PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

MARZEC  2024

GRUPA VI (ZAJĄCZKI)

 

Tematy kompleksowe:

 

  1. OZNAKI WIOSNY 04-08.03.2024
  2. ZABAWY SENSORYCZNE 11-15.03.2024

(metoda projektu)                                                       

  1. PRACOWITA WIOSNA 18-22.03.2024
  2. WIELKANOC 25-29.03.2024

 

 

Cele dydaktyczno-wychowawcze:

Rozwijanie czynnego słownika dziecka.

Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.

Rozwijanie pamięci wzrokowej.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej głoskowej, dzielenie wyrazów na głoski.

Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.

Wdrażanie do wydzielania części wspólnej zbiorów.

Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.

Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.

Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.

Rozwijanie umiejętności improwizowania.

Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.

Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski g,c w wyrazach.

Rozwijanie myślenia matematycznego- zapoznanie z liczebnikiem: 7 w trzech aspektach

Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem oraz zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.

Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych.

Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.

Upowszechnienie elementów metody integracji sensorycznej wśród dzieci i nauczycieli oraz rodziców;

Dostarczanie dzieciom zróżnicowanych bodźców sensorycznych wspierając ich rozwój pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej;

Uzmysłowieniu dzieciom czym są zmysły i jaką rolę pełnią w życiu każdego człowieka,

Rozwijanie kreatywności i chęci eksplorowania otoczenia poprzez różnorodne dostarczanie bodźców,

Zabawy :

 

1.Orientacyjno-porządkowe: „Słońce świeci – deszczyk pada”, „W marcu jak w garncu” „Dzień do dnia”, „Ptaki do gniazd”, „Kwiaty rosną – kwiaty więdną”

2.Zabawy dydaktyczne: „Koło pór roku” , „Kolorowe ubrania”, „Czego brakuje?”, „Cebule na grządce”, „Kwiatowe przedszkole”, „Pierwsze wiosenne kwiaty”, „Wielki gwar w kurniku”

3.Zabawa naśladowcza : „W poniedziałek rano”, „Bliźniaki”, „Praca w ogródku”,

4.Zabawy ruchowe: „Przejście po krze”, „Wesołe żabki”, „Krokusy rosną”, „Gra w zielone”, Małe – duże jajo kurze, „Szukamy pisanek”

5.Zabawa bieżna: „Omiń grządki”, „Wyścig z pisankami”