PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ- STYCZEŃ 2024
GRUPA V „ŻABKI”
Tematy kompleksowe:
1 MIJA CZAS- 2.01-5.01. 2024
- WSZĘDZIE BIAŁO- 8.01-17.01.2024
- BABCIA I DZIADEK-18.01- 26.01.2024
4.ZIMOWE ZABAWY-29.01-2.02.2024
Cele dydaktyczno-wychowawcze
- Rozwijanie sprawności językowych-tworzenie wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym
- Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych
- Kształcenie samodzielności w nakładaniu ubrań wierzchnich
- Dokonywanie syntezy sylabowej wyrazów
- Próby zapamiętania nazw kilku miesięcy
- Kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- Kształtowanie myślenia logicznego- posługiwanie się nazwami dni tygodnia
- Posługiwanie się pojęciami : lód, para wodna, woda, rozwijanie zainteresowań zjawiskami przyrodniczymi
- Kształcenie postawy szacunku dla osób starszych
- Rozwijanie słownika- posługiwanie się nazwami zwierząt polarnych
- Rozwijanie myślenia matematycznego- zapoznanie z liczebnikiem: 4, 5 w trzech aspektach
- Kształcenie percepcji słuchowej wyrazów, wysłuchiwanie głosek: p, y, b. Zapoznanie z wyrazami do globalnego czytania dotyczącymi poznanych liter.
Zabawy
Zabawy dydaktyczne: „ Kto jest naj…?”, „ Pudło z gwiazdkami”, „ Kwiaty dla babci i dziadka”, „ Zimowe ubranie”
Zabawy matematyczne: „ Ułóż tak samo”, „ Głodne foki”, „ Psie zaprzęgi”, „Zrób o jeden więcej”.
Zabawy ruchowe: „ Szlaczki”, „ Śnieżynki”, „ Dzieci chodzą po wysokim śssś
Zabawy ruchowe: „ Śnieżynki”, „ Karuzela”, „ Chodzimy jak….”, „ Wskazówka zegara”, „ Szlaczki”, „ Zaprzęgi”, „ Ile kroków do domu”, „ Idziemy po śniegu”
Zabawy słuchowe: „ Dokończ słowo”, „ Karuzela z sylabami”, „ Liczymy sylaby”, „ Szukamy rodziny”, „ Jaka to głoska”