TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W GRUPIE V „ ŻABKI ”
STYCZEŃ 2025
- SKOK W NOWY ROK – 7.01 – 10. 01.2025
CELE: rozwijanie umiejętności językowych
doskonalenie percepcji słuchowej
rozwijanie sprawności ruchowej
doskonalenie sprawności manualnej
rozwijanie logicznego myślenia
rozwijanie wrażliwości muzycznej
kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego
ZABAWY RUCHOWE: „ Zegary”, „Chodzimy jak”, „ Szlaczki”, „ Pory roku”, „Wróć na swoje miejsce”, „ Karuzela”, „ Baloniki ”, „ Tydzień”
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:
„ Noworoczne życzenia ”- słuchanie wiersza
„Rebusy ”- zabawa słuchowa
„ Ułóż tak samo”- zabawa matematyczna
„ do czego to służy”- oglądanie różnych przedmiotów służących do odmierzania czasu
„ Marzenia na nowy rok”- praca plastyczna
„ Tropimy głoskę p”- zabawy słuchowe
„ Nowy Rok”- słuchanie wiersza
„ Pory roku ”- słuchanie piosenki
„ Baśń o dwunastu miesiącach”- słuchanie opowiadania
„ Tydzień”- słuchanie wiersza
„ Pory roku”- praca plastyczna
- ZWIERZĘTA ZIMĄ – 13- 17. 01. 2025
CELE :rozwijanie słownictwa dzieci
kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt
doskonalenie sprawności manualnej
kształtowanie umiejętności kontynuowania rozpoczętych rytmów
doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony
rozwijanie sprawności ruchowej
doskonalenie percepcji słuchowej
ZABAWY RUCHOWE :” Co robią zwierzęta?”, „ Taniec ptaków”, „Zaczarowane zwierzęta”, „Chodzenie po tropach”, „Zwierzęta do domu”
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:
Spacer po najbliższej okolicy przedszkola- określanie zmian, jakie zaszły w przyrodzie
„ Zimowe mieszkania”- słuchanie wiersza
„ Dokończ rytm”- zabawa dydaktyczna”
„ Po mojej prawej stronie jest…”- zabawa dydaktyczna
„ Ptaszek w gościnie”- słuchanie wiersza
„ Ptaki zimą”- – ćwiczenia słownikowe, rozpoznawanie i nazywanie ptaków
„ Ptaki”- lepienie z plasteliny
„ Dołóż wyraz”- ćwiczenia językowe
„Pomoc ptakom” – dokarmianie ptaków
„ Przygotowania do zimy”- słuchanie opowiadania
„ Karmimy zwierzęta”- zabawa matematyczna
„ Tropimy głoskę u”- zabawy słuchowe
„ Zapisane na śniegu”- słuchanie opowiadania
„ Ułóż tak samo”- zabawa dydaktyczna
„ Znudzony niedźwiedź – gimnastyka buzi i języka
„ Zwierzęta w lesie”- praca plastyczna
- Babcia i dziadek – 20- 24.01.2025
CELE :rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
kształtowanie postawy wdzięczności i szacunku do osób starszych
doskonalenie sprawności manualnej
rozwijanie sprawności fizycznej
kształtowanie myślenia matematycznego
rozwijanie percepcji słuchowej
rozwijanie wrażliwości muzycznej
ZABAWY RUCHOWE:” Ojciec Wirgiliusz”, „Kto szybciej”, „Siała baba mak”, „Zrób tyle samo”, „ Ile kroków do domu?”, „ Zabawa z chustami”, „Droga do domu”
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:
„ W moim domu”- rozmowa na podstawie wiersza
„ Mój dom”- praca plastyczna
„ Kto tutaj mieszka?”- zabawa słuchowa
„ U babci jest słodko”- nauka na pamięć fragmentu wiersza
„ Babcia od bajek, dziadek od zagadek”- słuchanie piosenki
„ Zabawy z babcią i dziadkiem”- rozmowa z dziećmi
„ Tropimy głoskę b”- zabawy słuchowe
„ Kwiaty dla babci i dziadka”- rysowanie pastelami”- praca plastyczna
„ Razem mamy więcej”- zabawa dydaktyczna
” Zagadka dla dziadka”- zabawa słuchowa
„ Laurki dla babci i dziadka”- praca plastyczna
„ Upominek dla babci i dziadka”- praca plastyczna
„Dla dziadka”- słuchanie wiersza
„ Przyjęcie dla babci i dziadka”- zabawa dydaktyczna
Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka – prezentacja programu artystycznego
Bal karnawałowy
- WSZĘDZIE BIAŁO – 27- 31.01.2025
CELE :rozwijanie umiejętności językowych
Poznanie nazw zwierząt polarnych
rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
kształtowanie logicznego myślenia
doskonalenie percepcji słuchowej
rozwijanie myślenia matematycznego
rozwijanie wrażliwości muzycznej
doskonalenie sprawności manualnej
ZABAWY RUCHOWE: „ Krąży kula”, „Sopelki”, „Śnieżynki”, „Dzieci chodzą po wysokim śniegu”, „Zaprzęgi”, „Pieski na spacer”, „ Pingwin”
PROPOZYCJE ZAJĘĆ:
„ Woda”- słuchanie opowiadania
„ Śniegowe kolory”- zabawa plastyczna
„ Śnieg i deszcz”- historyjka ruchowa
„ Liczymy sylaby ”- zabawa słuchowa
„ Kropelki i sopelki ”- słuchanie wiersza
„ Tropimy głoskę y ”- zabawy słuchowe
„ Przygody kropelki”- zabawa plastyczna
„ Biała gwiazdka”- słuchanie wiersza
„ Zimowa poleczka”- zabawa taneczna do piosenki
„ Pudło z gwiazdkami”- zabawa dydaktyczna
„ Kto i dlaczego może lubić zimę?”- rozmowa na podstawie doświadczeń dzieci
„ Zimowe zagadki”- rozwiązywanie zagadek o zwierzętach polarnych
„ O pingwinku Kleofasku”- słuchanie opowiadania
„ Psie zaprzęgi”- zabawa matematyczna
„ Pingwin”- praca plastyczna