TEMATY KOMPLEKSOWE GRUPA I „PSZCZÓŁKI”- MARZEC

TYDZIEŃ I 

04.03 – 08.03.2024r.

„ PRACA ROLNIKA”

 

CELE EDUKACYJNE:

  • Rozwijanie kompetencji językowych
  • Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
  • Poznanie pracy rolnika
  • Rozwijanie logicznego myślenia
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej

 

DZIAŁANIA:

  • „Wiejskie gospodarstwo”– rozmowa na temat opowiadania O. Masiuk. Dopasowywanie dorosłych zwierząt i ich dzieci. (124
  • „ Orzemy pole” – zabawa ruchowa w parach
  • „Traktor” – układanie traktora z figur geometrycznych
  • „ Zwariowana świnka” – zabawa dydaktyczna
  • „Zagadki Tropicieli” – rozwiązywanie zagadek dotyczących pracy rolnika i zwierząt gospodarskich
  • „Praca rolnika” – zabawa naśladowcza

 

11.03. – 17.03.2024r.

„ OZNAKI WIOSNY”

 

CELE EDUKACYJNE:

  • Doskonalenie sprawności manualnej
  • Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
  • Rozwijanie myślenia logicznego podczas zabaw z kodowaniem
  • Kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie ogólnej sprawności
  • Rozwijanie umiejętności językowych

 

DZIAŁANIA :

  • „ Ciepło – zimno” rozwiązywanie zagadek Z. Dmitrocy, „ Wiosenna pogoda” – zabawa orientacyjno porządkowa.
  • „ Co to jest?”- zabawa badawcza z wykorzystaniem wierzbowych gałązek
  • „ Kolorowe ubrania” – zabawa z kodowaniem
  • „Gdy nadchodzi wiosna” – rozmowa na temat wiersza D. Gellner
  • „ Plastelinowy przebiśnieg” – wyklejanie kwiatka plasteliną
  • Ćwiczenia gimnastyczne wzmacniające sprawność ciała” – zabawa orientacyjno-porządkowa, zabawa kształtująca ramiona i tułów, zabawa bieżna, zabawa uspokajająca.

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ III

18.03.- 24.03.2024r.

PRACOWITA WIOSNA”

 

CELE EDUKACYJNE:

  • Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
  • Rozwijanie umiejętności interpretacji utworu za pomocą ruchu
  • Doskonalenie sprawności manualnej
  • Rozwijanie myślenia matematycznego

 

DZIAŁANIA:

  • „ Wiosenne porządki” – zabawa ruchowa
  • „Wiosenne ptaki” – podejmowanie obserwacji przyrodniczych podczas spaceru
  • „Do czego to służy?” – zabawa dydaktyczna, odczytywanie szeregów
  • „ Marcowe ogródki” – rozmowa na temat ilustracji
  • „ Marcowy ogródek” – malowanie ogródka farbami wg pomysłu dzieci
  • „ Kto to?” –rozmowa na temat wiersza I. Salach, rozwiązywanie zagadek interaktywnych Tropicieli

 

TYDZIEŃ IV

„ ŚWIĘTA WIELKANOCNE”

25.03. – 31.03.2024r.

 

CELE EDUKACYJNE:

  • Rozwijanie umiejętności językowych
  • Doskonalenie sprawności manualnej
  • Kształtowanie poczucia rytmu
  • Rozwijanie myślenia logicznego podczas zabaw z kodowaniem

 

DZIAŁANIA:

  • „ Domowe porządki” – zabawa paluszkowa o wiersza M. Bańskiej
  • „ Pisanki” – rozmowa na temat wiersza D.Gellner, poznanie różnych form ozdabiania jajek wielkanocnych
  • „Malowane jajka” – malowanie jajek farbami
  • „ Wielkanoc” – rozmowa na temat wiersza B.formy
  • „Przyjęcie świąteczne” – zabawa z kodowaniem
  • „Kurczątka” – zabawy muzyczne przy piosence
  • „Bajeczka wielkanocna”- Rozmowa na temat utworu A. Galicy