznaczonego pola, utrwalanie nazw kolorów. Gra domino z kolegami.
  • „Krople deszczu” – zabawy matematyczne
  • „Malarze i malarze” – poznanie zawodu malarza artysty i malarza pokojowego. Rozróżnianie i nazywanie narzędzi malarskich
  • „Malarz i model” – Zabawa ruchowa

 

Tydzień IV 25.11 – 29.11.2024r

„CIEPŁO I MIŁO”

Cele edukacyjne:

  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami
  • Rozwijanie logicznego myślenia
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według cech
  • Rozwijanie sprawności językowej
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz sprawności manualnej

Praca dydaktyczna:

  • „Chowamy letnie ubrania” – odgadywanie zagadek
  • „Szaliki z frędzlami” – zabawa plastyczna, cięcie nożyczkami po wyznaczonej linii prostej
  • „Czapki” – zabawa dydaktyczna
  • „Guziki” – zabawy matematyczne, segregowanie, przeliczanie, grupowanie guzików
  • „Szewc” – zabawa paluszkowa
  • „Ustaw buty” – zabawa ruchowa
  • „Kto szedł do Babulki Zimy po nowe odzienie” – słuchanie opowiadania E. Szelburg – Zarembiny, poznanie sposobów przygotowania zwierząt do zimy poprzez zmianę upierzenia lub futra
  • „Zwierzęta w lesie” – zabawa ruchowa