TEMATY  KOMPLEKSOWE  REALIZOWANE  W  GRUPIE V „ ŻABKI ”

                                    PAŹDZIERNIK 2024

 

  1. W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH – 30.09- 4.10.2024

CELE: rozwijanie umiejętności językowych

            doskonalenie percepcji słuchowej

            rozwijanie sprawności ruchowej

            doskonalenie sprawności manualnej

            rozwijanie logicznego myślenia

            doskonalenie umiejętności liczenia

 

ZABAWY RUCHOWE: „ Witaminowy taniec”, „Kolorowe kałuże”, „ Wyścig gąsienic”, „ Celuj w okienko”, „Wesołe witaminki”, „” Fikający zuch”- zabawa przy piosence”, „ Raki do mety”

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

„ Witaminowe abecadło”- słuchanie wiersza

„Odkrywamy witaminy ”- zabawa dydaktyczna

„ Witaminowe rodziny”- praca plastyczna

„ Przechadzka Jacka”- słuchanie wiersza

„ Ubrania na każdą pogodę”- zabawa z wykorzystaniem obrazków

„ Jesienny szalik”- zabawa dydaktyczna

„ Dyscypliny sportowe” – rozmowa z dziećmi

„ Fikający zuch”- nauka piosenki

„ Chory Pak”- słuchanie opowiadania

„ U lekarza”- zabawa tematyczna

„ Zdrowa rywalizacja”- słuchanie opowiadania

„ Mistrz matematyki”- zabawa matematyczna z liczeniem

„ Dzień Chłopaka”

 

  1. JESIENIĄ W PARKU – 7- 11.10.2024

CELE: poznanie środowiska  parku

            rozwijanie słownictwa dzieci

            kształtowanie  postawy szacunku do przyrody

            doskonalenie sprawności manualnej

            kształtowanie umiejętności liczenia

            rozwijanie percepcji wzrokowej

            rozwijanie ciekawości poznawczej

            rozwijanie sprawności ruchowej

 

ZABAWY RUCHOWE:” Taniec liści”, „ Kolor parzy”, „Kropelki deszczu”, „Skoki przez kałuże”, „Spadające kasztany”, „Wycieczka do parku”, „Kwiaty więdną”, „Wyścig kasztanów”, „Kasztanowe figurki”, „ Berek kucany”

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

Spacer do parku

„ Kolorowy bukiet”- słuchanie wiersza

„ Drzewa w parku”- praca plastyczna

„ Święto drzewa”

„ Co  słyszysz na początku ?”- zabawa słuchowa

„ Jedna srebrna kropla”- słuchanie opowiadania

„ Deszcz w słoiku”- zabawa badawcza

„ Muzyka wody”- zagadki słuchowe

„ Kolorowy deszcz”- praca plastyczna

„ W parku”- słuchanie opowiadania

„ Jesienny walczyk”- słuchanie piosenki

„ Tropimy głoskę a”- zabawy słuchowe

„ Jesień”- słuchanie wiersza

„ Porządki w parku”- zabawa dydaktyczna

 

  1. JESIENIĄ W LESIE – 14- 18.10.2024

CELE :poznanie środowiska lasu

            rozwijanie sprawności ruchowej

            doskonalenie sprawności manualnej

            rozwijanie umiejętności językowych, sprawności aparatu mowy

            rozwijanie logicznego myślenia

            doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami

            porządkowymi

            rozwijanie percepcji wzrokowej, słuchowej

            wyrabianie postawy życzliwości wobec zwierząt

 

ZABAWY RUCHOWE:” Przeglądamy się w leśnym źródle”, „Zajączki i drzewa”, „Znajdź swoje drzewo”, „Przejście pod zwalonym pniem”, „ Zabawy wiewiórek”, „ Kulawy lisek”, „Zwierzęta w lesie”” Spiżarnia”, „Który w szeregu”, „ Wiewiórka zbiera orzechy”

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

„ Las”- praca z obrazkiem

„ W lesie”- praca plastyczna

„ Tropimy głoskę l”- zabawy słuchowe

„ Liście i igły”- zabawa dydaktyczna

„ W lesie”- zagadki

„ Kto sadził dęby?”- słuchanie wiersza

„ Kolejka po żołędzie”- zabawa dydaktyczna

„ Leśne dzieci, „ Jesienna piosenka”- słuchanie wiersza

„ Odkrywcze ucho”- zabawa słuchowa

„ Mieszkańcy lasu”- lepienie z plasteliny

„ Zapasy wiewiórki”- zabawa dydaktyczna

„ Sowa sprząta swoje mieszkanie” – gimnastyka buzi i języka

Spacer po najbliższej okolicy- obserwowanie jesiennego krajobrazu, zbieranie darów jesieni

 

  1. PRZYGOTOWANIA DO ZIMY – 21- 25.10.2024

CELE: rozwijanie sprawności ruchowej

            rozwijanie umiejętności językowych

            doskonalenie myślenia matematycznego- pokazywanie i nazywanie

            cyfry 1

            rozwijanie percepcji słuchowej

            doskonalenie sprawności manualnej

            kształtowanie świadomości pomagania innym w obowiązkach w

            domu i przedszkolu

 

ZABAWY RUCHOWE: „ Słoiki na półkach”, „Lustro”, „Przetwory w szeregu”, „sałatka warzywna”, „Mikser”, „Kto lubi..?

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

„ Przed zimą”- rozmowa na podstawie doświadczeń dzieci

„ W spiżarni”- słuchanie wiersza

„ Spiżarnia”- praca plastyczna

„ Spiżarnia Paka”- zabawa dydaktyczna

„ Jakie warzywa schowały się w słoikach?”- zabawa słuchowa

„ Owocowe przetwory”- rozmowa na podstawie doświadczeń dzieci i wysłuchanego wiersza

„ Tropimy głoskę m”- zabawa słuchowa

„ Robimy zapasy na zimę”- zabawa dydaktyczna

„ Serwetki na słoiki”- praca plastyczna

„ Zima przyjdzie jutro”- słuchanie piosenki

„ Który z kolei”- zabawa dydaktyczna

„ Jesienne muzykowanie”- zabawa z instrumentami

 

  1. „ MALI RATOWNICY- PIERWSZA POMOC DLA DZIECI”- realizacja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego- 28- 31.10. 2024

 

Cele: zapoznanie dzieci z podstawową wiedzą z zakresu udzielania i

            wzywania  pierwszej pomocy

            kształtowanie odpowiednich zachowań w sytuacji zagrożenia życia

            i zdrowia

 

ZABAWY RUCHOWE: „ Wielkoludy i krasnale”, „ Znajdź swoją parę”, „ Kto dalej rzuci?”, „ Figurki” , „ Samochody”, „ Kto szybciej dookoła?”

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

  1. Pomaganie
  2. Telefon alarmowy
  3. Apteczka
  4. Skaleczenia
  5. Krwawienia z nosa
  6. Udar słoneczny
  7. Oparzenia
  8. Odmrożenia
  9. Zaksztuszenie i zachłyśnięcie
  • Ugryzienia, ukąszenia i użądlenia
  • Omdlenie i pozycja bezpieczna
  • Resuscytacja i sztuczne oddychanie