TEMATY  KOMPLEKSOWE  REALIZOWANE  W  GRUPIE V „ ŻABKI ”

                                                    STYCZEŃ  2025

 

  1. SKOK W NOWY ROK – 7.01 – 10. 01.2025

 

CELE: rozwijanie umiejętności językowych

            doskonalenie percepcji słuchowej

            rozwijanie sprawności ruchowej

            doskonalenie sprawności manualnej

            rozwijanie logicznego myślenia

            rozwijanie wrażliwości muzycznej

            kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego

 

ZABAWY RUCHOWE: „ Zegary”, „Chodzimy jak”, „ Szlaczki”, „ Pory roku”, „Wróć na swoje miejsce”, „ Karuzela”, „ Baloniki ”, „ Tydzień”

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

„ Noworoczne życzenia ”- słuchanie wiersza

„Rebusy ”- zabawa słuchowa

„ Ułóż tak samo”- zabawa matematyczna

„ do czego to służy”- oglądanie różnych przedmiotów służących do odmierzania czasu

„ Marzenia na nowy rok”- praca plastyczna

„ Tropimy głoskę p”- zabawy słuchowe

„ Nowy Rok”- słuchanie wiersza

„ Pory roku ”- słuchanie piosenki

„ Baśń o dwunastu miesiącach”- słuchanie opowiadania

„ Tydzień”- słuchanie wiersza

„ Pory roku”- praca plastyczna

 

  1. ZWIERZĘTA ZIMĄ – 13- 17. 01. 2025

 

CELE :rozwijanie słownictwa dzieci

            kształtowanie  wrażliwości na potrzeby zwierząt

            doskonalenie sprawności manualnej

            kształtowanie umiejętności kontynuowania rozpoczętych rytmów

            doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony

            rozwijanie sprawności ruchowej

doskonalenie percepcji słuchowej

 

ZABAWY RUCHOWE :” Co robią zwierzęta?”, „ Taniec ptaków”, „Zaczarowane zwierzęta”, „Chodzenie po tropach”, „Zwierzęta do domu”

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola- określanie zmian, jakie zaszły w przyrodzie

„ Zimowe mieszkania”- słuchanie wiersza

„ Dokończ rytm”- zabawa dydaktyczna”

„ Po mojej prawej stronie jest…”- zabawa dydaktyczna

„ Ptaszek w gościnie”- słuchanie wiersza

„ Ptaki zimą”- – ćwiczenia słownikowe, rozpoznawanie i nazywanie ptaków

„ Ptaki”- lepienie z plasteliny

„ Dołóż wyraz”- ćwiczenia językowe

„Pomoc ptakom” – dokarmianie ptaków

„ Przygotowania do zimy”- słuchanie opowiadania

„ Karmimy zwierzęta”- zabawa matematyczna

„ Tropimy głoskę u”- zabawy słuchowe

„ Zapisane na śniegu”- słuchanie opowiadania

„ Ułóż tak samo”- zabawa dydaktyczna

„ Znudzony niedźwiedź – gimnastyka buzi i języka

„ Zwierzęta w lesie”- praca plastyczna

 

  1. Babcia i dziadek – 20- 24.01.2025

 

CELE :rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

            kształtowanie postawy wdzięczności i szacunku do osób starszych

            doskonalenie sprawności manualnej

            rozwijanie sprawności fizycznej

            kształtowanie myślenia matematycznego

            rozwijanie percepcji słuchowej

rozwijanie wrażliwości muzycznej

 

ZABAWY RUCHOWE:” Ojciec Wirgiliusz”, „Kto szybciej”, „Siała baba mak”, „Zrób tyle samo”, „ Ile kroków do domu?”, „ Zabawa z chustami”, „Droga do domu”

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

 

„ W moim domu”- rozmowa na podstawie wiersza

„ Mój dom”- praca plastyczna

„ Kto tutaj mieszka?”- zabawa słuchowa

„ U babci jest słodko”- nauka na pamięć fragmentu wiersza

„ Babcia od bajek, dziadek od zagadek”- słuchanie piosenki

„ Zabawy z babcią i dziadkiem”- rozmowa z dziećmi

 „ Tropimy głoskę b”- zabawy słuchowe

„ Kwiaty dla babci i dziadka”- rysowanie pastelami”- praca plastyczna

„ Razem mamy więcej”- zabawa dydaktyczna

” Zagadka dla dziadka”- zabawa słuchowa

„ Laurki dla babci i dziadka”- praca plastyczna

„ Upominek dla babci i dziadka”- praca plastyczna

„Dla dziadka”- słuchanie wiersza

„ Przyjęcie dla babci i dziadka”- zabawa dydaktyczna

Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka – prezentacja programu artystycznego

Bal karnawałowy

 

 

  1. WSZĘDZIE BIAŁO – 27- 31.01.2025

 

CELE :rozwijanie umiejętności językowych

            Poznanie nazw zwierząt polarnych

rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi

kształtowanie logicznego myślenia

doskonalenie percepcji słuchowej

            rozwijanie myślenia matematycznego

            rozwijanie wrażliwości muzycznej

            doskonalenie sprawności manualnej

           

 

ZABAWY RUCHOWE: „ Krąży kula”, „Sopelki”, „Śnieżynki”, „Dzieci chodzą po wysokim śniegu”, „Zaprzęgi”, „Pieski na spacer”, „ Pingwin”

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

„ Woda”- słuchanie opowiadania

„ Śniegowe kolory”- zabawa plastyczna

„ Śnieg i deszcz”- historyjka ruchowa

„ Liczymy sylaby ”- zabawa słuchowa

„ Kropelki i sopelki ”- słuchanie wiersza

„ Tropimy głoskę y ”- zabawy słuchowe

„ Przygody kropelki”- zabawa plastyczna

„ Biała gwiazdka”- słuchanie wiersza

„ Zimowa poleczka”- zabawa taneczna do piosenki

„ Pudło z gwiazdkami”- zabawa dydaktyczna

„ Kto i dlaczego może lubić zimę?”- rozmowa na podstawie doświadczeń dzieci

„ Zimowe zagadki”- rozwiązywanie zagadek o zwierzętach polarnych

„ O pingwinku Kleofasku”- słuchanie opowiadania

„ Psie zaprzęgi”- zabawa matematyczna

„ Pingwin”- praca plastyczna