TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W GRUPIE
IV – LUTY 2024
- KARNAWAŁ – 5.02-9.02 2024
Cele :
– rozwijanie więzi społecznych w grupie
– kształtowanie poczucia rytmu
– doskonalenie sprawności manualnej
– kształtowanie wyobraźni
– rozwijanie spostrzegawczości
– usprawnianie narządów mowy
– rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy sylabowej wyrazów
– rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej
– wyrażanie radości z przynależności do grupy
Zabawy ruchowe : ,, Smok w jaskini ‘’ , ,, Jedziemy na bal ‘’, ,, Tańczące serpentyny ‘’
,, Kto się schował pod pelerynką ‘’, ,, Dyrygent ‘’ , ,,Pączki na talerzach’’. ,, Balonikowy walczyk’’
,,Bal karnawałowy’’ – słuchanie opowiadania N .
..Karnawałowe przebieranki’’ – zabawa twórcza
,,Balonowe wzorki’’ – zabawa dydaktyczna
,,Balonowe ludki ‘’- praca plastyczna
,,Walczyk’’- nauka kroku podstawowego
,,Karnawałowa zabawa ‘’- gimnastyka buzi i języka
,,Maska karnawałowa ‘’- praca plastyczna
,,Co to za słodycze ?’’- zabawa słuchowa
,,Piosenka o Tupie’’- słuchanie piosenki
- DAWNO TEMU 02- 16.02 2024
Cele:
– doskonalenie percepcji słuchowej
– rozwijanie umiejętności językowych
-kształtowanie poczucia rytmu
-rozwijanie myślenia matematycznego
-budzenie ciekawości poznawczej
– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
-doskonalenie sprawności manualnej
-kształtowanie sprawności fizycznej
– poszerzanie doznań sensorycznych
Zabawy ruchowe : ,, Drzewa w lesie ‘’, ,,Rosną drzewa ‘’, ,,Wagoniki’’, ,,Taniec dinozaurów’’, ,,W kopalni ’’, ,,Kołysanie jajka’’ , ,,Złap dinozaura za ogon’’, ,,Jajka w gnieżdzie’’
..Prehistoryczny las ‘’- słuchanie opowiadania
,,Las’’- praca plastyczna
,,Dinozaury’’- słuchanie piosenki
,,Liczymy skarby’’- zabawa słuchowa
,,Czarne i białe skarby ‘’- zabawa badawcza
,,Mały dinozaur’’- zabawa dydaktyczna
,,Czarno na białym ‘’- praca plastyczna
,,Zwierzęta ‘’- zabawa matematyczna
,,Archeolog’’- słuchanie wiersza
- KIEDY PATRZĘ W NIEBO 19.02- 23.02 2024
Cele:
-rozwijanie umiejętności językowych
-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
-rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
-doskonalenie sprawności manualnej
-rozwijanie wyobrazni i kreatywności
-rozwijanie myślenia matematycznego
-rozwijanie słownika biernego i czynnego
-kształtowanie sprawności fizycznej
-rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
Zabawy ruchowe: ,,Wstaje dzień’’ , ,,Stary niedźwiedź ‘’, ,, Dzień i noc ‘’ , ,, Raz dwa’’, ,,Śniegowe chmury’’
,,Lot rakiety’’, ,, Lecimy ‘’
,,Dzień przedszkolaka ‘’- zabawa dydaktyczna
,,Jak wygląda dzień przedszkolaka ‘’- praca plastyczna
,,Usypianie Tupa ‘’- zabawa ortofoniczna z elementem ruchu
,,Sen zajączka ‘’- słuchanie wiersza
,, Chmury i chmurki’’- zabawa dydaktyczna
,,Kształty na niebie ‘’- praca plastyczna
,,Start rakiety’’- gimnastyka buzi i języka
,,Na niebie ‘’ – rozwiązywanie zagadek
,,To co lata ‘’- zabawa słuchowa
- SIŁY PRZYRODY 02- 1.03 2024
Cele:
-rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
– rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
-rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru
-poznanie obiegu wody w przyrodzie
– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
-nabywanie umiejętności wnioskowania
-uwrażliwienie na piękno otaczającej nas przyrody
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie sprawności fizycznej
Zabawy ruchowe : ,,Ze mną jesteś bezpieczny ‘’, ,,Płynie woda ‘’, ,,Kałuże’’, ,,Przez rzeczkę’’, ,,Uciekaj powódź ‘’, Wysokie drzewa’’, ,,Nie upuść balonika! ‘’
,,Dyżurny’’- słuchanie opowiadania
,, Ognisko’’- poznanie piosenki
– ,,Mała kropelka ‘’- słuchanie wiersza
-,, Jak szybko paruje woda ? ‘’- zabawa badawcza
– ,, Gdzie ukryła się woda w naszym przedszkolu ‘’- zabawa dydaktyczna
– ,, Zaczarowana kropelka wody ‘’- praca plastyczna
-,, Tyle kropel ile kropek’’- zabawa matematyczna
– ,,Nokturn cis-mol ‘’- zapoznanie z postacią Fryderyka Chopina i jego twórczością
– ,,Malujemy muzykę klasyczną ‘’- praca plastyczna
-,, Piotruś i powietrze ‘’- słuchanie wiersza