TEMATY KOMPLEKSOWE GRUPA I „PSZCZÓŁKI”
MAJ
29.04. – 10.05. „JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?”
CELE EDUKACYJNE:
– rozwijanie zainteresowań czytelniczych
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– rozwijanie logicznego myślenia oraz umiejętności wypowiadania się
– Rozwijanie motoryki dużej i małej
DZIAŁANIA:
– słuchanie wiersza B. Formy pt. „Księgarnia”
– zabawa matematyczna „Księgarnia” (wymiana : jeden banknot za jedną książkę)
– zabawa muzyczno-ruchowa z si-gumą
– układanie historyjki obrazkowej „Jak powstaje książka?”
– próby samodzielnej wypowiedzi na temat „Moja ulubiona książka”
– praca plastyczna: „Bohater książki”
– słuchanie bajki pt. „Pinokio”
13.05. – 17.05. „NA ŁĄCE”
CELE EDUKACYJNE:
– rozwijanie spostrzegania słuchowego
– rozwijanie motoryki małej
– rozwijanie wiedzy przyrodniczej
– rozwijanie logicznego myślenia
DZIAŁANIA:
– rozpoznawanie odgłosów z łąki
– praca plastyczna „Kwiaty na łące”: malowanie farbami
– nauka piosenki pt. „Łąka”
– lepienie „Biedronki” z plasteliny
– rozwiązywanie zagadek słownych na temat owadów
– słuchanie wiersza M. Buczkówny pt. „Łąka”
– oglądanie albumów z kwiatami dziko rosnącymi
20.05 – 24.05. „MAMA I TATA”
CELE EDUKACYJNE:
– rozwijanie pamięci
– rozwijanie uważności na drugiego człowieka, szacunku do członków rodziny
– wspomaganie integracji zmysłów
– rozwijanie motoryki małej
DZIAŁANIA:
– nauka na pamięć wiersza B. Formy pt. „Serduszko”
– samodzielne wypowiedzi dzieci na temat „Co lubi mama?”
– słuchanie wiersza B. Formy pt. „Mój tato”
– rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku – „Skarby mamy i taty”
– nauka piosenki pt. „Pomogę mamusi”
– „Kwiatek dla mamy”- sklejanie z kolorowego papieru
– zabawa z elementami masażu wykonywanego na plecach kolegi – „Pizza dla taty”
27.05. – 31.05. „MOJE ZWIERZĄTKO”
CELE EDUKACYJNE:
– rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
– rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– rozwijanie motoryki małej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie umiejętności współpracy w parze
DZIAŁANIA:
– „Olimpiada Sportowa Przedszkolaków”
– „Pies”- malowanie farbami
– „Kot”- sklejanie kota z figur geometrycznych
– zabawa taneczna przy piosence „Puszek- Okruszek”
– zabawa logopedyczna z wierszykiem pt. „Chomik”
– zabawa matematyczna: ustawianie zwierząt w szeregu, liczenie ich, ustawianie w pary i porównywanie wielkości
– zabawa w parach „Weterynarz”