PLAN PRACY NA STYCZEŃ 2024 r DLA GRUPY I „PSZCZÓŁKI”
TYDZIEŃ I 2-5.01.2024
„Skok w Nowy Rok”
Praca dydaktyczna:
- Praca plastyczna: „Fajerwerki” (farby i brokat)
- Wyliczanka: „Wiosna, lato, jesień, zima i od nowa się zaczyna”-
-nauka na pamięć - „Bal pór roku”- taniec przy muzyce dla dzieci
- Rozwiązywanie zagadek słownych na temat zimy
- Zabawa ruchowa w parach: „Huśtawka”
- Słuchanie wiersza „Na karuzeli” I. Jabłońskiej-Gabrysiak
- Zabawa tradycyjna ze śpiewem „Karuzela”
Cele edukacyjne:
- Rozwijanie motoryki małej i dużej
- Rozwijanie wiedzy na temat upływającego czasu
- Rozwijanie uwagi i pamięci
- Integrowanie grupy
TYDZIEŃ II 8-12.01.2024
„Wszędzie biało”
Praca dydaktyczna:
- Zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence „Sanna”
- Zabawa ruchowo-naśladowcza wg M. Barańskiej „Zanim wyjdę na spacerek…”
- Próby przeliczania guzików
- Nauka zapinania guzików
- Praca plastyczna: „Bałwanek”- malowanie farbami inspirowane wierszem A. Maćkowiaka pt. „Bałwan”
- Eksperyment „Burza śnieżna” w słoiku
- Słuchanie wiersza I.R. Salach pt. „Śnieg”
- Dokarmianie ptaków w przedszkolnych karmnikach
Cele edukacyjne:
- Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
- Rozwijanie samodzielności i sprawności rąk
- Rozwijanie umiejętności liczenia
- Rozwijanie ciekawości poznawczej
- Rozwijanie uwagi i umiejętności aktywnego słuchania utworów literackich
- Rozwijanie wrażliwości na potrzeby zwierząt
TYDZIEŃ III 15-19.01.2024
„Karnawał”
Praca dydaktyczna:
- „Na saneczkach”- zabawa ruchowa z ławeczką gimnastyczną
- „Kolorowe muchy i kokardy”- praca plastyczna z bibuły i kolorowego papieru
- Zabawa taneczna z piosenką pt. „W karnawale wielkie bale”
- Bal karnawałowy
- Układanie rytmów ze znanych kształtów (prostokąt, koło, trójkąt)
- Słuchanie i rozmowa na temat wiersza I. Jabłońskiej-Gabrysiak
„Humor Hanki” - Taniec z balonami w parach
Cele edukacyjne:
- Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
- Rozwijanie sprawności rąk
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych
i układania rytmów - Rozwijanie uwagi i umiejętności aktywnego słuchania utworów literackich
- Rozwijanie umiejętności współpracy
- Rozwijanie sprawności całego ciała
TYDZIEŃ IV 22-26.01.2024
„Babcia i Dziadek”
Praca dydaktyczna:
- Słuchanie wiersza pt. „Kiedy babcia była mała”
- Nauka piosenki pt. „Babcia w kapciach” i Nieposłuszny dziadek”
- Przygotowanie upominków dla babć i dziadków metodą decoupage
- Wykonanie laurek dla babć i dziadków z kolorowego papieru
- Dzień Babci i Dziadka” w przedszkolu
- Przeskakiwanie przez położoną skakankę
- Rozpoznawanie podstawowych kształtów
Cele edukacyjne:
- Rozwijanie uwagi i umiejętności aktywnego słuchania utworów literackich
- Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
- Rozwijanie sprawności rąk
- Rozwijanie szacunku do rodziny i osób starszych
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych
- Rozwijanie sprawności całego ciała
TYDZIEŃ V 29.01-2.02.2024
„Zimowe zabawy”
Praca dydaktyczna:
- „Lód”- rysowanie z wierszykiem A. Maćkowiaka
- Eksperyment z zamrażaniem wody i topienia lodu
- Rzucanie do celu śnieżkami lub woreczkami gimnastycznymi
- Słuchanie wiersza „Mrozek mrozi, śnieżek prószy…” M. Strzałkowskiej
- Lepienie „Bałwanka” z plasteliny
- Historyjka obrazkowa „Historia jednej śnieżynki”
- Klasyfikowanie przedmiotów wg koloru
- Słuchanie muzyki fortepianowej –„Yiruma”- zapoznanie z brzmieniem instrumentu
Cele edukacyjne:
- Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
- Rozwijanie samodzielności i sprawności rąk
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
- Rozwijanie ciekawości poznawczej
- Rozwijanie uwagi i umiejętności aktywnego słuchania utworów literackich
- Rozwijanie sprawności całego ciała