TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W GRUPIE III „ Rybki” – MAJ 2024
- JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?- 6- 10.05.2024
CELE: rozwijanie umiejętności językowych
doskonalenie percepcji słuchowej
rozwijanie sprawności ruchowej
doskonalenie sprawności manualnej
rozwijanie logicznego myślenia
wdrażanie do szanowania książek, wyrabianie nawyku czytania
książek
ZABAWY RUCHOWE: „ To, co lata po łące”, „To, co skacze po łące”, „ Biedronki”, „ Książki na półce”, „ Z książki do książki”, „Liczymy książki”
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:
„ Moja ulubiona książka”- rozmowa z dziećmi
„ Tajemnica magicznego pudełka”- zabawa sensoryczna
„Poczytam wam bajkę”- słuchanie tekstów literackich
„Wycieczka do biblioteki”- słuchanie opowiadania
„Biblioteka u Tropicieli”- zabawa tematyczna
„Układamy książki”- zabawa dydaktyczna
„ Książka i książka”- rozmowa z dziećmi
„Co będzie dalej?”- zabawa dydaktyczna
„ Zagadki Tropicieli”- odgadywanie zagadek interaktywnych
„ Jak powstaje książka?”- film edukacyjny
- NA ŁĄCE- 13- 17.05.2024
CELE: poznanie środowiska przyrodniczego- łąka
rozwijanie słownictwa dzieci
kształtowanie umiejętności orientacji w przestrzeni
doskonalenie percepcji słuchowej, poczucia rytmu
doskonalenie sprawności manualnej
kształtowanie umiejętności liczenia
rozwijanie percepcji wzrokowej
ZABAWY RUCHOWE:” Bocian i żaby”, „ Wyścig świerszczy”, „ Wyścig żuków z kulkami”, „ Kto za kim”, „ Ile kropek ma biedronka?”
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:
„ Tup odwiedza łąkę”- rozmowa na podstawie ilustracji
„ Idą mrówki”- zabawa paluszkowa
„ Łąka”- słuchanie piosenki
„ Co lata nad łąką?”- rozwiązywanie zagadek
„ Motyle nad łąką”- praca plastyczna
„ Boćki i żaby”- zabawa ortofoniczna
„ Nogi stonogi”- zabawa matematyczna
„ Bocian i żaba”- słuchanie wiersza
„ Na łące”- praca plastyczna
„ Co Tup usłyszał na łące?”- zabawa słuchowa
„ Wiosenny koncert”- zabawa twórcza
- MAMA I TATA- 20- 24.05.2024
CELE :rozumienie wartości, jaką jest miłość najbliższych
kształtowanie postawy wdzięczności i szacunku wobec rodziców
doskonalenie sprawności manualnej
rozwijanie umiejętności językowych, sprawności aparatu mowy
kształtowanie myślenia matematycznego
rozwijanie percepcji słuchowej
ZABAWY RUCHOWE:” Rodzinny portret”, „ Papugi”, „ Królicze skoki”, „ Droga do domu”, „ Wyższy- niższy”, „ Ojciec Wirgiliusz”
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:
„ Kim są moi rodzice?”- swobodne wypowiedzi dzieci
„ Ogródek mamy”- rozmowa na podstawie wiersza
„ Moja rodzina”- praca plastyczna
Gimnastyka buzi i języka
„ Co lubimy?”- zabawa słuchowa
„ Kuchenna muzyka”- zabawy muzyczno- ruchowe
„ Magiczne pudełko Tupa”- zabawa sensoryczna
„ Kogo wołam?”- zabawa w kole
„ Tup, lalki i misie”- zabawa dydaktyczna
„ Korale dla mamy, pasek dla taty”- zabawa dydaktyczna
„ Tup robi prezenty”- zabawa dydaktyczna” Nasze rymowanki”- zabawa słuchowa
„ Laurki dla Mamy i Taty”- praca plastyczna
- MOJE ZWIERZĄTKO- 27- 31.05.2024
CELE: rozwijanie postawy odpowiedzialności za posiadane zwierzę
rozwijanie umiejętności językowych
doskonalenie umiejętności posługiwania się nazwami figur
geometrycznych
rozwijanie percepcji słuchowej
doskonalenie sprawności manualnej
rozwijanie umiejętności właściwego zachowania wobec zwierząt
nieznajomych
ZABAWY RUCHOWE: „ Pies goni kota”, „ Piesek niesie kość”, „ Kulawa papuga”, „ Zabawa zwierząt”
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:
„ Szczeniaki”- zabawa paluszkowa
„ Przyjaciele Tupa”- rozmowa na podstawie ilustracji, uświadomienie konieczności systematycznej opieki nad zwierzętami
„ Geometryczne układanki”- zabawa dydaktyczna
„ Nasze akwarium”- praca plastyczna
„ Lekkie- ciężkie”- zabawa dydaktyczna
„ Zwierzę- istota czująca”- słuchanie wiersza
„ Puszysty kotek”- praca plastyczna
„ Zły pies”- słuchanie opowiadania