TEMATY  KOMPLEKSOWE  REALIZOWANE  W  GRUPIE III  „ Rybki” – MAJ 2024

 

  1. JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?- 6- 10.05.2024

 

CELE: rozwijanie umiejętności językowych

            doskonalenie percepcji słuchowej

            rozwijanie sprawności ruchowej

            doskonalenie sprawności manualnej

            rozwijanie logicznego myślenia

            wdrażanie do szanowania książek, wyrabianie nawyku czytania

            książek

 

ZABAWY RUCHOWE: „ To, co lata po łące”, „To, co skacze po łące”, „ Biedronki”, „ Książki na półce”, „ Z książki do książki”, „Liczymy książki”

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

„ Moja ulubiona książka”- rozmowa z dziećmi

„ Tajemnica magicznego pudełka”- zabawa sensoryczna

„Poczytam wam bajkę”- słuchanie tekstów literackich

„Wycieczka do biblioteki”- słuchanie opowiadania

„Biblioteka u Tropicieli”- zabawa tematyczna

„Układamy książki”- zabawa dydaktyczna

„ Książka i książka”- rozmowa z dziećmi

„Co będzie dalej?”- zabawa dydaktyczna

„ Zagadki Tropicieli”- odgadywanie zagadek interaktywnych

„ Jak powstaje książka?”- film edukacyjny

 

  1. NA ŁĄCE- 13- 17.05.2024

 

CELE: poznanie środowiska przyrodniczego- łąka

            rozwijanie słownictwa dzieci

            kształtowanie umiejętności orientacji w przestrzeni

            doskonalenie percepcji słuchowej, poczucia rytmu

            doskonalenie sprawności manualnej

            kształtowanie umiejętności liczenia

            rozwijanie percepcji wzrokowej

 

ZABAWY RUCHOWE:” Bocian i żaby”, „ Wyścig świerszczy”, „ Wyścig żuków z kulkami”, „ Kto za kim”, „ Ile kropek ma biedronka?”

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

„ Tup odwiedza łąkę”- rozmowa na podstawie ilustracji

„ Idą mrówki”- zabawa paluszkowa

„ Łąka”- słuchanie piosenki

„ Co lata nad łąką?”- rozwiązywanie zagadek

„ Motyle nad łąką”- praca plastyczna

„ Boćki i żaby”- zabawa ortofoniczna

„ Nogi stonogi”- zabawa matematyczna

„ Bocian i żaba”- słuchanie wiersza

„ Na łące”- praca plastyczna

„ Co Tup usłyszał na łące?”- zabawa słuchowa

„ Wiosenny koncert”- zabawa twórcza

 

  1. MAMA I TATA- 20- 24.05.2024

 

CELE :rozumienie  wartości, jaką jest miłość najbliższych

            kształtowanie postawy wdzięczności i szacunku wobec rodziców

            doskonalenie sprawności manualnej

            rozwijanie umiejętności językowych, sprawności aparatu mowy

            kształtowanie myślenia matematycznego

            rozwijanie percepcji słuchowej

 

ZABAWY RUCHOWE:” Rodzinny portret”, „ Papugi”, „ Królicze skoki”, „ Droga do domu”, „ Wyższy- niższy”, „ Ojciec Wirgiliusz”

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

„ Kim są moi rodzice?”- swobodne wypowiedzi dzieci

„ Ogródek mamy”- rozmowa na podstawie wiersza

„ Moja rodzina”- praca plastyczna

Gimnastyka buzi i języka

„ Co lubimy?”- zabawa słuchowa

„ Kuchenna muzyka”- zabawy muzyczno- ruchowe

„ Magiczne pudełko Tupa”- zabawa sensoryczna

„ Kogo wołam?”- zabawa w kole

„ Tup, lalki i misie”- zabawa dydaktyczna

„ Korale dla mamy, pasek dla taty”- zabawa dydaktyczna

„ Tup robi prezenty”- zabawa dydaktyczna” Nasze rymowanki”- zabawa słuchowa

„ Laurki dla Mamy i Taty”- praca plastyczna

 

  1. MOJE ZWIERZĄTKO- 27- 31.05.2024

 

CELE: rozwijanie postawy odpowiedzialności za posiadane zwierzę

            rozwijanie umiejętności językowych

            doskonalenie umiejętności posługiwania się nazwami figur

            geometrycznych

            rozwijanie percepcji słuchowej

            doskonalenie sprawności manualnej

            rozwijanie umiejętności właściwego zachowania wobec zwierząt

            nieznajomych

 

ZABAWY RUCHOWE: „ Pies goni kota”, „ Piesek niesie kość”, „ Kulawa papuga”, „ Zabawa zwierząt”

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

„ Szczeniaki”- zabawa paluszkowa

„ Przyjaciele Tupa”- rozmowa na podstawie ilustracji, uświadomienie konieczności systematycznej opieki nad zwierzętami

„ Geometryczne układanki”- zabawa dydaktyczna

„ Nasze akwarium”- praca plastyczna

„ Lekkie- ciężkie”- zabawa dydaktyczna

 

„ Zwierzę- istota czująca”- słuchanie wiersza

„ Puszysty kotek”- praca plastyczna

„ Zły pies”- słuchanie opowiadania