PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
MAJ 2024
GRUPA V (ŻABKI)
Tematy kompleksowe:
- JAK POWSTAJE KSIĄŻKA 06-10.05.2024
- NA ŁĄCE 13-17.05.2024
- MAMA I TATA 20-24.05.2024
- MOJE ZWIERZĄTKO 27-31.05.2024
Cele dydaktyczno-wychowawcze:
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego. Budzenie zainteresowania czytaniem.
Rozwijanie umiejętności językowych. Usprawnianie narządów mowy.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek ł, z.
Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek. Zapoznanie z cechami charakterystycznymi biblioteki i księgarni oraz różnych rodzajów książek. Zapoznanie z procesem powstawania książki. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki, szacunku do nich
Rozwijanie myślenia matematycznego- zapoznanie z liczebnikiem: 9 w trzech aspektach
Rozwijanie myślenia matematycznego, umiejętności przeliczania w zakresie 9, 10, odkładania i dokładania.
Operowanie pojęciem liczby 0 oraz zbioru pustego.
Rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami (tzw. szacowania).
Doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności podczas prac plastyczno-technicznych.
Kształtowanie orientacji na kartce.
Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem do obserwacji, zapamiętywanie nazw tego sprzętu (lupa, mikroskop, lornetka).
Rozwijanie percepcji wzrokowej w trakcie układania obrazka z części.
Omówienie cyklu rozwojowego żaby.
Kształtowanie świadomości, jak ważna jest rodzina.
Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt oraz uświadamianie dzieciom potrzeby opiekowania się zwierzętami i okazywania im miłości.
Kształtowanie troskliwej i opiekuńczej postawy wobec zwierząt domowych.
Poszerzenie wiedzy przyrodniczej (zwierzęta egzotyczne, rola ogrodów zoologicznych).
Rozwijanie umiejętności właściwego zachowania się podczas spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
Zapoznanie z pracą weterynarza.
Zabawy:
1.Orientacyjno-porządkowe: „Mali graficy”, „Taniec motyli” „Dzień do dnia”, „Ptaki do gniazd”, „Bocian i żaby”, „Do pary”
2.Zabawy dydaktyczne: „Książki na półkach” , „Dobre przykłady”, „Czego brakuje?”, „Bliżej dalej”, „Wesoła gąsienica”, „Mama czarodziejka”, „Magiczny woreczek”
3.Zabawa naśladowcza : „Pszczółki”, „Biedroneczki”, „Taniec owadów”,” Odbicie w lustrze”,
4.Zabawy ruchowe: „Jesteśmy bohaterami z bajek”, „W bibliotece”, „Figurki zmieniajcie się”, „Gra w zielone”, „ Zbieramy jagody” „Kotki piją wodę” , „Pies”
5.Zabawa bieżna: „Przejście przez mostek”, „Gąski do domu”, „Patykowe figury”