TEMATY  KOMPLEKSOWE GRUPA  I „PSZCZÓŁKI”

MAJ

29.04. – 10.05.  „JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?”

CELE  EDUKACYJNE:

– rozwijanie zainteresowań czytelniczych

– rozwijanie umiejętności matematycznych

– rozwijanie logicznego myślenia oraz umiejętności wypowiadania się

– Rozwijanie motoryki dużej i małej

DZIAŁANIA:

– słuchanie wiersza B. Formy pt. „Księgarnia”

– zabawa matematyczna „Księgarnia” (wymiana : jeden banknot za jedną książkę)

– zabawa muzyczno-ruchowa z si-gumą

– układanie historyjki obrazkowej „Jak powstaje książka?”

– próby samodzielnej wypowiedzi na temat „Moja ulubiona książka”

– praca plastyczna: „Bohater książki”

– słuchanie bajki pt. „Pinokio”

 

13.05. – 17.05.  „NA  ŁĄCE”

CELE EDUKACYJNE:

– rozwijanie spostrzegania słuchowego

– rozwijanie motoryki małej

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej

– rozwijanie logicznego myślenia

DZIAŁANIA:

– rozpoznawanie odgłosów z łąki

– praca plastyczna  „Kwiaty na łące”: malowanie farbami

– nauka piosenki pt. „Łąka”

– lepienie „Biedronki” z plasteliny

– rozwiązywanie zagadek słownych na temat owadów

– słuchanie wiersza M. Buczkówny pt. „Łąka”

– oglądanie albumów z kwiatami dziko rosnącymi

 

20.05 – 24.05.   „MAMA I TATA”

CELE EDUKACYJNE:

– rozwijanie pamięci

– rozwijanie uważności na drugiego człowieka, szacunku do członków rodziny

– wspomaganie integracji zmysłów

– rozwijanie motoryki małej

DZIAŁANIA:

– nauka na pamięć wiersza B. Formy pt. „Serduszko”

– samodzielne wypowiedzi dzieci na temat „Co lubi mama?”

– słuchanie wiersza B. Formy pt. „Mój tato”

– rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku – „Skarby mamy i taty”

– nauka piosenki pt. „Pomogę mamusi”

– „Kwiatek dla mamy”- sklejanie z kolorowego papieru

– zabawa z elementami masażu wykonywanego na plecach kolegi – „Pizza dla taty”

 

27.05. – 31.05.   „MOJE  ZWIERZĄTKO”

CELE EDUKACYJNE:

– rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego

– rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt

– rozwijanie umiejętności matematycznych

– rozwijanie motoryki małej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności współpracy w parze

DZIAŁANIA:

– „Olimpiada Sportowa Przedszkolaków”

– „Pies”- malowanie farbami

– „Kot”- sklejanie kota z figur geometrycznych

– zabawa taneczna przy piosence „Puszek- Okruszek”

– zabawa logopedyczna z wierszykiem pt. „Chomik”

– zabawa matematyczna: ustawianie zwierząt w szeregu, liczenie ich, ustawianie w pary i porównywanie wielkości

– zabawa w parach „Weterynarz”