TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W GRUPIE III „RYBKI”
– LUTY 2025
- NASZE ULUBIONE BAŚNIE- 3.02- 7.02.2025
Cele:
– rozwijanie koncentracji uwagi
– kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
– doskonalenie sprawności manualnej, grafomotorycznej
– rozwijanie umiejętności językowych
– rozwijanie myślenia matematycznego
– doskonalenie umiejętności reagowania na umówiony sygnał
– wdrażanie do pracy w zespole
– budowanie pewności siebie
– rozwijanie sprawności fizycznej
Zabawy ruchowe: „Kopciuszek”, „Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy”, „ Jaś i Małgosia”, „ Jedno za drugim”, „ Bajkowe zwierciadło”, „ Cztery konie przy karecie”
„ Kot sprzedaje buty”- zabawa w kole
„ Bajeczka”- słuchanie wiersza
„ Bohaterowie naszych bajek”- zabawa plastyczna
„ Bajkowe postacie”- zabawa językowa
„Chatka na kurzej nóżce”- zabawa przy piosence
„ Jaka to bajka?”- praca z obrazkiem
„ Ułóż tyle samo”- zabawa matematyczna
„ Teatrzyk w przedszkolu”- zabawa kukiełkami
„ Kogo brakuje?”- zabawa dydaktyczna
„ Korona dla króla”- zabawa plastyczna
- KARNAWAŁ – 10.02-14.02 2025
Cele :
– rozwijanie więzi społecznych w grupie
– kształtowanie poczucia rytmu
– doskonalenie sprawności manualnej
– kształtowanie wyobraźni
– rozwijanie spostrzegawczości
– usprawnianie narządów mowy
– rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy sylabowej wyrazów
– rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej
– wyrażanie radości z przynależności do grupy
Zabawy ruchowe: ,,Smok w jaskini‘’, „Jedziemy na bal ‘’, ,,Tańczące serpentyny‘’, „Kto się schował pod pelerynką‘’, ,,Dyrygent‘’, ,,Pączki na talerzach’’, ,,Balonikowy walczyk’’
,,Bal karnawałowy’’ – słuchanie opowiadania N .
..Karnawałowe przebieranki’’ – zabawa twórcza
,,Balonowe wzorki’’ – zabawa dydaktyczna
,,Balonowe ludki ‘’- praca plastyczna
,,Walczyk’’- nauka kroku podstawowego
,,Karnawałowa zabawa ‘’- gimnastyka buzi i języka
,,Maska karnawałowa ‘’- praca plastyczna
,,Co to za słodycze ?’’- zabawa słuchowa
,,Piosenka o Tupie’’- słuchanie piosenki
- DAWNO TEMU 17 – 02 2025
Cele:
– doskonalenie percepcji słuchowej
– rozwijanie umiejętności językowych
-kształtowanie poczucia rytmu
-rozwijanie myślenia matematycznego
-budzenie ciekawości poznawczej
– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
-doskonalenie sprawności manualnej
-kształtowanie sprawności fizycznej
– poszerzanie doznań sensorycznych
Zabawy ruchowe: ,,Drzewa w lesie”, ,,Rosną drzewa”, ,,Wagoniki’’, ,,Taniec dinozaurów’’, ,,W kopalni ’’, ,,Kołysanie jajka’’ , ,,Złap dinozaura za ogon’’, ,,Jajka w gnieździe”
„Prehistoryczny las ‘’- słuchanie opowiadania
,,Las’’- praca plastyczna
,,Dinozaury’’- słuchanie piosenki
,,Liczymy skarby’’- zabawa słuchowa
,,Czarne i białe skarby ‘’- zabawa badawcza
,,Mały dinozaur’’- zabawa dydaktyczna
,,Czarno na białym ‘’- praca plastyczna
,,Zwierzęta ‘’- zabawa matematyczna
,,Archeolog’’- słuchanie wiersza
- KIEDY PATRZĘ W NIEBO 24.02- 28.02 2025
Cele:
-rozwijanie umiejętności językowych
-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
-rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi
-doskonalenie sprawności manualnej
-rozwijanie wyobraźni i kreatywności
-rozwijanie myślenia matematycznego
-rozwijanie słownika biernego i czynnego
-kształtowanie sprawności fizycznej
-rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
Zabawy ruchowe: ,,Wstaje dzień’’ , ,,Stary niedźwiedź ‘’, ,,Dzień i noc‘’ , ,,Raz dwa’’, ,,Śniegowe chmury’’, ,,Lot rakiety’’, ,,Lecimy ‘’
,,Dzień przedszkolaka ‘’- zabawa dydaktyczna
,,Jak wygląda dzień przedszkolaka ‘’- praca plastyczna
,,Usypianie Tupa ‘’- zabawa ortofoniczna z elementem ruchu
,,Sen zajączka ‘’- słuchanie wiersza
,, Chmury i chmurki’’- zabawa dydaktyczna
,,Kształty na niebie ‘’- praca plastyczna
,,Start rakiety’’- gimnastyka buzi i języka
,,Na niebie ‘’ – rozwiązywanie zagadek
,,To co lata ‘’- zabawa słuchowa