PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

MAJ  2024

GRUPA V (ŻABKI)

 

Tematy kompleksowe: 

  1. JAK POWSTAJE KSIĄŻKA 06-10.05.2024
  2. NA ŁĄCE 13-17.05.2024                                                            
  3. MAMA I TATA   20-24.05.2024
  4. MOJE ZWIERZĄTKO  27-31.05.2024

 

Cele dydaktyczno-wychowawcze:

Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego. Budzenie zainteresowania czytaniem.

Rozwijanie umiejętności językowych. Usprawnianie narządów mowy.

Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek ł, z.

Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek. Zapoznanie z cechami charakterystycznymi biblioteki i księgarni oraz różnych rodzajów książek. Zapoznanie z procesem powstawania książki. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki, szacunku do nich

Rozwijanie myślenia matematycznego- zapoznanie z liczebnikiem: 9 w trzech aspektach

Rozwijanie myślenia matematycznego, umiejętności przeliczania w zakresie 9, 10, odkładania i dokładania.

Operowanie pojęciem liczby 0 oraz zbioru pustego.

Rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami (tzw. szacowania).

Doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności podczas prac plastyczno-technicznych.

Kształtowanie orientacji na kartce.

Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem do obserwacji, zapamiętywanie nazw tego sprzętu (lupa, mikroskop, lornetka).

Rozwijanie percepcji wzrokowej w trakcie układania obrazka z części.

Omówienie cyklu rozwojowego żaby.

Kształtowanie świadomości, jak ważna jest rodzina.

Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt oraz uświadamianie dzieciom potrzeby opiekowania się zwierzętami i okazywania im miłości.

Kształtowanie troskliwej i opiekuńczej postawy wobec zwierząt domowych.

Poszerzenie wiedzy przyrodniczej (zwierzęta egzotyczne, rola ogrodów zoologicznych).

Rozwijanie umiejętności właściwego zachowania się podczas spotkania z nieznajomym zwierzęciem.

Zapoznanie z pracą weterynarza.

 

 Zabawy:

1.Orientacyjno-porządkowe: „Mali graficy”, „Taniec motyli” „Dzień do dnia”, „Ptaki do gniazd”, „Bocian i żaby”, „Do pary”

2.Zabawy dydaktyczne: „Książki na półkach” , „Dobre przykłady”, „Czego brakuje?”, „Bliżej dalej”, „Wesoła gąsienica”, „Mama czarodziejka”, „Magiczny woreczek”

3.Zabawa naśladowcza : „Pszczółki”, „Biedroneczki”, „Taniec owadów”,” Odbicie w lustrze”,

4.Zabawy ruchowe: „Jesteśmy bohaterami z bajek”, „W bibliotece”, „Figurki zmieniajcie się”, „Gra w zielone”, „ Zbieramy jagody” „Kotki piją wodę” , „Pies”

5.Zabawa bieżna: „Przejście przez mostek”, „Gąski do domu”, „Patykowe figury”