Tematy kompleksowe na miesiąc marzec – gr. III „Rybki”
1.Oznaki Wiosny 4-8.03.2024R.
Cele:
– rozwijanie umiejętności językowych
-doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu
-rozwijanie myślenia logicznego
-rozwijanie umiejętności kontynuacji rytmu
-rozwijanie myślenia matematycznego
-wdrażanie do zabawy w grupach
-rozwijanie słownika czynnego dzieci
-rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej
Zabawy ruchowe: „Maszyny rolnicze”, „Kurki”, „Świnki trzy”, „Ziemniaczki”, „Skok przez płot”, „Na pastwisku”, „Uparta koza”, „Ptaki na grzędzie”, „Rogate kózki”
„Co słychać na podwórku?”-rozwiązywanie zagadek
„Łaciata krowa”-zabawa plastyczna
„Krowa- zwierzę pożyteczne”-rozmowa na podstawie ilustracji i wiedzy dzieci
„Na podwórku”- osłuchanie z piosenką
„Zwierzęta w kolejce”-zabawa dydaktyczna
„Czubatka mamą”-zabawa matematyczna na podstawie wiersza I. Laris
„Konik”- praca plastyczna
„Bajka o konikach z karuzeli”-rozmowa na podstawie utworu w. Chotomskiej
2.Wszystko rośnie 11-15.03.2024r.
Cele:
-doskonalenie umiejętności językowych
-doskonalenie sprawności manualnej
-rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
-rozwijanie umiejętności ilustrowania treści ruchem
-doskonalenie percepcji słuchowej
– rozwijanie umiejętności językowych
-kształtowanie poczucia rytmu
-rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
-doskonalenie sprawności manualnej
Zabawy ruchowe:
„Słońce goni deszcz”, „Szczypiorek z cebulą”, „Daj rękę Wiosenko”, „Sadzimy cebule”,
„Kipi kasza”’ „Nasiona do dołka”,
-„Marcowy garnek”-zabawy słuchowe
-„Daj rękę Wiosenko?”-osłuchanie z piosenką
-„Marzec”-rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza M. Kownackiej
-„Koty i kotki”-słuchanie opowiadania
-„Bazie”-zabawa sensoryczna”
-„Coraz lepiej”-masażyk wg B. Gawrońskiej
-„Krokusy”-zabawa plastyczna
-„Na wiosennej łące”- zabawa dydaktyczna
– „Zagadki Tropicieli”-zagadki interaktywne
-„Cebula”-zabawa plastyczna
-„Cebule i cebulki”-zabawa badawcza
3.”Pracowita Wiosna” 18-22.03.2024r.
Cele:
–– rozwijanie umiejętności językowych
-kształtowanie poczucia rytmu
-kształtowanie postaw prospołecznych
-rozwijanie myślenia logicznego
-rozwijanie zainteresowań zjawiskami przyrodniczymi
-poszerzanie doznań sensorycznych
-rozwijanie sprawności narządów mowy
-kształtowanie sprawności fizycznej
Zabawy:
„Nasiona do koła”, „Kipi kasza”, ”Wysoko i nisko”, „Nasiona do dołu”, „Mam brata co nogą zamiast”, „Ogrodnik”, „Marcowy taniec”, „Lany poniedziałek”, Kukułka”
– „Odkurzacz”- rozmowa na podstawie fragmentów wiersza A. Frączek
– „Odkurzacze- popychacze”- zabawa oddechowa
– „ Polka Fasolka”- zabawa taneczna do piosenki
– „ Szczotki, szczoteczki”- zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem W.2-3
– „Grabki”- zabawa plastyczna
– „Przyleciały wiosną ptaki”-osłuchanie z piosenką
– „Wiosenne śpiewanie”- zagadki słuchowe
– „Bocian”- praca plastyczna
– „Ptasie gniazda”-słuchanie opowiadania O. Masiuk
- „Święta Wielkanocne” 25-29.03.2024r.
Cele:
– rozwijanie umiejętności językowych
– Kształtowanie umiejętności tworzenia krótkiego opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej
-kształtowanie poczucia rytmu
– kształtowanie świadomości obchodzenia różnych świąt i związanych z nimi zwyczajów
-wdrażanie do zabawy w grupach
-rozwijanie słownika czynnego dzieci
-rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej
Zabawy: „ Zajączki do domu”, „Wyścig zajączków”, „Zajączek szuka norki”, „Kura znosi jajka”, „ Spacer kurcząt”, „Jajko do koszyka”
– „Już niedługo święta”-rozmowa z dziećmi na podstawie doświadczeń oraz ilustracji
– „Drzewo”- masażyk wg B. Gawrońskiej
– „Wielkanocne zajączki- rozmowa na podstawie wiersza
– „Pisanka”- praca plastyczna z wykorzystaniem W.29-30.
– „Malowanki-pisanki”- zabawa plastyczna
– „Kura znosi jajka”- zabawa ruchowa z elementami liczenia
-„Co Tup włożył do koszyka?”-zabawa dydaktyczna
-„Pasterz szuka baranka”-zabawa integracyjna
-„Ciekawostki wielkanocne”-rozmowa na temat Wielkanocy- „Wodne zabawy”- zabawa badawcza