Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej na wrzesień

Grupa “Zajączki”

01.09-05.09.2025: Witamy po wakacjach

Cele:

  • Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu.
  • Wzmacnianie więzi w grupie rówieśniczej.
  • Rozpoznawanie i nazywanie emocji.
  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.
  • Rozwijanie kompetencji językowych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej przez prace plastyczne.
  • Tworzenie znaków graficznych.
  • Rozwijanie uwagi i koncentracji.
  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej

Propozycje zabaw i zajęć:

  • „Przedszkolny relaks” – nauka ciszy i koncentracji
  • „Igor, Lena i piszczący krzak” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
  • „Co to za uczucie?” – zabawa z elementami TUS.
  • „Podróż po Krainie Emocji” – zabawa ruchowo-naśladowcza.
  • „Emocja przyjemna czy nieprzyjemna?”– zabawa językowo-klasyfikacyjna
  • „Wrzesień-przedszkolak” – wprowadzenie piosenki
  • „Dobrze, że jesteś” –zabawa ruchowo-integracyjna
  • „Nasza grupa” – praca plastyczna
  • „Czego mamy więcej?” – zabawa matematyczna
  • “Węże długie, węże krótkie” – zabawa ruchowo – matematyczna
  • ,,Przyrodnicze obrazy”- zabawa sensoryczna
  • “Mokry listek” – ćwiczenie na koncentrację
  • “Nieśmiały Tomek” –wiersz A. Edyk –praca z tekstem
  • “Stacja zabawa” – zabawa językowo – manualna

 

08.09-12.09.2025: Wokół nas – nasze otoczenie

Cele:

  • Ustalenie zasad grupowych
  • Kształtowanie empatii I wrażliwości
  • WzbogAcenie słownictwa o określenia dotyczące zawodów
  • Rozwijanie umiejętności określenia położenia przedmiotu
  • Rozwijanie logicznego myślenia
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej
  • Doskonalenie współpracy w parach lub grupie
  • Utrwalenie znajomości wyposażenia łazienki
  • Doskonalenie motoryki małej
  • Rozwijanie kreatywności

Propozycje zabaw i zajęć:

  • “Większy Piotrek i czerwony samolot”-M. Mazan- wprowadzenie do tematu tygodnia
  • “Ustalamy zasady” – zabawa społeczna z elementami TUS
  • “Co tu się robi?” – burza mózgów
  • “Co to jest I komu potrzebne do pracy?” – zabawa skojarzeniowa
  • ”Posłuszny woreczek” – zabawa ruchowa
  • “Kodowanie” – kolorowanie obrazka wg. Kodu
  • “Nad i obok” –zabawa ruchowa z elementami omijania I przeskakiwania
  • “Siła balonu” – eksperyment
  • “Dotknij, opisz, zgadnij” – zabawa sensoryczna
  • “ Duża kropa, mała kropeczka” – zabawa ruchowo-motoryczna
  • “Narysuj I podaj dalej” – zabawa plastyczno-integracyjna
  • “Kolorowy ręczniczek”- zabawa twórcza
  • “Ślimak / Grzyb” –praca plastyczna

 

19.09 – 19.09.2025: Nasze pasje, nasze bziki

Cele:

  • Rozwijanie języka czynnego dzieci.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • Rozwijanie spostrzegawczości i myślenia
  • Wdrażanie do poszanowania odmiennych upodobań dzieci w grupie
  • Rozpoznawanie I określanie wielkości zabawek
  • Kształtowanie poczucia pewności siebie
  • Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt
  • Budzenie wiary we własne możliwości i umiejętności
  • Kształtowanie umiejętności manipulacyjnych
  • Rozwijanie zdolności twórczych dzieci

Propozycje zabaw i zajęć:

  • “Wymyśl I dokończ”- nauka ciszy I koncentracji
  • “Lena szuka pasji” – M. Mazan –słuchanie tekstu literackiego
  • “Lepię bo lubię” – zabawa manipulacyjna
  • “Moja pasja” – rozmowa kierowana
  • “Moje pasje, moje hobby” – osłuchanie się z piosenką
  • “Zgadnij, co lubię” – rozwiązywanie zagadek słownych
  • “Marsz z sylabizowaniem” – zabawa ruchowo-językowa
  • “Hop do małego, hop do dużego” – zabawa skoczna
  • “Tutaj małe, tutaj duże” – zabawa matematyczna
  • “Troskliwa Dorotka” A. Edyk – rozmowa na temat wiersza
  • “Czego potrzebują nasi pupile?” – zabawa klasyfikacyjna
  • “Sprawność na medal” – zabawa słuchowa
  • “Muzycy na medal”- zabawa integracyjno – naśladowcza z instrumentami perkusyjnymi

22.09-26.09.2025: Czy to już jesień?

 Cele:

  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie
  • Wdrażanie do swobodnego wyrażania emocji
  • Wprowadzenie litery “O”
  • Utrwalenie zasad poruszania się w przestrzeni publicznej
  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania stron lewej i prawej
  • Doskonalenie umiejętności rozróżniania znaków
  • Utrwalanie znajomości nazw owoców rosnących w polskich sadach I ogrodach, wspomaganie integracji sensorycznej
  • Wdrażanie do zdrowego odżywiania
  • Kształtowanie wrażliwości dziecka w kontakcie ze sztuką
  • Rozwijanie poczucia rytmu i reagowania na sygnał

Propozycje zabaw i zajęć:

  • “Jesień wokół nas” – rozmowa kierowana
  • “Liście jak na dłoni” – nauka ciszy I koncentracji
  • “Jesienna pocztówka” – praca plastyczna
  • “Kłótnia i zgoda” – zabawa logopedyczna
  • “Owoce” – wprowadzenie litery “O”
  • “Znaki wokół nas” – zabawa poznawcza
  • “Na ulicy”- zabawa z elementami TUS
  • “Lewa, prawa” – zabawa orientacyjno – porządkowa
  • “Dotknij lewą ręką, dotknij prawą ręką” – zabawa dydaktyczna
  • “Smakowite owoce z ogrodu” – burza mózgów, zabawa sensoryczna
  • “Co to za owoc?” – zabawa sensoRyczno plastyczna
  • “Sałatka na podwieczorek” – zajęcia praktyczne
  • “Jesień na obrazach” – zabawa dydaktyczna
  • “Warzywa do słoika” – zabawa z elementami czołgania I turlania