TEMATY KOMPLEKSOWE GRUPA I „ PSZCZÓŁKI”- LUTY
TYDZIEŃ I
5.02. – 9.02.2014
„ NASZE ULUBIONE BAŚNIE”
CELE EDUKACYJNE:
- Rozwijanie kompetencji językowych
- Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką
- Kształtowanie umiejętności matematycznych – klasyfikowanie wg jednej cechy
- Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej
DZIAŁANIA:
- „ Skąd się biorą bajki?” – rozmowa na temat wiersza Z. Dimitriocy
- „ Była babuleńka” – zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence
- „ Co do czego ?- zabawa dydaktyczna
- „ Domki świnek” – układanie obrazka z czterech elementów według wzoru
- „ Bajkowe zagadki” – rozwiązywanie zagadek dotyczących postaci z bajek
TYDZIEŃ II
12.02. – 16.02.2024r.
„ DAWNO TEMU”
CELE EDUKACYJNE:
- Rozwijanie umiejętności kontynuowania rozpoczętego rytmu dwu- lub trzy elementowego
- Doskonalenie sprawności manualnej
- Budzenie ciekawości poznawczej
- Rozwijanie umiejętności językowych
DZIAŁANIA :
- „ Na koniku” – zabawa usprawniająca narządy mowy wg G. Wasilewicz
- „ Biały, Czarny”- zabawa dydaktyczna
- „ Zostawiamy ślad po śladzie” – zabawy z masą solną
- „ Spotkanie z dinozaurami” – rozmowa na temat ilustracji przedstawiających dinozaury
- „ Papierowy dinozaur” – wykonanie diplodoka z tacki papierowej
- „ Czarny jak węgiel” – zabawa orientacyjno-porządkowa
TYDZIEŃ III
19.02.- 23.02.2024r.
„KIEDY PATRZĘ W NIEBO”
CELE EDUKACYJNE:
- Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
- Rozwijanie umiejętności interpretacji utworu za pomocą ruchu
- Doskonalenie sprawności manualnej
ZABAWY:
- „ Idą dzieci do łóżeczka” – zabawa paluszkowa wg M. Barańskiej
- „ Do czego to służy?” – zabawa dydaktyczna
- „ Dlaczego spać jest fajnie” – rozmowa na temat opowiadania O. Masiuk
- „ Moje Słońce” – malowanie słońca farbami
- „ Słoneczko nasze, rozchmurz buzię” – zabawy muzyczno- ruchowe przy piosence
TYDZIEŃ IV
„ WSZYSTKO ROŚNIE”
26.02. – 1.03.2024r.
CELE EDUKACYJNE:
- Rozwijanie umiejętności językowych
- Budzenie ciekawości poznawczej
- Kształtowanie poczucia rytmu
- Rozwijanie myślenia matematycznego
ZABAWY:
- „ Jaka jest cebula ?” – zabawa badawcza
- „ Okrągła cebula” – zabawa kształtująca koordynację ruchowo-słuchowo- wzrokową
- „ W szklarni” – rozmowa na temat obrazka
- „ Razem z Tupem liczymy pomidory” – zabawa dydaktyczna
- „ Gimnastyka buzi i języka” – zabawy logopedyczne
- „ Zakładamy hodowlę roślin” – sianie nasion