PLAN PRACY NA LISTOPAD W GRUPIE VI „ZAJĄCZKI”
03-07.11.2025r. Album rodzinny
CELE EDUKACYJNE:
- Doskonalenie Kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucie tęsknoty
- zdolności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
- Zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „i” , „I”
- Kształtowanie umiejętności dokonywania prostych obliczeń
- Zapoznanie z zapisem graficznym cyfry 5
- Ćwiczenie umiejętności konstrukcyjnych, plastyczno – technicznych
- Doskonalenie spostrzegawczości
PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ:
- „Ile emocji!” – nauka ciszy i koncentracji.
- „Igor dostaje kota” – opowiadanie M. Mazan.
- „Co wtedy czujesz?” – zabawa językowo-społeczna.
- „Uważnie słuchamy i odtwarzamy” – zabawa logopedyczna.
- Wprowadzenie litery „i” drukowanej małej i wielkiej.
- „Domowe ognisko i nie tylko” – zabawa językowo-plastyczna.
- Wprowadzenie liczby 5 w aspekcie kardynalnym, poznanie zapisu graficznego cyfry 5
- „Co piąty” – zabawa matematyczna.
- „Albumy” – wiersz M. Rusinka.
- „Ciepło-zimno” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- „Drzewo genealogiczne” – zabawa językowa.
- „Zdjęcie naszej rodziny” – wiersz K. Szczygieł.
- „Opis zdjęcia” – zabawa językowa na spostrzegawczość.
- „Zagadki o rodzinie” – podsumowanie zdobytych wiadomości.
10-14.11.2025r. Mała i duża ojczyzna
CELE EDUKACYJNE:
- Kształtowanie uczucia miłości i szacunku dla ojczyzny oraz postawy obywatelskiej
- Zapoznanie z pojęciem „obywatel”
- Rozwijanie słuchu fonematycznego
- Zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „d”, „D”
- Doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
- Zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 6
- Kształtowanie umiejętności przeliczania i porównywania elementów
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zwierząt po głosie i umaszczeniu
- Zapoznanie ze zwierzętami gospodarskimi i ich młodymi
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania hymnu narodowego
PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ:
- „Wyczulone dłonie” – nauka ciszy i koncentracji.
- „Obywatel Stefan” – opowiadanie M. Mazan.
- „Kot Stefan” – zabawa ruchowo-naśladowcza.
- „Drobne gesty” – zabawa społeczna.
- „Mój dom” – zabawa wprowadzająca językowo-matematyczna.
- Wprowadzenie głoski „d”, analiza i synteza słuchowa.
- „Sześć aut” – wprowadzenie liczby 6 w aspekcie kardynalnym, poznanie zapisu graficznego cyfry 6.
- „Liczymy samochody” – zabawa matematyczna
- „Banany i jabłka, czyli rzecz o dojrzewaniu owoców” – eksperyment.
- „Gdzie ja jestem?” – zagadki przyrodnicze.
- „Zwierzęca rodzina” – zabawa ruchowa na koncentrację.
- „Co to znaczy kochać ojczyznę?” – wiersz K. Szczygieł.
- „Do hymnu!” – zapoznanie dzieci z hymnem narodowym, rozmowa kierowana.
- „Quiz wiedzy o Polsce” – zabawa podsumowująca wiedzę na temat ojczyzny.
17-21.11.25r. Ja i moje ciało
CELE EDUKACYJNE:
- Rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia relacji międzyludzkich
- Ćwiczenie asertywności
- Zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „u”, „U”,
- Utrwalenie znajomości i nazw części ciała
- Doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie kompetencji matematycznych w toku zabawy
- Rozwijanie umiejętności opisywania i wyrażania doznań zmysłowych
- Rozwijanie wyobraźni i kreatywności
- Doskonalenie umiejętności dostrzegania i opisywania różnic w wyglądzie ludzi
- Wspieranie rozwoju motorycznego i doskonalenie umiejętności manipulacyjnych
- Stymulowanie koordynacji ruchowej i równowagi
PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ:
- „Dźwięki ciała” – nauka ciszy i koncentracji.
- „Stefan, szafa i Marcela” – opowiadanie M. Mazan.
- „Dokończ zdanie” – zabawa językowa z elementami TUS
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 6 – Metoda ruchowej ekspresji twórczej R. Labana
- Wprowadzenie litery „u”, „U” drukowanej małej i wielkiej.
- „Zgadnij, co mam” – zagadki słuchowe.
- „Prawa i lewa strona” – zabawa matematyczna.
- „Zgadnij, co mam?” – zabawa językowo-matematyczna
- „Postać z figur” – zabawa konstrukcyjno-matematyczna.
- „Słuch” – wiersz M. Strzałkowskiej
- „Jakie to ciekawe!” – ciekawostki na temat zmysłu smaku.
- „Nastaw ucho” – zagadki słuchowe.
- „To umiem!” – zabawa ruchowo-naśladowcza.
- „Mój wyjątkowy kolega, moja wyjątkowa koleżanka” – zabawa z elementami TUS.
24-28.11.25r. Przygotowania do zimy
CELE EDUKACYJNE:
- Wprowadzenie w zagadnienia dotyczące snu i odpoczynku
- Rozwijanie umiejętności rozumienia prostych opowiadań
- Kształtowanie umiejętności obserwacji otaczającego świata
- Zapoznanie z małą i wielką literą drukowaną „l”, „L”
- Wspieranie rozwoju zdolności językowych i grafomotorycznych
- Wprowadzenie liczby „7” w aspekcie kardynalnym i porządkowym
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- Kształtowanie umiejętności przeliczania
- Rozwijanie wiedzy przyrodniczej
- Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody
- Rozwijanie kreatywności i wyobraźni
PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ:
- „Igor i prawa natury” – opowiadanie M. Mazan.
- „Najgłośniejsze ziewnięcie” – zabawa dramowa.
- „Czas na odpoczynek” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- „Od rana mam dobry humor” – zabawa językowa.
- „Doktor niedźwiedź” – wiersz A. Szmurły.
- „Co to jest las” – zabawa wprowadzająca plastyczno-językowo-przyrodnicza.
- Wprowadzenie głoski „l”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne.
- „Zabawna wędrówka po listopadowym lesie” – zabawa naśladowcza.
- „Po 7 orzeszków” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym
- „Którego z kolei orzecha brakuje?” – zabawa tematyczna, wprowadzenie liczby 7 w aspekcie porządkowym.
- „Ile ptaków leci w tę stronę?” – zabawa matematyczna.
- „Zimowa moda zwierzęca” – zabawa przyrodniczo-plastyczna
- „Mam sierść, mam pióra, mam futro!” – zabawa orientacyjno-porządkowa
- „Zagadki o zwierzętach” – podsumowanie zdobytych wiadomości