TEMATY KOMPLEKSOWE GRUPA I „PSZCZÓŁKI”- MARZEC
TYDZIEŃ I
04.03 – 08.03.2024r.
„ PRACA ROLNIKA”
CELE EDUKACYJNE:
- Rozwijanie kompetencji językowych
- Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
- Poznanie pracy rolnika
- Rozwijanie logicznego myślenia
- Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej
DZIAŁANIA:
- „Wiejskie gospodarstwo”– rozmowa na temat opowiadania O. Masiuk. Dopasowywanie dorosłych zwierząt i ich dzieci. (124
- „ Orzemy pole” – zabawa ruchowa w parach
- „Traktor” – układanie traktora z figur geometrycznych
- „ Zwariowana świnka” – zabawa dydaktyczna
- „Zagadki Tropicieli” – rozwiązywanie zagadek dotyczących pracy rolnika i zwierząt gospodarskich
- „Praca rolnika” – zabawa naśladowcza
11.03. – 17.03.2024r.
„ OZNAKI WIOSNY”
CELE EDUKACYJNE:
- Doskonalenie sprawności manualnej
- Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
- Rozwijanie myślenia logicznego podczas zabaw z kodowaniem
- Kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie ogólnej sprawności
- Rozwijanie umiejętności językowych
DZIAŁANIA :
- „ Ciepło – zimno” rozwiązywanie zagadek Z. Dmitrocy, „ Wiosenna pogoda” – zabawa orientacyjno porządkowa.
- „ Co to jest?”- zabawa badawcza z wykorzystaniem wierzbowych gałązek
- „ Kolorowe ubrania” – zabawa z kodowaniem
- „Gdy nadchodzi wiosna” – rozmowa na temat wiersza D. Gellner
- „ Plastelinowy przebiśnieg” – wyklejanie kwiatka plasteliną
- Ćwiczenia gimnastyczne wzmacniające sprawność ciała” – zabawa orientacyjno-porządkowa, zabawa kształtująca ramiona i tułów, zabawa bieżna, zabawa uspokajająca.
TYDZIEŃ III
18.03.- 24.03.2024r.
„PRACOWITA WIOSNA”
CELE EDUKACYJNE:
- Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
- Rozwijanie umiejętności interpretacji utworu za pomocą ruchu
- Doskonalenie sprawności manualnej
- Rozwijanie myślenia matematycznego
DZIAŁANIA:
- „ Wiosenne porządki” – zabawa ruchowa
- „Wiosenne ptaki” – podejmowanie obserwacji przyrodniczych podczas spaceru
- „Do czego to służy?” – zabawa dydaktyczna, odczytywanie szeregów
- „ Marcowe ogródki” – rozmowa na temat ilustracji
- „ Marcowy ogródek” – malowanie ogródka farbami wg pomysłu dzieci
- „ Kto to?” –rozmowa na temat wiersza I. Salach, rozwiązywanie zagadek interaktywnych Tropicieli
TYDZIEŃ IV
„ ŚWIĘTA WIELKANOCNE”
25.03. – 31.03.2024r.
CELE EDUKACYJNE:
- Rozwijanie umiejętności językowych
- Doskonalenie sprawności manualnej
- Kształtowanie poczucia rytmu
- Rozwijanie myślenia logicznego podczas zabaw z kodowaniem
DZIAŁANIA:
- „ Domowe porządki” – zabawa paluszkowa o wiersza M. Bańskiej
- „ Pisanki” – rozmowa na temat wiersza D.Gellner, poznanie różnych form ozdabiania jajek wielkanocnych
- „Malowane jajka” – malowanie jajek farbami
- „ Wielkanoc” – rozmowa na temat wiersza B.formy
- „Przyjęcie świąteczne” – zabawa z kodowaniem
- „Kurczątka” – zabawy muzyczne przy piosence
- „Bajeczka wielkanocna”- Rozmowa na temat utworu A. Galicy