PLAN NA LISTOPAD
GRUPA II “KOTKI”
01.11 -08.11.2024 Jesienna muzyka
Cele:
-rozwijanie słownika czynnego
-kształtowanie umiejętności recytatorskich
-kształtowanie umiejętności matematycznych
-rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
-wdrażanie do odkładani zabawek na miejsce po skończonej zabawie
– rozwijanie umiejętności logicznego odpowiadania na pytania
-pokazywanie i podawanie nazw elementów ubrań
Propozycje zajęć i zabaw:
„Kalosze”,” Jesienna pogoda” , „ Wiatr” , „Co lata?” , „Wysoko – nisko” – zabawa dydaktyczna.
„Zakładam kalosze” – zabawa ruchowa z elementem skłonu.
„Deszcz” – zabawa słuchowa.
„Pod parasolem” – zabawa orientacyjno-porządkowa z elementami języka angielskiego.
„Parasol” – zabawa naśladowcza na podstawie wiersza A. Maćkowiaka
„Latawiec” – zabawa naśladowcza z tekstem A. Maćkowiaka.
„Duże i małe kałuże” – Zabawa w kodowanie.
„Wiatraki” – zabawa ruchowa z wymachem rąk w przód.
„Jesienna orkiestra” – zabawy muzyczne.
„Kolorowy wietrzyk” – ćwiczenia oddechowe.
„Kto szybciej?” – zabawa orientacyjno-porządkowa
„Ręka – noga” – zabawa badawcza
11.11-15.11.2024 Mali artyści
Cele:
-rozwijanie słownika czynnego
-pokazywanie i podawanie nazw kolorów
-rozwijanie myślenia logicznego
-kształtowanie pamięci słuchowej
-rozwijanie sprawności manualnej i małej motoryki
-rozwijanie doznań sensorycznych
-rozwijanie ekspresji twórczej
Propozycje zajęć i zabaw:
„Plastelina na niby” – zabawa słuchowo-ruchowa wg M. Barańskiej.
„Malarz…” – zabawa słuchowo-ruchowa wg E. i W. Szwajkowskich
„Kolorowy ryż” – zabawa badawcza.
„Mój kolor to…” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
„Łowickie pasiaki”, „Dwa” , „Obrazki” – zabawa dydaktyczna.
„Narzędzia malarskie” – zabawa dydaktyczna.
„Malowanie” – zabawa ruchowa
„Malujemy masażyk” – zabawa naśladowcza.
„Jesienne granie” – zabawy muzyczno-ruchowe
„Plastelinowe zabawy” – zabawa badawcza i słownikowa
„Kolorowa muzyka” – zabawa muzyczno-ruchowa.
„W powietrzu” – zabawa naśladowcza
„Rysujesz ty” – zabawa ruchowo-słuchowa i słownikowa.
18.11-22.11.2024 Ciepło i miło
Cele:
-pokazywanie i podawanie nazw różnorodnych nakryć głowy
-rozwijanie myślenia logicznego
-rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej
-rozwijanie samodzielności w nakładaniu ubrań wierzchnich
-kształtowanie poczucia rytmu
-rozwijanie ekspresji twórczej
-rozwijanie umiejętności prawidłowego wkładania butów
-rozwijanie czynnego słowika dzieci
Propozycje zajęć i zabaw:
„Oj, jak zimno!” – zabawa paluszkowa wg M. Barańskiej.
„Czapka” – rozmowa na podstawie fragmentu wiersza A. Maćkowiaka
„Lato – zima”, „Szalik” , „Szafa pełna ubrań” , „Kożuch” „Ile tu butów” , „Buty” , „Swetry” – zabawa dydaktyczna.
„Nakryj głowę” – zabawa orientacyjno-porządkowa
„Wiatr i chmurki” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence.
„Co zakładasz?” – podawanie nazw części
„Sznurowanie” – zabawa rozwijająca motorykę.
„Idę po śladach” – chodzenie po śladach
„Mam dziś…” – zabawa ruchowa z chustą animacyjną.
„Kolory” – zabawa z kodowaniem
„Rękawiczki” – zabawa rozwijająca motorykę małą i dużą
„Czysta odzież” – zabawa badawcza
„Skarpeta dla misia” – zabawa rozwijająca motorykę małą i dużą.
25.11-29.11.2024 Świąteczne pocztówki
Cele:
-kształtowanie sprawności językowej
-budzenie zainteresowań środowiskiem społecznym
-kształtowanie percepcji słuchowej
-wdrażanie do nawiązywania serdecznych i przyjacielskich relacji z rówieśnikami
-rozwijanie czynnego słownika dzieci
-kształtowanie wrażliwości sensorycznej
-rozwijanie koncentracji uwagi i myślenia logicznego
-usprawnienie małej motoryki
-doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
-wdrażanie do uważnego korzystania ze wspólnych zabawek
Propozycje zajęć i zabaw:
„Jak się masz?” – zabawa paluszkowa wg M. Barańskiej.
„List” – rozmowa na podstawie historyjki
„Pociągi z listami” , „Listonosz” , „Listy – wątek osobisty” „Nie pasuje”, „Szybka wiadomość” – zabawa dydaktyczna.
„Idę z listem” – zabawa integracyjna
„Dla kogo list?” – zabawa słuchowa.
„Wiatr i chmurki” – zabawy muzyczno-ruchowe
„Paczka” – zabawa sensoryczna.
„Wysyłam list” – zabawa sensoryczna
„Jak się masz?” – zabawa paluszkowa wg M. Barańskiej.
„Do skrzynki!” – zabawa orientacyjno-porządkowa ze wspięciem na palce.
„Przekaż przesyłkę” – zabawa naśladowcza