TEMATY KOMPLEKSOWE GRUPA I „ PSZCZÓŁKI”- LUTY

TYDZIEŃ I 

5.02. – 9.02.2014

„ NASZE ULUBIONE BAŚNIE”

CELE EDUKACYJNE:

  • Rozwijanie kompetencji językowych
  • Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką
  • Kształtowanie umiejętności matematycznych – klasyfikowanie wg jednej cechy
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej

DZIAŁANIA:

  • „ Skąd się biorą bajki?” – rozmowa na temat wiersza Z. Dimitriocy
  • „ Była babuleńka” – zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence
  • „ Co do czego ?- zabawa dydaktyczna
  • „ Domki świnek” – układanie obrazka z czterech elementów według wzoru
  • „ Bajkowe zagadki” – rozwiązywanie zagadek dotyczących postaci z bajek

TYDZIEŃ II

12.02. – 16.02.2024r.

„ DAWNO TEMU”

CELE EDUKACYJNE:

  • Rozwijanie umiejętności kontynuowania rozpoczętego rytmu dwu- lub trzy elementowego
  • Doskonalenie sprawności manualnej
  • Budzenie ciekawości poznawczej
  • Rozwijanie umiejętności językowych

DZIAŁANIA :

  • „ Na koniku” – zabawa usprawniająca narządy mowy wg G. Wasilewicz
  • „ Biały, Czarny”- zabawa dydaktyczna
  • „ Zostawiamy ślad po śladzie” – zabawy z masą solną
  • „ Spotkanie z dinozaurami” – rozmowa na temat ilustracji przedstawiających dinozaury
  • „ Papierowy dinozaur” – wykonanie diplodoka z tacki papierowej
  • „ Czarny jak węgiel” – zabawa orientacyjno-porządkowa

TYDZIEŃ III

19.02.- 23.02.2024r.

KIEDY PATRZĘ W NIEBO”

CELE EDUKACYJNE:

  • Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
  • Rozwijanie umiejętności interpretacji utworu za pomocą ruchu
  • Doskonalenie sprawności manualnej
  •  

ZABAWY:

  • „ Idą dzieci do łóżeczka” – zabawa paluszkowa wg M. Barańskiej
  • „ Do czego to służy?” – zabawa dydaktyczna
  • „ Dlaczego spać jest fajnie” – rozmowa na temat opowiadania O. Masiuk
  • „ Moje Słońce” – malowanie słońca farbami
  • „ Słoneczko nasze, rozchmurz buzię” – zabawy muzyczno- ruchowe przy piosence

 

TYDZIEŃ IV

„ WSZYSTKO ROŚNIE”

26.02. – 1.03.2024r.

CELE EDUKACYJNE:

  • Rozwijanie umiejętności językowych
  • Budzenie ciekawości poznawczej
  • Kształtowanie poczucia rytmu
  • Rozwijanie myślenia matematycznego

ZABAWY:

  • „ Jaka jest cebula ?” – zabawa badawcza
  • „ Okrągła cebula” – zabawa kształtująca koordynację ruchowo-słuchowo- wzrokową
  • „ W szklarni” – rozmowa na temat obrazka
  • „ Razem z Tupem liczymy pomidory” – zabawa dydaktyczna
  • „ Gimnastyka buzi i języka” – zabawy logopedyczne
  • „ Zakładamy hodowlę roślin” – sianie nasion