TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W GRUPIE IV- STYCZEŃ
- SKOK W NOWY ROK – 2.01- 5.01.2024
Cele:- wdrażanie do rozumienia następstwa czasowego
– kształtowanie logicznego myślenia
– rozwijanie samodzielności w nakładaniu ubrań
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie wrażliwości muzycznej i ekspresji
– rozwijanie sprawności ruchowej
– rozwijanie czynnego słownika
Zabawy ruchowe: „ Śniegowe wiatraczki”, „ Odśnieżamy podwórko”,
„ Śnieżki”, „ Dni tygodnia i my”, „ Weekend”, „ Rok i jego siostry”
„ Najpierw – potem”, „ Zimowe drzewa”
„ Tydzień w przedszkolu”- zabawa słowna
„ Co robią zimą dni tygodnia?”- słuchanie wiersza
„ Niedzielne leniuchowanie”- praca plastyczna
„ Zegar”- praca plastyczna
„ Pory roku”- poznanie piosenki
„ Kalendarz pór roku”- zabawa dydaktyczna
„ Jak zmierzyć czas?”- burza mózgów
„ Dzień z Tupem”- układanie historyjki obrazkowej
- WSZĘDZIE BIAŁO – 8- 12.01. 2024
Cele: – rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
– rozwijanie umiejętności językowych
– kształtowanie percepcji słuchowej
– rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
– rozwijanie logicznego myślenia
– budzenie ciekawości poznawczej
– rozwijanie wyobraźni
– rozwijanie sprawności manualnej
– wdrażanie do przestrzegania zasad w grupie, umiejętności zgodnej zabawy i dzielenia się zabawkami
Zabawy ruchowe: „ Zabawy na śniegu”, „ Kolorowe lody”, „Lodowe sopelki”, „ Na łyżwach”, „ Malarz- mróz”, „ Na sankach”, „ Podróżujemy i oglądamy”, „ Pingwin”,
„ Jaki może być śnieg?”- zabawa słownikowa
„ Śnieg”- zabawy plastyczne
„” Zima”- gimnastyka buzi i języka
„ Poziomkowe lody”- słuchanie piosenki
„ Jak powstaje lód?”- zabawa badawcza
„ Obrazy na szybie”- praca plastyczna
„ Zimowe obrazki”- składanie obrazka z części
„ Opowieści podróżnika”- słuchanie opowiadania
„ Zwierzęta dalekiej Północy”- oglądanie filmu edukacyjnego
- BABCIA I DZIADEK- 15-19.01.2024
Cele:- kształtowanie postawy szacunku dla osób starszych
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
– kształtowanie percepcji słuchowej
– rozwijanie sprawności manualnej
– kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego
– kształtowanie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej
Zabawy ruchowe: „Krawaty i muszki”, „ Przeprawa przez śnieg”, „ Z górki na pazurki”, „ Zmarznięte kotki”, „ Na sankach”, „ Zabawy z babcią”,
„ Moja babcia, „ Dziadek”- słuchanie wierszy
„ Babcia i dziadek”- praca plastyczna
„ Laurki i serca dla babci i dziadka”- przygotowanie niespodzianek na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka
Przygotowanie programu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka
„ Dziadek”- układanie i opowiadanie historyjki obrazkowej
„ Poleczka dla babci”- nauka układu tanecznego
„ Kto tam?”- zabawa matematyczna
- ZIMOWE ZABAWY – 22- 26.01.2024
Cele:- kształtowanie umiejętności interpretowania utworu muzycznego za pomocą ruchu
– doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej
– rozwijanie umiejętności językowych
– wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy
– kształtowanie logicznego myślenia
– kształtowanie sprawności manualnej
– rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
– rozwijanie koncentracji uwagi
– rozwijanie słownika
– rozwijanie sprawności fizycznej
Zabawy ruchowe:” Małe, większe i największe”, „ Kulig”, „Po krach”, „ Narty, sanki”, „ Śnieżki”, „ Rozgrzewka sportowca”
Oglądanie książek, albumów o tematyce zimowej oraz obrazków przedstawiających zimowe ubrania
„ Bałwankowa rodzina”- słuchanie piosenki
„ Bałwanki”- praca plastyczna
„ Bezpieczne zabawy”- zabawa słowna
„ Zabawy z lodem”- zabawa badawcza
„ Lodowe obrazki”- tworzenie kompozycji z folii aluminiowej
„ Zimowe sporty”- prezentacja multimedialna
„ Zimowe obrazki”- kompozycja z białych figur geometrycznych
„ Dla kogo ten sprzęt?”- zabawa dydaktyczna
„ Zgadnij, czego brakuje?”- zabawa rozwijająca spostrzegawczość
- NASZE ULUBIONE BAŚNIE- 29.01- 2.02.2024
Cele:- rozwijanie koncentracji uwagi
– kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
– doskonalenie sprawności manualnej, grafomotorycznej
– rozwijanie umiejętności językowych
– rozwijanie myślenia matematycznego
– doskonalenie umiejętności reagowania na umówiony sygnał
– wdrażanie do pracy w zespole
– budowanie pewności siebie
– rozwijanie sprawności fizycznej
Zabawy ruchowe:” Kopciuszek”, „Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy”, „ Jaś i Małgosia”, „ Jedno za drugim”, „ Bajkowe zwierciadło”, „ Cztery konie przy karecie”
„ Kot sprzedaje buty”- zabawa w kole
„ Bajeczka”- słuchanie wiersza
„ Bohaterowie naszych bajek”- zabawa plastyczna
Zajęcie biblioteczne w Bibliotece Publicznej w Józefowie
„ Bajkowe postacie”- zabawa językowa
„Chatka na kurzej nóżce”- zabawa przy piosence
„ Jaka to bajka?”- praca z obrazkiem
„ Ułóż tyle samo”- zabawa matematyczna
„ Teatrzyk w przedszkolu”- zabawa kukiełkami
„ Kogo brakuje?”- zabawa dydaktyczna
„ Korona dla króla”- zabawa plastyczna