PLAN PRACY NA LISTOPAD W GRUPIE VI „ZAJĄCZKI”

03-07.11.2025r. Album rodzinny

 

CELE EDUKACYJNE:

  • Doskonalenie Kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucie tęsknoty
  • zdolności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
  • Zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „i” , „I”
  • Kształtowanie umiejętności dokonywania prostych obliczeń
  • Zapoznanie z zapisem graficznym cyfry 5
  • Ćwiczenie umiejętności konstrukcyjnych, plastyczno – technicznych
  • Doskonalenie spostrzegawczości

 

               PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ:

  • „Ile emocji!” – nauka ciszy i koncentracji.
  • „Igor dostaje kota” – opowiadanie M. Mazan.
  • „Co wtedy czujesz?” – zabawa językowo-społeczna.
  • „Uważnie słuchamy i odtwarzamy” – zabawa logopedyczna.
  • Wprowadzenie litery „i” drukowanej małej i wielkiej.
  • „Domowe ognisko i nie tylko” – zabawa językowo-plastyczna.
  • Wprowadzenie liczby 5 w aspekcie kardynalnym, poznanie zapisu graficznego cyfry 5
  • „Co piąty” – zabawa matematyczna.
  • „Albumy” – wiersz M. Rusinka.
  • „Ciepło-zimno” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
  • „Drzewo genealogiczne” – zabawa językowa.
  • „Zdjęcie naszej rodziny” – wiersz K. Szczygieł.
  • „Opis zdjęcia” – zabawa językowa na spostrzegawczość.
  • „Zagadki o rodzinie” – podsumowanie zdobytych wiadomości.

 

10-14.11.2025r. Mała i duża ojczyzna

 

CELE EDUKACYJNE:

  • Kształtowanie uczucia miłości i szacunku dla ojczyzny oraz postawy obywatelskiej
  • Zapoznanie z pojęciem „obywatel”
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego
  • Zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „d”, „D”
  • Doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
  • Zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 6
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania i porównywania elementów
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zwierząt po głosie i umaszczeniu
  • Zapoznanie ze zwierzętami gospodarskimi i ich młodymi
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania hymnu narodowego

PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ:

  • „Wyczulone dłonie” – nauka ciszy i koncentracji.
  • „Obywatel Stefan” – opowiadanie M. Mazan.
  • „Kot Stefan” – zabawa ruchowo-naśladowcza. 
  • „Drobne gesty” – zabawa społeczna.
  • „Mój dom” – zabawa wprowadzająca językowo-matematyczna.
  • Wprowadzenie głoski „d”, analiza i synteza słuchowa.
  • „Sześć aut” – wprowadzenie liczby 6 w aspekcie kardynalnym, poznanie zapisu graficznego cyfry 6.
  • „Liczymy samochody” – zabawa matematyczna
  • „Banany i jabłka, czyli rzecz o dojrzewaniu owoców” – eksperyment.
  • „Gdzie ja jestem?” – zagadki przyrodnicze.
  • „Zwierzęca rodzina” – zabawa ruchowa na koncentrację.
  • „Co to znaczy kochać ojczyznę?” – wiersz K. Szczygieł. 
  • „Do hymnu!” – zapoznanie dzieci z hymnem narodowym, rozmowa kierowana.
  • „Quiz wiedzy o Polsce” – zabawa podsumowująca wiedzę na temat ojczyzny.

 

 

17-21.11.25r. Ja i moje ciało

 

CELE EDUKACYJNE:

  • Rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia relacji międzyludzkich
  • Ćwiczenie asertywności
  • Zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „u”, „U”,
  • Utrwalenie znajomości i nazw części ciała
  • Doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie kompetencji matematycznych w toku zabawy
  • Rozwijanie umiejętności opisywania i wyrażania doznań zmysłowych
  • Rozwijanie wyobraźni i kreatywności
  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania i opisywania różnic w wyglądzie ludzi
  • Wspieranie rozwoju motorycznego i doskonalenie umiejętności manipulacyjnych
  • Stymulowanie koordynacji ruchowej i równowagi

 

PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ:

  • „Dźwięki ciała” – nauka ciszy i koncentracji.
  • „Stefan, szafa i Marcela” – opowiadanie M. Mazan.
  • „Dokończ zdanie” – zabawa językowa z elementami TUS
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 6 – Metoda ruchowej ekspresji twórczej R. Labana
  • Wprowadzenie litery „u”, „U” drukowanej małej i wielkiej.
  • „Zgadnij, co mam” – zagadki słuchowe.
  • „Prawa i lewa strona” – zabawa matematyczna.
  • „Zgadnij, co mam?” – zabawa językowo-matematyczna
  • „Postać z figur” – zabawa konstrukcyjno-matematyczna.
  • „Słuch” – wiersz M. Strzałkowskiej
  • „Jakie to ciekawe!” – ciekawostki na temat zmysłu smaku.
  • „Nastaw ucho” – zagadki słuchowe.
  • „To umiem!” – zabawa ruchowo-naśladowcza.
  • „Mój wyjątkowy kolega, moja wyjątkowa koleżanka” – zabawa z elementami TUS.

 

24-28.11.25r. Przygotowania do zimy

 

CELE EDUKACYJNE:

  • Wprowadzenie w zagadnienia dotyczące snu i odpoczynku
  • Rozwijanie umiejętności rozumienia prostych opowiadań
  • Kształtowanie umiejętności obserwacji otaczającego świata
  • Zapoznanie z małą i wielką literą drukowaną „l”, „L”
  • Wspieranie rozwoju zdolności językowych i grafomotorycznych
  • Wprowadzenie liczby „7” w aspekcie kardynalnym i porządkowym
  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania
  • Rozwijanie wiedzy przyrodniczej
  • Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody
  • Rozwijanie kreatywności i wyobraźni

 

PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ:

  • „Igor i prawa natury” – opowiadanie M. Mazan.
  • „Najgłośniejsze ziewnięcie” – zabawa dramowa.
  • „Czas na odpoczynek” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
  • „Od rana mam dobry humor” – zabawa językowa.
  • „Doktor niedźwiedź” – wiersz A. Szmurły.
  • „Co to jest las” – zabawa wprowadzająca plastyczno-językowo-przyrodnicza.
  • Wprowadzenie głoski „l”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne.
  • „Zabawna wędrówka po listopadowym lesie” – zabawa naśladowcza.
  • „Po 7 orzeszków” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym
  • „Którego z kolei orzecha brakuje?” – zabawa tematyczna, wprowadzenie liczby 7 w aspekcie porządkowym.
  • „Ile ptaków leci w tę stronę?” – zabawa matematyczna.
  • „Zimowa moda zwierzęca” – zabawa przyrodniczo-plastyczna
  • „Mam sierść, mam pióra, mam futro!” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Zagadki o zwierzętach” – podsumowanie zdobytych wiadomości

                                                                      

D