PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
LUTY 2024
GRUPA VI (ZAJĄCZKI)
Tematy kompleksowe:
- NASZE ULUBIONE BAŚNIE 05-09.02.2024
- KARNAWAŁ 12-16.02.2024
- DAWNO TEMU 19-23.02.2024
- KIEDY PATRZĘ W NIEBO 26-01.03.2024
Cele dydaktyczno-wychowawcze:
Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
Rozwijanie pamięci wzrokowej.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej głoskowej, dzielenie wyrazów na głoski.
Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
Wdrażanie do wydzielania części wspólnej zbiorów.
Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.
Rozwijanie umiejętności improwizowania.
Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.
Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: nuta, smok, robot.
Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski n, s, r w wyrazach.
Rozwijanie myślenia matematycznego- zapoznanie z liczebnikiem: 6 w trzech aspektach
Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem oraz zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.
Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych.
Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
Zabawy:
„Przynieś taki sam…”, „Co do czego?”, „Wybierz obrazek” , „Marionetka” , „Figurki”, „Wybieramy władcę”, „Koty i mysz”, „Cienie”, „Kot w butach”, „Uciekaj, myszko”, „Rób tak – nie rób tak”, „Rośnij, baloniku” , „Tańczące serpentyny”, „Balon – podłoga”, „Kto przed tobą”, „Balonowy taniec”, „Baloniki”, „Wróble na balu”, „Znajdź taki sam”, „Lodowe figury”, „Wyścig węży”, „Tańczą ręce, tańczą nogi”, „Kto szybciej wróci?”, „Serpentyna”, „Uciekaj, myszko”, „Maski”, „Bilet na bal”, „Wróble na dachu” , „Lodowe figury”, „Karnawałowa zabawa”, „Tropem smoka” , „Mamut toczy kłodę” , „Przejście przez las” , „Wyścigi rzędów”., „Przejście między paprociami”, „Tajemnicze odgłosy”, „Polowanie na mamuta”, „Wagoniki z węglem”, „Kupujemy węgiel” , „Przejdź na drugą stronę”, „Górnik przy pracy”, „Dinozaur łapie”, „Przejście po zwalonej kłodzie”, „Wszystko gra”, „Jaskiniowa zabawa” , „Co znalazłem na wykopaliskach” , „Co znalazłem na wykopaliskach”