TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W GRUPIE II „KOTKI”

PAŹDZIERNIK 2025

„ŚWIĘTO DRZEWA” 6-10.10.2025

CELE:

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów

– rozwijanie szacunku do przyrody

 

Zabawy ruchowe:

„Wirujące listki”- przy muzyce, „Rzut kasztanem do obręczy”,
„Wiatr i drzewa”, „Wiewiórki do dziupli”- z wykorzystaniem małych obręczy”

Propozycje zajęć:

  1. „Liście i owoce drzew”- dopasowywanie liści i owoców drzew, rozpoznawanie kolorów (żołędzie, kasztany, orzechy, jarzębina i liście tych drzew)
  2. „Co to jest sad”- rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji
  3. „Korale z jarzębiny”- wyklejanie korali czerwoną plasteliną poprzedzone wysłuchaniem piosenki pt. „Jarzębina”
  4. Nauka piosenki pt. „Kolorowe listki”
  5. Spacer po ogrodzie przedszkolnym: oglądanie drzew, zwracanie uwagi na ich charakterystyczne cechy, przytulanie się do drzew- „Święto Drzewa”

„ZDROWIE NA TALERZU” 13-17.10.2025

CELE:

– rozwijanie wiedzy o zdrowym odżywianiu

– doskonalenie rozpoznawania kolorów

– rozwijanie sprawności rąk

– poznawanie wielozmysłowe : degustacja owoców i warzyw

 

Zabawy ruchowe:

„Robaczek”- pełzanie po wyznaczonym torze, „Zbieramy jabłka”-

 -wspinanie się na palce, Turlanie piłki lub dyni do celu

 

Propozycje zajęć:

  1. Słuchanie wiersza J. Brzechwy „Entliczek-Pętliczek”
  2. Praca plastyczna: „Jabłko” z kolorowego papieru
  3. „Warzywa na grządkach”- rozmowa z wykorzystaniem ilustracji
  4. Praca plastyczna: „Dynia”
  5. „Witaminowe przyjęcie”- „Dzień Owoców i Warzyw”- degustacja owoców i warzyw (sprawdzanie rozmiaru, wagi, kształtu, koloru zapachu i smaku)

„POGODA W KRATKĘ” 20-24.10.2025

CELE:

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej

– rozwijanie spostrzegania wzrokowego

– rozwijanie mowy i słuchu muzycznego

– rozwijanie sprawności rąk

– wdrażanie do rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć

 

Zabawy ruchowe:

„Ciasteczka z rodzynkami”- zabawa orientacyjno-porządkowa,

 „Kto lubi?”- z elementami naśladowania

„Pada deszcz- słońce świeci”, „Jaka jest pogoda?”- z szarfami , „Imię i gest”

 

Propozycje zajęć:

  1. Słuchanie wiersza pt. „Piesek i deszcz” M. Barańskiej
  2. Praca plastyczna: „Parasol”
  3. Rozmowa „Jak się czuję, gdy na dworze pada deszcz lub jest bardzo zimno?”- próby nazywania odczuć i emocji , wykorzystanie kostki emocji lub ilustracji
  4. „Sposoby na deszczową nudę” – nauka gry w domino
  5. Słuchanie piosenki pt. „Wietrzyk” i ilustrowanie jej ruchem
  6. „Kalendarz pogody”- określanie aktualnej pogody i oznaczanie jej symbolem na tablicy

„BEZPIECZNY SPACER” 27-31.10.2025

CELE:

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów

– rozpoznawanie przejścia dla pieszych

– rozwijanie umiejętności prawidłowego poruszania się po chodniku oraz przechodzenia przez jezdnię

– rozwijanie uwagi

– rozwijanie sprawności rąk i całego ciała

Zabawy ruchowe:

„Samochody i światła”, „Wyginam śmiało ciało”, „Spacer w parze”, „Stoję na jednej nodze jak znak drogowy”

 

Propozycje zajęć:

  1. Zabawa z sygnalizatorem świetlnym : „Przejście dla pieszych” poprzedzona rozpoznawaniem kolorów i rozmową na temat sygnalizatora
  2. Praca plastyczna „Przejście dla pieszych” wykonana z kolorowego papieru
  3. Spacer na przejście dla pieszych (przejście chodnikiem, szukanie znaku „Przejście dla pieszych”, przejście po pasach wg ustalonych zasad”
  4. Zabawa z wykorzystaniem małych samochodów: jeżdżenie po wyznaczonym torze
  5. Słuchanie wiersza K. Roguskiego pt. „Na przejściu dla pieszych”