TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W GRUPIE III- STYCZEŃ

 

  1. SKOK W NOWY ROK – 2.01- 5.01.2024

Cele:- wdrażanie do rozumienia następstwa czasowego

– kształtowanie logicznego myślenia

– rozwijanie samodzielności w nakładaniu ubrań

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie wrażliwości muzycznej i ekspresji

– rozwijanie sprawności ruchowej

– rozwijanie czynnego słownika

           

Zabawy ruchowe: „ Śniegowe wiatraczki”, „ Odśnieżamy podwórko”,

 „ Śnieżki”, „ Dni tygodnia i my”, „ Weekend”, „ Rok i jego siostry”

„ Najpierw – potem”, „ Zimowe drzewa”

„ Tydzień w przedszkolu”- zabawa słowna

„ Co robią zimą dni tygodnia?”- słuchanie wiersza

„ Niedzielne leniuchowanie”- praca plastyczna

„ Zegar”- praca plastyczna

„ Pory roku”- poznanie piosenki

„ Kalendarz pór roku”- zabawa dydaktyczna

„ Jak zmierzyć czas?”- burza mózgów

„ Dzień z Tupem”- układanie historyjki obrazkowej

 

  1. WSZĘDZIE BIAŁO – 8- 12.01. 2024

Cele: – rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi

– rozwijanie umiejętności językowych

– kształtowanie percepcji słuchowej

– rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

– rozwijanie logicznego myślenia

– budzenie ciekawości poznawczej

– rozwijanie wyobraźni

– rozwijanie sprawności manualnej

– wdrażanie do przestrzegania zasad w grupie, umiejętności zgodnej zabawy i dzielenia się zabawkami

 

Zabawy ruchowe: „ Zabawy na śniegu”, „ Kolorowe lody”, „Lodowe sopelki”, „ Na łyżwach”, „ Malarz- mróz”, „ Na sankach”, „ Podróżujemy i oglądamy”, „ Pingwin”,

„ Jaki może być śnieg?”- zabawa słownikowa

„ Śnieg”- zabawy plastyczne

„” Zima”- gimnastyka buzi i języka

„ Poziomkowe lody”- słuchanie piosenki

„ Jak powstaje lód?”- zabawa badawcza

„ Obrazy na szybie”- praca plastyczna

„ Zimowe obrazki”- składanie obrazka z części

„ Opowieści podróżnika”- słuchanie opowiadania

„ Zwierzęta dalekiej Północy”- oglądanie filmu edukacyjnego

 

  1. BABCIA I DZIADEK- 15-19.01.2024

Cele:- kształtowanie postawy szacunku dla osób starszych

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

– kształtowanie percepcji słuchowej

– rozwijanie sprawności manualnej

– kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego

– kształtowanie poczucia rytmu

– rozwijanie sprawności fizycznej

 

Zabawy ruchowe: „Krawaty i muszki”, „ Przeprawa przez śnieg”, „ Z górki na pazurki”, „ Zmarznięte kotki”, „ Na sankach”, „ Zabawy z babcią”,

„ Moja babcia, „ Dziadek”- słuchanie wierszy

„ Babcia i dziadek”- praca plastyczna

„ Laurki i serca dla babci i dziadka”- przygotowanie niespodzianek na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka

Przygotowanie programu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka

„ Dziadek”- układanie i opowiadanie historyjki obrazkowej

„ Poleczka dla babci”- nauka układu tanecznego

„ Kto tam?”- zabawa matematyczna

 

  1. ZIMOWE ZABAWY – 22- 26.01.2024

 

Cele:- kształtowanie umiejętności interpretowania utworu muzycznego za pomocą ruchu

– doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej

– rozwijanie umiejętności językowych

– wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy

– kształtowanie logicznego myślenia

– kształtowanie sprawności manualnej

– rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi

– rozwijanie koncentracji uwagi

– rozwijanie słownika

– rozwijanie sprawności fizycznej

Zabawy ruchowe:” Małe, większe i największe”, „ Kulig”, „Po krach”, „ Narty, sanki”, „ Śnieżki”, „ Rozgrzewka sportowca”

Oglądanie książek, albumów o tematyce zimowej oraz obrazków przedstawiających zimowe ubrania

„ Bałwankowa rodzina”- słuchanie piosenki

„ Bałwanki”- praca plastyczna

„ Bezpieczne zabawy”- zabawa słowna

„ Zabawy z lodem”- zabawa badawcza

„ Lodowe obrazki”- tworzenie kompozycji z folii aluminiowej

„ Zimowe sporty”- prezentacja multimedialna

„ Zimowe obrazki”- kompozycja z białych figur geometrycznych

„ Dla kogo ten sprzęt?”- zabawa dydaktyczna

„ Zgadnij, czego brakuje?”- zabawa rozwijająca spostrzegawczość

 

 

  1. NASZE ULUBIONE BAŚNIE- 29.01- 2.02.2024

Cele:- rozwijanie koncentracji uwagi

– kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

– doskonalenie sprawności manualnej, grafomotorycznej

–  rozwijanie umiejętności językowych

– rozwijanie myślenia matematycznego

– doskonalenie umiejętności reagowania na umówiony sygnał

– wdrażanie do pracy w zespole

– budowanie pewności siebie

– rozwijanie sprawności fizycznej

Zabawy ruchowe:” Kopciuszek”, „Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy”, „ Jaś i Małgosia”, „ Jedno za drugim”, „ Bajkowe zwierciadło”, „ Cztery konie przy karecie”

„ Kot sprzedaje buty”- zabawa w kole

„ Bajeczka”- słuchanie wiersza

„ Bohaterowie naszych bajek”- zabawa plastyczna

Zajęcie biblioteczne w Bibliotece Publicznej w Józefowie

„ Bajkowe postacie”- zabawa językowa

„Chatka na kurzej nóżce”- zabawa przy piosence

„ Jaka to bajka?”- praca z obrazkiem

„ Ułóż tyle samo”- zabawa matematyczna

„ Teatrzyk w przedszkolu”- zabawa kukiełkami

„ Kogo brakuje?”- zabawa dydaktyczna

„ Korona dla króla”- zabawa plastyczna