PLAN NA PAŹDZIERNIK
GRUPA II “KOTKI”
30.09-04.10 W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
Cele:
- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- rozpoznawania i określanie położenia przedmiotów w przestrzeni
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozponawania i podawanie nazw warzyw
- kształcenie logicznego myślenia
- kontynuowanie prostych rytmów
- doskonalenie umiejętności przeliczania
Propozycje zajęć i zabaw:
- “Marchewkowe smaki” – zabawa badawcza
- “Marchewkowa grządka” – zabawa dydaktyczna
- “Jarzynowy wóz” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence
- “Gdzie się ukrył pomidor?” – zabawa słuchowo-wzrokowa
- “Podróż do ogrodu” – zabawa dydaktyczna
- “Warzywa na start” – zabawa z szarfami
- “Ziemniak-marchew” – zabawa spostrzegawcza
- “Zbieramy ziemniaki” – zabawa ruchowa z elementem skłonu
- “Gdzie jest taka dynia?” – zabawa spostrzegawcza
- “Zagadki Tropicieli”- odgadywanie zagadek interaktywnych
- “Zabawa warzyw” – zabawa dydaktyczna
07-11.10 JESIENIĄ W PARKU
Cele:
- rozwijanie słownika czynnego – podawanie nazw i rozpoznawanie kolorów
- rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego
- kształtowanie umiejętności słuchania poleceń
- pokazywanie i podawanie nazw materiału przyrodniczego
- wzmacnianie mięśni ramion i nóg podczas zabaw gimnastycznych
- zwracanie uwagi na piękno jesiennego krajobrazu
Propozycje zajęć i zabaw:
- “Liście” – zabawa badawcza z wykorzystaniem lupy
- “Szukamy liście” – zbieranie materiału przyrodniczego
- “Kasztanowe koło” – układanie według wzoru
- “Zielone czapeczki” – zabawa ruchowa z elementem biegu
- “Dotknij mnie” – zabawa naśladowcza
- “Nawlekanie korali” – zabawa zręcznościowa
- “Wiewiórki do dziupli” – zabawa z elementem biegu
- “Szlaczek z orzechów” – układanie materiału przyrodniczego w szeregu
- “Wspólny spacer” – zabawa usprawniająca pracę języka
- “Spacer po parku” – zabawa z wymachem rąk
- “Kto tu puka?” – zabawa słuchowa
14-18.10 JESIENIĄ W LESIE
Cele:
- rozwijanie samodzielności dzieci w codziennych czynnościach porządkowych i higienicznych
- rozwijanie koncentracji uwagi
- rozwijanie sprawności manualnej
- uświadamianie konieczności niesienia pomocy zwierzętom
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej
- rozwijanie słownika czynnego – wskazywanie i podawanie nazwy muchomora
Propozycje zajęć i zabaw:
- “W lesie” – praca z obrazkiem
- “Igły” – zabawa dydaktyczna
- “Droga do lasu” – zabawa spostrzegawcza
- “Wspinamy się na drzewa” – zabawy z użyciem drabinki
- “Czerwony” – malowanie palcami na podstawie wiersza
- “Dzięcioły i robaki” – zabawa orientacyjno-porządkowa
- “Drzewa i ich cienie” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych
- “Idzie jeż” – zabawa ruchowo-słuchowa
- “Kto pamięta?” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza
- “Takie same sarny” – dobieranie zdjęć w pary
- “Jesienna śpiewanka” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence
- “Leśni mieszkańcy” – zabawa z kodowaniem
- “Grzybobranie” – zabawa ruchowa z elementem skoku
- “Muchomor” – zabawa naśladowcza na podstawie tekstu
21-25.10 PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
Cele:
- pokazywanie i podawanie nazw figur geometrycznych
- kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym
- kształtowanie uwagi
- kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt
- rozwijanie umiejętności matematycznych
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach z całą grupą
Propozycje zajęć i zabaw:
- “Idzie piesek” – zabawa ruchowo-słuchowa
- “Jestem Burek” – poznawanie środowiska i warunków życia psa
- “Przejdź przez kładkę” – zabawa równoważna
- “Psia buda” – zabawa wzrokowa
- “Buda dla psa” – obrysowywanie palcem
- “Mała wiewióreczka” – zabawy muzyczne przy piosence
- “Karmnik” – słuchanie opowiadania
- “Ptaki zbierają ziarna” – zabawa orientacyjno-porządkowa
- “Co dla wiewiórki?” – zabawa dydaktyczna
- “Ile orzeszków zje wiewiórka?” – zabawa słuchowa
- “Jesienne ptaki” – próby formowania z masy solnej
- “Półka z przetworami” – zabawa dydaktyczna
- “Podglądamy jesień” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych
- “Dżem owocowy” – zabawa orienatycyjno-porządkowa
28-31.10 NA STAREJ FOTOGRAFII
Cele:
- wskazywanie i podawanie nazw członków rodziny
- rozwijanie ciekawości poznawczej i samodzielności
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych
- doskonalenie umiejętności wokalnych
- rozwijanie i wzmacnianie mięśni tułowia
Propozycje zajęć i zabaw:
- “Rodzinka” – zabawa paluszkowa
- “Wbrew zasadom” – rozmowa na podstawie wiersza
- “W kuchni” – zabawa badawcza
- “Wycieczka rowerowa” – zabawa z elementem skłonu
- “Ciasto dla całej rodziny” – zabawa dydaktyczna
- “Tata” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza
- “Rodzinna wycieczka” – zabawa orientacyjno – porządkowa
- “Lubimy spacery” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych
- “Rodzinki” – zabawa dydaktyczna
- “Mój brat, moja siostra ma na imię…” – zabawa słuchowa
- “Idź do…” – zabawy na świeżym powietrzu
- “Podaj rękę” – zabawy w ogrodzie przedszkolnym