PLAN NA PAŹDZIERNIK

GRUPA II “KOTKI”

 

 

30.09-04.10 W ZDROWYM  CIELE ZDROWY DUCH

 

Cele:

  • kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozpoznawania i określanie położenia przedmiotów w przestrzeni
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozponawania i podawanie nazw warzyw
  • kształcenie logicznego myślenia
  • kontynuowanie prostych rytmów
  • doskonalenie umiejętności przeliczania

 

Propozycje zajęć i zabaw:

 

  • “Marchewkowe smaki” – zabawa badawcza
  • “Marchewkowa grządka” – zabawa dydaktyczna
  • “Jarzynowy wóz” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence
  • “Gdzie się ukrył pomidor?” – zabawa słuchowo-wzrokowa
  • “Podróż do ogrodu” – zabawa dydaktyczna
  • “Warzywa na start” – zabawa z szarfami
  • “Ziemniak-marchew” – zabawa spostrzegawcza
  • “Zbieramy ziemniaki” – zabawa ruchowa z elementem skłonu
  • “Gdzie jest taka dynia?” – zabawa spostrzegawcza
  • “Zagadki Tropicieli”- odgadywanie zagadek interaktywnych
  • “Zabawa warzyw” – zabawa dydaktyczna

 

 

07-11.10 JESIENIĄ W PARKU

 

Cele:

  • rozwijanie słownika czynnego – podawanie nazw i rozpoznawanie kolorów
  • rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego
  • kształtowanie umiejętności słuchania poleceń
  • pokazywanie i podawanie nazw materiału przyrodniczego
  • wzmacnianie mięśni ramion i nóg podczas zabaw gimnastycznych
  • zwracanie uwagi na piękno jesiennego krajobrazu

 

Propozycje zajęć i zabaw:

  • “Liście” – zabawa badawcza z wykorzystaniem lupy
  • “Szukamy liście” – zbieranie materiału przyrodniczego
  • “Kasztanowe koło” – układanie według wzoru
  • “Zielone czapeczki” – zabawa ruchowa z elementem biegu
  • “Dotknij mnie” – zabawa naśladowcza
  • “Nawlekanie korali” – zabawa zręcznościowa
  • “Wiewiórki do dziupli” – zabawa z elementem biegu
  • “Szlaczek z orzechów” – układanie materiału przyrodniczego w szeregu
  • “Wspólny spacer” – zabawa usprawniająca pracę języka
  • “Spacer po parku” – zabawa z wymachem rąk
  • “Kto tu puka?” – zabawa słuchowa

 

 

14-18.10 JESIENIĄ W LESIE

 

Cele:

  • rozwijanie samodzielności dzieci w codziennych czynnościach porządkowych i higienicznych
  • rozwijanie koncentracji uwagi
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • uświadamianie konieczności niesienia pomocy zwierzętom
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej
  • rozwijanie słownika czynnego – wskazywanie i podawanie nazwy muchomora

 

Propozycje zajęć i zabaw:

 

  • “W lesie” – praca z obrazkiem
  • “Igły” – zabawa dydaktyczna
  • “Droga do lasu” – zabawa spostrzegawcza
  • “Wspinamy się na drzewa” – zabawy z użyciem drabinki
  • “Czerwony” – malowanie palcami na podstawie wiersza
  • “Dzięcioły i robaki” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • “Drzewa i ich cienie” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych
  • “Idzie jeż” – zabawa ruchowo-słuchowa
  • “Kto pamięta?” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza
  • “Takie same sarny” – dobieranie zdjęć w pary
  • “Jesienna śpiewanka” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence
  • “Leśni mieszkańcy” – zabawa z kodowaniem
  • “Grzybobranie” – zabawa ruchowa z elementem skoku
  • “Muchomor” – zabawa naśladowcza na podstawie tekstu

 

 

21-25.10 PRZYGOTOWANIA DO ZIMY

 

Cele:

  • pokazywanie i podawanie nazw figur geometrycznych
  • kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym
  • kształtowanie uwagi
  • kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt
  • rozwijanie umiejętności matematycznych
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach z całą grupą

 

Propozycje zajęć i zabaw:

  • “Idzie piesek” – zabawa ruchowo-słuchowa
  • “Jestem Burek” – poznawanie środowiska i warunków życia psa
  • “Przejdź przez kładkę” – zabawa równoważna
  • “Psia buda” – zabawa wzrokowa
  • “Buda dla psa” – obrysowywanie palcem
  • “Mała wiewióreczka” – zabawy muzyczne przy piosence
  • “Karmnik” – słuchanie opowiadania
  • “Ptaki zbierają ziarna” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • “Co dla wiewiórki?” – zabawa dydaktyczna
  • “Ile orzeszków zje wiewiórka?” – zabawa słuchowa
  • “Jesienne ptaki” – próby formowania z masy solnej
  • “Półka z przetworami” – zabawa dydaktyczna
  • “Podglądamy jesień” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych
  • “Dżem owocowy” – zabawa orienatycyjno-porządkowa

 

 

 

28-31.10 NA STAREJ FOTOGRAFII

 

Cele:

  • wskazywanie i podawanie nazw członków rodziny
  • rozwijanie ciekawości poznawczej i samodzielności
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych
  • doskonalenie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie i wzmacnianie mięśni tułowia

 

Propozycje zajęć i zabaw:

  • “Rodzinka” – zabawa paluszkowa
  • “Wbrew zasadom” – rozmowa na podstawie wiersza
  • “W kuchni” – zabawa badawcza
  • “Wycieczka rowerowa” – zabawa z elementem skłonu
  • “Ciasto dla całej rodziny” – zabawa dydaktyczna
  • “Tata” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza
  • “Rodzinna wycieczka” – zabawa orientacyjno – porządkowa
  • “Lubimy spacery” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych
  • “Rodzinki” – zabawa dydaktyczna
  • “Mój brat, moja siostra ma na imię…” – zabawa słuchowa
  • “Idź do…” – zabawy na świeżym powietrzu
  • “Podaj rękę” – zabawy w ogrodzie przedszkolnym