TEMATY  KOMPLEKSOWE   REALIZOWANE  W GRUPIE 

IV – LUTY  2024

  1. KARNAWAŁ – 5.02-9.02 2024

Cele :

– rozwijanie  więzi  społecznych  w  grupie

– kształtowanie  poczucia  rytmu

– doskonalenie  sprawności   manualnej

– kształtowanie  wyobraźni

– rozwijanie   spostrzegawczości

–  usprawnianie  narządów   mowy

– rozwijanie  umiejętności  dokonywania   syntezy  sylabowej  wyrazów 

–  rozwijanie percepcji   wzrokowej  i  słuchowej 

–  wyrażanie  radości  z  przynależności  do  grupy

 

Zabawy  ruchowe :  ,, Smok  w  jaskini ‘’ ,   ,,  Jedziemy na  bal ‘’,  ,, Tańczące  serpentyny ‘’

,, Kto  się  schował pod pelerynką ‘’,   ,,  Dyrygent ‘’ ,   ,,Pączki  na talerzach’’.  ,, Balonikowy  walczyk’’

,,Bal   karnawałowy’’ – słuchanie  opowiadania  N .

..Karnawałowe  przebieranki’’ – zabawa  twórcza

,,Balonowe wzorki’’ – zabawa  dydaktyczna

,,Balonowe ludki ‘’- praca plastyczna

,,Walczyk’’- nauka  kroku  podstawowego

,,Karnawałowa  zabawa ‘’- gimnastyka  buzi  i  języka

,,Maska  karnawałowa ‘’- praca  plastyczna

,,Co  to  za słodycze ?’’- zabawa  słuchowa

,,Piosenka o Tupie’’-  słuchanie  piosenki

 

 

  1. DAWNO TEMU   02- 16.02 2024

Cele:

– doskonalenie  percepcji  słuchowej

– rozwijanie  umiejętności  językowych

-kształtowanie  poczucia rytmu

-rozwijanie  myślenia  matematycznego

-budzenie  ciekawości  poznawczej

– rozwijanie koordynacji  słuchowo-ruchowej

-doskonalenie  sprawności  manualnej

-kształtowanie sprawności   fizycznej

– poszerzanie  doznań  sensorycznych

Zabawy  ruchowe :  ,, Drzewa  w lesie ‘’,  ,,Rosną drzewa ‘’, ,,Wagoniki’’,  ,,Taniec  dinozaurów’’,   ,,W  kopalni ’’,  ,,Kołysanie  jajka’’ ,  ,,Złap dinozaura za ogon’’,  ,,Jajka w gnieżdzie’’

 

..Prehistoryczny  las ‘’-  słuchanie  opowiadania

,,Las’’- praca  plastyczna

,,Dinozaury’’- słuchanie  piosenki

,,Liczymy  skarby’’- zabawa  słuchowa

,,Czarne  i białe skarby ‘’- zabawa badawcza

,,Mały  dinozaur’’- zabawa  dydaktyczna

,,Czarno na białym ‘’- praca plastyczna

,,Zwierzęta ‘’-  zabawa  matematyczna

,,Archeolog’’- słuchanie wiersza

  1. KIEDY PATRZĘ W NIEBO 19.02- 23.02 2024

Cele:

-rozwijanie  umiejętności  językowych

-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

-rozwijanie zainteresowania  zjawiskami przyrodniczymi

-doskonalenie sprawności manualnej

-rozwijanie wyobrazni  i  kreatywności 

-rozwijanie myślenia  matematycznego

-rozwijanie  słownika  biernego  i  czynnego

-kształtowanie sprawności  fizycznej

-rozwijanie koordynacji  wzrokowo – ruchowej

Zabawy  ruchowe:   ,,Wstaje dzień’’ ,  ,,Stary  niedźwiedź ‘’,  ,, Dzień  i  noc ‘’ ,  ,, Raz  dwa’’, ,,Śniegowe  chmury’’

,,Lot  rakiety’’,  ,, Lecimy ‘’

 

,,Dzień  przedszkolaka ‘’- zabawa dydaktyczna

,,Jak  wygląda dzień  przedszkolaka ‘’- praca plastyczna

,,Usypianie Tupa ‘’- zabawa  ortofoniczna z elementem ruchu

,,Sen  zajączka ‘’- słuchanie wiersza 

,, Chmury i chmurki’’- zabawa  dydaktyczna

,,Kształty na niebie ‘’- praca  plastyczna

,,Start  rakiety’’- gimnastyka  buzi  i języka

,,Na  niebie ‘’ – rozwiązywanie zagadek

,,To co lata ‘’- zabawa słuchowa 

 

  1. SIŁY PRZYRODY  02- 1.03 2024

Cele:

-rozwijanie  umiejętności komunikacyjnych

– rozwijanie myślenia  przyczynowo- skutkowego 

-rozwijanie  empatii  i  pozytywnych cech charakteru

-poznanie  obiegu wody w przyrodzie

– rozwijanie koordynacji   słuchowo- ruchowej

-nabywanie umiejętności  wnioskowania

-uwrażliwienie na piękno otaczającej nas  przyrody

– rozwijanie umiejętności  liczenia 

– rozwijanie  sprawności  fizycznej 

Zabawy  ruchowe :  ,,Ze  mną  jesteś   bezpieczny ‘’,  ,,Płynie  woda ‘’,  ,,Kałuże’’, ,,Przez  rzeczkę’’,  ,,Uciekaj  powódź ‘’,  Wysokie  drzewa’’,  ,,Nie  upuść  balonika! ‘’

 

,,Dyżurny’’- słuchanie  opowiadania

,, Ognisko’’-  poznanie piosenki

– ,,Mała  kropelka ‘’- słuchanie  wiersza

-,, Jak  szybko  paruje  woda ? ‘’- zabawa  badawcza

– ,, Gdzie ukryła się woda w naszym  przedszkolu ‘’- zabawa dydaktyczna

– ,, Zaczarowana  kropelka  wody ‘’- praca plastyczna

-,, Tyle kropel  ile kropek’’- zabawa matematyczna

– ,,Nokturn  cis-mol ‘’- zapoznanie  z postacią  Fryderyka  Chopina i jego  twórczością

– ,,Malujemy  muzykę klasyczną ‘’- praca  plastyczna

-,, Piotruś i powietrze ‘’-  słuchanie  wiersza